TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy Leszno kupi Nowe Urbino 12 electric?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.01.2018 16:10:15 11 komentarzy
Czy Leczno kupi Nowe Urbino 12 electric?

Do dziś, 9 stycznia Leszno czekało na oferty w przetargu na dostawę 8 elektrobusów klasy MAXI oraz dedykowanych dla nich ładowarek. Wpłynęła jedna oferta. Przewyższa ona w sposób znaczący szacunki miasta.

Do dziś, 9 stycznia Leszno czekało na oferty w przetargu na dostawę 8 elektrobusów klasy MAXI oraz dedykowanych dla nich ładowarek. Wpłynęła jedna oferta, ale przewyższa ona w sposób znaczący szacunki miasta.

Przypomnijmy, że "elektryczny" przetarg Leszno ogłosiło na początku listopada. Zamówienie nie zostało podzielone na części. Składało się ono z czterech elementów:

  • dostawę 8 sztuk fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI,
  • dostawę i montaż 5 sztuk fabrycznie nowych stacji ładowania, 
  • dostawę i montaż fabrycznie nowego automatycznego systemu szybkiego ładowania, 
  • dostawę i montaż fabrycznie nowego systemu nadzoru stacji ładowania.

Jeżeli chodzi o same pojazdty to Leszno celowało w klasę MAXI i chce kupić 8 elektrobusów o długości 12 m i pojemności ok. 80 miejsc. Przy pełnym naładowaniu baterii pojazdy mają przejechać do 200 kilometrów, czyli tyle, ile robią w ciągu całego dnia.

Ponadto w dwóch punktach miasta, na Osiedlu Rejtana i w rejonie skrzyżowania Jagiełły i Juranda w Gronowie, zostaną zbudowane nowe pętle autobusowe. Przy Rejtana pojazdy będą również doładowywane za pomocą pantografu. Czas takiego ładowania to ok. 10 minut, a umożliwi przejechanie ok. 25 kilometrów. Główne ładowanie nastąpi jednak nocą, w zajezdni MZK. Wewnątrz pojazdów zostaną zainstalowane biletomaty umożliwiające także doładowanie Leszczyńskiej Karty Miejskiej i wykorzystanie jej do przejazdu.

Dziś upłynął termin składania ofert. Urzędnicy z Leszna na elektrobusy i ładowarki mieli przygotowane 17 266 271,62 PLN brutto. Oznacza to, że uśredniony koszt nabycia jednego "elektryka" wraz infrastrukturą towarzyszącą przyjęto na poziomie 1 754 702,40 PLN netto. A więc wydaje się, że jednak zbyt nisko.

Jedyna oferta, którą otrzymało miasto znacznie przewyższa te szacunki. Solaris osiem elektrycznych Nowych Urbino 12 wraz z wymaganą przez miasto infrastrukturą towarzyszącą chciałby dostarczyć za 24 146 144,76 PLN brutto. Daje to uśrednioną cenę za jeden elektrobus wraz z towarzyszącym pakietem do ładowania na poziomie 2 453 876,50 PLN netto.

Teraz ruch po stronie Leszna. Brakuje sporo, ale z drugiej strony mamy taki moment, że to producenci dyktują warunki. Unieważnienie i powtórka przetargu raczej nie przyniosą znaczących oszczędności na jakie może po cichu liczyć miasto. Wydaje się więc, że gry będzie musiał wkroczyć miejski skarbnik.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Leszno
UM
MZK Leszno
Solaris
elektrobus
  • FOrnalik – 09.01.2018

    1,75mln za elektryka z ładowarką? no to trochę ktoś konkretnie niedoszacował

  • New – 09.01.2018

    Interesujące!

  • Tomasz – 09.01.2018

    A może SOR w powtórce, by się stawił przecież "świetnie chodzą" te ich polkowickie elektryki ;)

  • Miejscowy – 09.01.2018

    Ustawili przetarg pod Solarisa, to teraz niech płaczą. Unieważnić i rozpisać nowy przetarg, być może Ursus i Volvo się zainteresują.

  • Julian – 09.01.2018

    @Miejscowy skoro masz informację, że przetarg został ustawiony, to dlaczego nie zglosisz tego odpowiednim służbom?

  • Egon antyTrajtor – 09.01.2018

    Czy można zmienić ten podpis pod zdjęciem? Strasznie kłuje w oczy.

  • . – 09.01.2018

    @Miejscowy: a może cenę ustalali tacy ignoranci jak Ty, z zerową wiedzą, i dlatego dali za mały budżet?

  • Miejscowy – 10.01.2018

    @Julian, poczytaj Siwz i pytania do niego, to zrozumiesz

  • Madej – 10.01.2018

    @Miejscowy, pytań jest bardzo wiele, rzucają się w oczy o mniejsze koła albo o drewniane elementy dachu, czego w L. nie chcą ale czemu to ma być dziwne? Na przykład w Ostrowcu wszystko sprzyjało Ursusowi a mimo tego tam też nie złożył oferty - to zn. że też ustawili przetarg pod inne autobusy? Podobnie w Jelonce i in miastach. Widać że fabryki mają pełne portfele zamówień i wybierają miasta gdzie oferują a gdzie nie.

  • alojzy – 10.01.2018

    Teraz każdy ma sporo do roboty więc nikt nie walczy ceną. a co do ustawiania przetargów, to jak ktoś się tym zajmuje to wie, że co najmniej połowa przetargów jest ustawiona, a czytając siwz od razu widać pod kogo. siwzu do Leszna nie czytałem, ale wspomniana firma w tym przoduje.

  • WDŻ – 11.01.2018

    @Madej - pewnie chodzi o Ostrołękę? Bo tam wszystko było pod Ursusa. A w Lesznie po raz pierwszy w Polsce chyba takie duże baterie aż 240kW i stąd pewnie wysoka cena.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.