TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

DLA w KIO w walce o linie do Wiszni Małej
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.03.2017 14:00:43 5 komentarzy
DLA walczą w KIO o Wisznię Małą

Pod koniec 2016 r. Wrocław ogłosił przetarg na trzyletnią obsługę dwóch linii autobusowych do miejscowości w Gminie Wisznia Mała. Za najlepsza ofertę ? i to dwukrotnie ? uznano propozycję Sevibus, ale DLA skierowały sprawę do KIO.

28 marca 2017 r. Krajowa Izba Odwoławcza pochyliła się nad tą sprawą i wydała werdykt. W skrócie - nakazała Gminie Wrocław unieważnić wybór Sevibusa i jeszcze raz dokonać oceny wszystkich złożonych ofert. Czy to zmieni zwycięzcę w tym przetargu? Determinacja DLA wskazuje na to, że tak. W komunikacie KIO czytamy:

-"Odwołanie w sprawie KIO 466/17 zostało uwzględnione w zakresie zarzutu naruszenia art. 90 ust. 3 i art. 7 ust. 1 ustawy. Izba nakazała zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty z 28 lutego 2017 r., powtórzenie czynności badania i oceny ofert, w tym ponowne wezwanie wykonawcy Sevibus S.A. we Wrocławiu w trybie art. 90 ust. 1 ustawy do złożenia wyjaśnień następujących elementów oferty mających wpływ na cenę:

- w zakresie kosztów pracy kierowców w zakresie dojazdów, obsługi dystrybutorskiej, zarządzania kontraktem, obsługi rozliczeń systemu sprzedaży, gdyż wykonawca nie wykazał, że koszty pracy zostały uwzględnione i czy pokrywają wynagrodzenie pracowników co najmniej równe minimalnemu wynagrodzeniu za pracę

- co do sposobu finansowania zakupu autobusów w świetle rozbieżności pomiędzy umową sprzedaży autobusów zakładającą leasing, a oświadczeniem Sevibus w wyjaśnieniach - wskazująca finansowanie ze środków własnych

- w zakresie kosztów urządzeń dodatkowych systemu monitoringu i punktualności, tablic i kasowników, gdyż wykonawca nie wykazał, kto finansuje zakup urządzeń do wymaganych systemów i ich montażu, zwłaszcza w świetle oferty odwołującego wprost wskazującej, ze SOR tych kosztów nie uwzględnia w cenie."

O co ta walka?

Przypomnijmy - pod koniec 2016 r. Urząd Miejski we Wrocławiu ogłosił przetarg na trzyletnią obsługę dwóch linii autobusowych ? 908 i 930, które zapewniają komunikację między Wrocławiem a miejscowościami w Gminie Wisznia Mała. Praca eksploatacyjna to ok. 1,2 mln wzkm. Obsługa liniowa ma być zapewniona przez pięć autobusów. Siedem typu B ma mieć długość co najmniej 9 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom, w tym 20 na miejscach siedzących. Niska podłoga ma się znajdować przynajmniej w pierwszym oraz drugim wejściu. Ponadto urzędnicy wymagali również trzech autobusów typu C różniących się tylko długością (przynajmniej 11,5 m) oraz pojemnością (minimum 90 pasażerów, miejsce siedzące dla nie mniej niż 25). Autobusy liniowe musiały spełniać normę przynajmniej Euro 4. Przez cały okres obowiązywania kontraktu pojazdy podstawowe nie mogą być starsze niż 10 lat. Zwycięzca przetarg będzie musiał na czas trwania kontraktu wdrożyć system informatyczny, do którego będzie miał wgląd zamawiający. Ma on umożliwiać m.in. lokalizację pojazdów czy też kontrolę punktualności kursowania. Urzędnicy założyli, że kontrakt będzie realizowany do wyczerpania wartości umowy. Jego szacunkową wartość zamawiający określił na 8.585.158 PLN.

Cztery oferty

Przyjrzyjmy się ofertom złożonym przez przyszłych wykonawców:

  • Bus Marco Polo Wratislavia zaoferował za tabor typu B stawkę ? 6,99zł / wzkm, tabor typu C ? 6,81zł / wzkm, proponując autobusy z 2017 roku, wyposażone w klimatyzację. Wartości oferty to 8.196.109,20 zł.

  • Michalczewski zaproponował najprawdopodobniej 5 autobusów gazowych typu Solaris Urbino 12 CNG z 2013 roku, wyposażonych również w wymaganą klimatyzację. Za tabor B i C wykonawca zażyczył sobie 6,43 zł / wzkm, co daje łącznie 7.641.028,08 zł. Oferta ta została wykluczona z postępowania.

  • Dolnośląskie Linie Autobusowe za 2 pojazdy z 2013 i 3 z 2017 roku, wyposażone w klimatyzację zaproponowały jednakową stawkę za tabor B i C ? 5,45 zł / wzkm, co dało łącznie 6.485.242,32 zł.

  • Sevibus za klimatyzowane pojazdy wyprodukowane w 2017 roku zaproponował za tabor B i C taką samą stawkę ? 5,29 zł / wzkm, co dało łącznie kwotę 6.292.611,36 zł. I tę ofertę wybrała Gmina Wrocław, przyznając jej największą liczbę punktów.

Teraz czekamy na ponowny wybór oferty. To może się jeszcze wydłużyć w czasie, bo Wrocław będzie pewnie czekał teraz na pisemne uzasadnienie wyroku KIO. Przypomnijmy, że planowo nowe autobusy miały w lutym 2017 r. pojawić się na liniach do Wiszni Małej.


Sprawdź też:
UM Wrocław
DLA
Sevibus
przetarg
linie
  • Jacek – 29.03.2017

    Z jakiego powodu oferta Michalczewskiego została wykluczona z postępowania?

  • MPKBiskupice – 30.03.2017

    Dobrze że już nie ma Marka W. Syfbus dostaje kolejny raz w twarz .Oby tak dalej.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 01.04.2017

    Kim jest Marek W.?

  • me – 03.04.2017

    @MPKBiskupice obyś zmądrzał człowieku...
    Bo kultury i szacunku za grosz nie masz.

  • wroclovers – 16.06.2017

    Czy ktoś wie co dalej z tym przetargiem??
    Trwa to już tyle czasu..

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.