TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

DK3: Autobus z zespołem folklorystycznym
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.07.2017 14:12:19

27.06.2017 r. w Lubinie na drodze krajowej nr 3 inspektorzy z WITD Wrocław oddział Legnica zatrzymali do kontroli autobus, którym przewożono młodzieżowy zespół folklorystyczny z okolic Nowego Sącza, nad morze w okolice Kołobrzegu.

W trakcie kontroli zażądano od kierowcy okazania zapisów z tachografu odnośnie jego czasu pracy. Kierowca okazał wykresówkę z dnia kontroli, na której jako miejsce rozpoczęcia wpisał Gliwice, a zapis na wykresówce rozpoczynał się od godzinie 06:20. Jednak z informacji od pasażerów wynikało, że autobus nie rozpoczął przejazdu z tego miejsca, a przewóz rozpoczął się znacznie wcześniej. Kierowca przyznał, że wyjechał autobusem z okolic Nowego Sącza o godzinie 02:30, jednak po dojechaniu do Gliwic wymienił wykresówkę w tachografie, ponieważ miał świadomość, że samodzielnie prowadząc pojazd nie jest w stanie, zachowując normy czasu pracy, dojechać do miejsca przeznaczenia. Tej wykresówki, którą wyjął z tachografu nie zamierzał okazywać do kontroli.

Na wykresówce którą włożył do tachografu w Gliwicach zapisał, że nocował u rodziny w Tychach, co nie odpowiadało stanowi faktycznemu. Używanie dwóch wykresówek w tym samym dniu jest wykroczeniem. W związku z tym zostały wyciągnięte przewidziane prawem konsekwencje wobec kierowcy oraz wszczęte postępowanie wobec przewoźnika. W trakcie kontroli młodzież wyciągnęła instrumenty i na parkingu umilała sobie czas śpiewem i tańcem.

Ponieważ w momencie zatrzymania do kontroli, normy czasu pracy kierowcy nie zostały jeszcze przekroczone, inspektor poinformował pasażerów, że istnieje możliwość, że kierowca z zachowaniem tych norm, nie będzie w stanie ich dowieźć do miejsca przeznaczenia. Członkowie grupy zareagowali na to uśmiechem i stwierdzeniem, że będą muzyką i śpiewem dopingować kierowcę do bezpiecznej jazdy. Z jednej strony należy się cieszyć, że spotkać można grupę składającą się w większości z młodzieży o tak pozytywnym nastawieniu, z drugiej strony jednak warto uświadomić sobie, że normy czasu pracy kierowcy prowadzącego autobus wprowadzone zostały w trosce o bezpieczeństwo pasażerów, a także innych uczestników ruchu. Pojedynczy kierowca może prowadzić pojazd maksymalnie przez 10 godzin z przerwami, więc można mieć uzasadnioną wątpliwość, że kierowca jest w stanie, nie naruszając przepisów, samodzielnie pokonać odległość 850 km tym bardziej, że trasa nie przebiega wyłącznie po autostradach i drogach szybkiego ruchu, a nawet na tych drogach zdarzają się odcinki w przebudowie. Pasażerowie powinni w miarę możliwości też sami dbać o własne bezpieczeństwo, a przy odjeździe w tak długą trasę, na przykład zwrócić uwagę, czy autobusu nie powinno prowadzić na zmianę dwóch kierowców. Szczególnie wtedy, gdy wyjazd nie jest poprzedzony kontrolą Inspekcji Transportu Drogowego.

Po dotarciu na miejsce przeznaczenia członkowie zespołu na własnym profilu facebook umieścili pozdrowienia dla inspektorów, którzy prowadzili kontrolę.


Sprawdź też:
kontrola
WITD Wrocław

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.