Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Daimler Buses i 30 900 autobusów w 2018 [FILM]

infobus
06.02.2019 08:00
0 Komentarzy

Niemiecki koncern motoryzacyjny Daimler przewiduje lekki wzrost zysków mimo konfliktu handlowego Stanów Zjednoczonych z Chinami, a także malejącego zapotrzebowania w Europie i Ameryce Północnej – poinformowano w środę – 6 lutego – na dorocznej konferencji finansowej.

Dochody firmy jak i zarobki przed opodatkowaniem „lekko wzrosną” w br. – ogłoszono w środę podczas dorocznej konferencji finansowej Daimlera. Mimo tego koncern po raz pierwszy od 9 lat obciął dywidendę w związku z planowanymi inwestycjami w nowe technologie. Chodzi szczególnie o rozwój elektryfikacji.

Rentowność firmy Mercedes-Benz w 2018 roku spadła z 9,4 proc. (2017 rok) do 7,8 proc. Spadki zarobków dotknęły wszystkich oddziałów firmy – poza samochodami ciężarowymi.

Autobusy na tle

Daimler zwiększył sprzedaż wszystkich pojazdów w 2018r. – o 2,4% do 3,4 mln szt., osiągająctym samym docelowy wzrost. Poszczególne dywizje odnotowały następujące wyniki:

  • Dział Daimler Trucks (+10%),

  • Mercedes-Benz Vans (+5%)

  • Daimler Buses (+8%)

  • Mercedesa -Benz Cars (+0,4%) z sumą 2 382 800 samochodów (2017:2 373 500), w tym 2 250 800 marki Mercedes-Benz (2017: 2 238 000).

I teraz najbardziej nas interesująca część raportu -autobusy. W 2018 r. Daimler Buses sprzedał 30 900 kompletnych autobusów ipodwozi autobusowych (2017: 28.700). Jego przychody wyniosły 4,5 miliarda euro ibyły na poziomie z roku ubiegłego. EBIT zmniejszył się nieznacznie do 265 mlnEUR (2017: 281 mln EUR). Rentowność działu wyniosła 5,9% (2017: 6,2%).

Zeszłoroczny znaczny wzrost sprzedaży autobusów to efekt przede wszystkimodbudowującej się gospodarki w Brazylii, bardzo dobrego popytu na rynku europejskimUE30 oraz wzrostu zainteresowania marką Mercedes-Benz w Indiach. Wyższasprzedaż jednostek jednak tylko częściowo zrekompensowała spadek zysków iwzrost kosztów związanych z inflacją.

Globalna sytuacja

Jak zwraca uwagę agencja Bloomberga ostatnie miesiące były trudne dla przemysłu motoryzacyjnego. Szczególny wpływ na to ma konflikt handlowy USA z Chinami i kurczenie się rynku tego azjatyckiego państwa. Agencja przypomina, że Daimler jest pierwszym europejskim producentem, który ogłosił wyniki finansowe za czwarty kwartał. Pokazują one, że 2019 może być kolejnym rokiem kryzysu dla branży. Wcześniej tego dnia Toyota ogłosiła zmniejszenie prognozy zysku netto dla obecnego roku finansowego. Jednocześnie japoński producent podniósł założenia dotyczące ilości sprzedanych samochodów – o 50 tys. egzemplarzy.

Na br. Daimler zakłada margines zysku w przedziale 6-8 proc. dla samochodów Mercedes-Benz. To poniżej pierwotnie przyjmowanych celów.

Środowa konferencja była ostatnią, którą prowadził dyrektor generalny koncernu Dieter Zetsche. Stoi on na czele firmy od 2006 roku i w tym czasie doprowadził m.in. do odłączenia firmy od Chryslera i reformy oferty produktowej. Jednak, jak ocenia Bloomberg, na jego dziedzictwie piętno odciska afera dieslowa.

W maju udziałowcy Daimlera będą głosować nad nową strukturą korporacyjną. Według planu oddziały ds. samochodów osobowych, ciężarówek i mobilności mają zyskać większą niezależność w podejmowaniu decyzji. Plan ten został jednak skrytykowany przez inwestorów.

Jak zeszłoroczne wyniki wyglądają na korporacyjnym filmie? Sprawdźcie – grafika jest inspirująca.

{https://www.youtube.com/watch?v=o2s7tcEmY0s}

Komentarze