Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Długie elektrobusy dla PKM Katowice od Solarisa?

infobus
03.06.2020 13:00
0 Komentarzy

Wygląda na to, że Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Katowicach wzbogaci się o kolejne elektrobusy. Kolejnych pięć przegubowych bateryjnych pojazdów dostarczy zapewne Solaris. Oferta mieści się w szacunkach PKM.

Katowickie wymogi
Przypomnijmy, że pięć przegubowych elektrobusów ma mieć nadwozia o długości 17,5 – 18,75 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,3 m. do 3,3 m. Pojemność każdego pojazdu określono na min. 130 pasażerów. Dla co najmniej 25% mają być przygotowane miejsca siedzące. Wymiana pasażerów odbędzie się przez trzy pary dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Napęd elektryczny musi umożliwiać trakcję jazdy podobną do trakcji autobusu wyposażonego w klasyczny układ napędowy diesla. Jeden lub dwa silniki trakcyjne mają mieć co najmniej 220 kW mocy. Ładowanie pojazdów ma się odbywać w systemie plug-in (ładowarką dedykowaną o mocy 40 kW lub 80 kW) oraz przez pantograf odwrócony (mocą do 200 kW). Elektrobusy muszą posiadać baterie o pojemności min. 240 kWh.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez przynajmniej siedem okien przesuwnych lub uchylnych. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Nie zabraknie gniazdek USB dla pasażerów oraz WiFi. Elektrobusy muszą być przystosowane do montażu urządzeń ŚKUP.

PKM kolejny raz stawia na kompaktowy SIP. Ma się opierać na zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku, za kabiną kierowcy zostanie zamontowany monitor LCD min. 21,5″, który będzie odpowiadał za prezentację informacji liniowej. Nie zabraknie oczywiście GPS oraz głosowych zapowiedziach przystanków. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym interfejsem.

Znów Solaris
Dziś, 3 czerwca minął termin składania ofert. PKM na zakup pięciu długich „elektryków” przygotował 15 990 000 PLN brutto. To daje wycenę jednostkową w wysokości 2 600 000 PLN netto. Po obniżeniu wymagań to satysfakcjonująca wycena. Jedyna oferta mieści się w tych szacunkach.

Przedstawił ją Solaris. Całość opiewa na 15 976 285,50 PLN brutto. A to daje 2 597 770 za jednego nU18e. W pakiecie jest trzyletnia gwarancja całopojazdowa oraz pięcioletnia na baterie.

W tej sytuacji finał to formalność. Pozostaje pytanie kiedy stanie się ona faktem.

Komentarze