TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy na pewno Scania w Słupsku? Sprawdzamy [SIWZ]
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.01.2018 08:29:24 7 komentarzy
Czy na pewno Scania w Słupsku. Sprawdzamy [SIWZ]

Czy ktoś jest w stanie zagrozić Scanii w jej bastionie? Sprawdzamy SIWZ najnowszego zamówienia MZK Słupsk na 5 nowych autobusów MAXI.

21 grudnia 2017 r. Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku ogłosił przetarg na zakup 5 sztuk nowych niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI zasilanych olejem napędowym.

Wszystkie pojazdy mają być fabrycznie nowe, tj. wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed dostawą, nieeksploatowane (w tym do badań, testów, prezentacji lub celów o podobnym charakterze). Muszą znajdować się aktualnie w ciągłej produkcji seryjnej producenta. Zamawiający nie dopuszcza pojazdów prototypowych i przedseryjnych. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy TUTAJ

Autobusy będą objęte 3 letnią gwarancją całopojazdową. Pojawią się one w bazie MZK najpóźniej w ciągu 180 dni od podpisania umowy. Trzeba przyznać, że w obecnych warunkach rynkowych termin wykonania dostawy jest dość krótki.

Wybór najkorzystniejszej oferty

MZK wybierze najkorzystniejszą ofertę w oparciu o: cenę (75%), parametry techniczne i funkcjonalno-użytkowe (20%), zużycie energii i emisja CO2 (5%).

Zamawiający premiuje następujące rozwiązania techniczne:

  • maksymalny moment obrotowy silnika powyżej 1350 Nm, przy pojemności skokowej mniejszej niż 10 l – 30 pkt (Scania/Solaris?);

  • konstrukcja szkieletu nadwozia wykonana z aluminium – 30 pkt (Scania);

  • dolny pas poszycia bocznego wykonany z elementów dzielonych montowanych poprzez przykręcenie – 10 pkt;

  • ta sama marka silnika i autobusu – 30 pkt (Scania/MAN/Mercedes-Benz).

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,5 m i niską podłogę na całej długości. Wysokość podłogi w wejściach ma wynieść maksymalnie 360 mm. Drzwi w układzie 2-2-2 o szerokości minimum 1100 mm mają być otwierane na zewnątrz (odskokowo-przesuwne), z wyjątkiem drzwi przednich otwieranych do wewnątrz. Zawieszenie będzie pneumatyczne na miechach gumowych, z układem poziomującym i możliwością zmiany poziomu z pulpitu kierowcy oraz z systemem przyklęku prawej strony pojazdu. Zamawiający dopuszcza zawieszenie osi przedniej zależne lub niezależne. MZK chce, aby poszycie nadwozia było wykonane z materiałów odpornych na korozję, tworzyw sztucznych wzmocnionych osnową polimerową, blach nierdzewnych lub blach aluminiowych. Jednostka napędowa to silnik spalinowy o mocy minimum 280 KM, momencie obrotowym co najmniej 1100 Nm, spełniający normę spalania Euro 6. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru.

Siedzenia pasażerskie typu miejskiego będą wandaloodporne, mocowane do ściany i podłogi, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenie. Zbiornik paliwa ma mieć pojemność minimum 250 dm3. Wentylację przedziału pasażerskiego zapewnią uchylne okna boczne, a nadto minimum 2 wywietrzniki dachowe, wentylatory oraz klimatyzacja. Dla kierowców przewidziano kabinę typu półzamkniętego z wysokimi drzwiami. Ma być ona wyposażona w: radioodbiornik, zamykaną na klucz kasetkę na bilety i pieniądze, podświetlany uchwyt na rozkład jazdy umieszczony z lewej strony deski rozdzielczej o wymiarach 12 x 32 cm (w pionie), zamocowany w sposób umożliwiający łatwe korzystanie z rozkładu, rozkładany uchwyt na kubek, dwa schowki na rzeczy osobiste kierowców zamykane na klucz, fotel kierowcy z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia, zawieszony pneumatycznie, podgrzewany, śmietniczkę dla kierowcy i pojemnik na dokumenty montowane wewnątrz kabiny kierowcy, wieszak na ubranie zamontowany za fotelem kierowcy, 1 gniazdo USB. Tablice informacyjne zewnętrzne mają być diodowe w kolorze białym, wykonane w technologii LED. Z kolei wewnątrz autobusów znajdą się aż 3 tablice. Jedna z nich o wymiarach 748 x 120 x 38 mm będzie prezentować numer linii, przystanek docelowy i przebieg trasy. Zadanie drugiej tablicy – 38 calowej - to: wyświetlanie w kolorze tekstu, grafiki i przewijania tekstu, a przede wszystkim wizualizacja całej trasy przejazdu uzupełnionej o informacje zaprogramowane przez zamawiającego. I wreszcie trzecia tablica – 22 calowa - będzie dwustronna, zamontowana pod sufitem. Jej cel to przede wszystkim wyświetlanie informacji na temat aktualnej trasy oraz kolejnych przystanków wraz z mapą lub schematem sieci komunikacji miejskiej.

Kto jest najbliżej zwycięstwa?

Nie spodziewamy się zaskoczenia w słupskim przetargu. Kryteria oceny ofert premiują rozwiązania stosowane przez Scanię. Biorąc pod uwagę dotychczasowe zakupy MZK Słupsk i lokalizację fabryki wspomnianego producenta, jego oferta jest pewniakiem w tym przetargu.

Czy ktoś jest w stanie zagrozić Scanii w jej bastionie? Wynik analizy SIWZ nie pozwala na udzielenie odpowiedzi twierdzącej. Czy nasze przypuszczenia się sprawdzą? Tego dowiemy się już na otwarciu ofert, które zaplanowano na dzień 29 stycznia.



Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Słupsk
Pomorskie
  • farafiu – 11.01.2018

    Kolejny raz zadam pytanie... Gdzie użyszkodnik "321"? Gdzie on jest, skoro teraz infobus tak bardzo go potrzebuje?

  • 321 – 12.01.2018

    Z dala od Ciebie, urzyszkodniku Farafiu. Dziękuję. Nie pozdrawiam

  • brawo f – 12.01.2018

    @farafiu: jedziesz z chołotą, nie poddawaj sie!

  • farafiu – 12.01.2018

    @321 Oj no nie zmienisz tytułu? Jaka szkoda... Cały infobus w ciebie wierzył... No nie ładnie tak odmawiać...
    Cóż... W takim razie ja zrobię to! Droga redakcjo, w imieniu użyszkodnika 321 prosimy o zmianę tytułu na "Na pewno Scania w Słupsku".

  • 321 – 13.01.2018

    Z pseudo się nie dyskutuje, więc kończę i ustępuje.

  • farafiu – 13.01.2018

    No nie obrażaj się...

  • mechanik – 14.01.2018

    Solarisy i Bombardiery jednak o wiele lepsze.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.