Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Daimler: Spadek popytu na diesle wpłynie na dostawców części

infobus
14.02.2018 10:26
0 Komentarzy

Daimlerostrzega, że spadek popytu na diesle i wzrost popularności samochodówelektrycznych wpłyną na zamówienia u dostawców części. Do 2022 roku koncernplanuje zelektryfikować swoją nową linię samochodów osobowych, w którejznajdzie się ponad 50 aut.

Daimlerwraz z innymi koncernami motoryzacyjnymi w ostatnim czasie zintensyfikowałprace nad technologią samochodów elektrycznych, a także aktualizacjąoprogramowania kontrolnego dla silników celem zmniejszenia poziomówzanieczyszczenia.

Dostawcy części, z którymi współpracuje Daimler, zmuszeni są tym samym doprzerzucenia się na produkcję wspomagającą elektryfikację samochodów koncernu,do którego należy marka Mercedes-Benz.

Daimler z kolei coraz bardziej otwarcie mówi o dużym wpływie upowszechnieniasię elektryków na przemiany zachodzące w sposobie funkcjonowania przemysłumotoryzacyjnego. W dorocznym raporcie Daimler stwierdził, że „ze względuna elektryfikację nowych modeli i zmiany w preferencjach nabywców, segmentzajmowany przez Mercedes-Benz objęty jest ryzykiem konieczności zmian objętościzamówień na części u dostawców, z którymi współpracujemy”.

Daimler zaznaczył, że „może to wiązać się z dużym zwiększeniem bądźzmniejszeniem wykorzystania możliwości produkcyjnych określonych dostawców,którzy – kiedy nie będą w stanie pokryć kosztów, mogą zażądać dodatkowej rekompensatyfinansowej”.

Plany Daimlera związane z elektryfikacją samochodów osobowych obejmująwypuszczenie na rynek do 2022 roku ponad 50 modeli aut zasilanych za pomocąbaterii, a także różnych rodzajów silników hybrydowych. Pierwszazelektryfikowana linia Mercedesa obejmująca modele z serii EQC ma zejść z taśmprodukcyjnych fabryki w niemieckiej Bremie już w przyszłym roku.

Wcześniej w tym miesiącu Daimler poinformował, że wzrost zysków koncernumoże zostać w tym roku zmniejszony ze względu na wydatki związane z badaniami irozwojem nowych technologii, takich jak elektryfikacja czy samochodyautonomiczne. W dorocznym raporcie koncern zaznaczył również, że wpływ nadostępność części i stosunki z dostawcami materiałów mogą mieć także niepewnośćsytuacji politycznej i związane z tą sferą kryzysy. Ich oddziaływanie ma byćwidoczne zwłaszcza w kwestii kształtowania się cen surowców.

„Możliwość pokrywania wyższych kosztów produkcji i surowców za pomocązwiększenia cen produkowanych przez nas samochodów jest ograniczona ze względuna silną konkurencję na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym” – stwierdziłw swoim raporcie Daimler. Raport wskazuje również, że wydatki koncernu związanez dostawami surowców i części w 2017 roku uplasowały się na poziomie 14 mld euro,co stanowi wzrost od poprzedniego roku o 2,1 mld euro. (PAP)

Komentarze