TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Do kupienia ratowniczy Autosan. Przebieg 30 tys. km
InfoBus.pl - Opublikowano: 30.07.2020 19:00:42
Do kupienia ratowniczy Autosan. Przebieg 30 tys. km ; fot. CSRG

Centralna Stacja Ratownictwa Górniczego w Bytomiu wystawiła na sprzedaż model Autosan A10-10T

Centralna Stacja Ratownictwa Górniczego w Bytomiu, która posiada jedne z najbardziej wyspecjalizowanych autobusów w Polsce, wystawiła na sprzedaż model Autosan A10-10T z specjalistyczną zabudową wrocławskiej firmy Germaz.

To efekt sukcesywnej wymiany górniczej floty. W maju CSRG odebrała od Grupy Wanicki kolejny, bojowy autobus marki Irizar do przewozu ratowników - Irizar i4H o długości 12 m.

Tym samym Stacja mogła sprzedać swój najstarszy pojazd - Autosan A10-10T Lider 3 z 2007 r., który podobnie jak wszystkie autobusy CSRG jest pojazdem specjalnie przystosowanym do przewozu drużyn ratowniczych, a jego pojemność pasażerska to …. 15 osób.

Pod maską mamy silnik Cummins ISBe4300 o mocy 215 kW (292 KM), a przebieg pojazdu do zaledwie 29.352 km. Za tak wyposażony pojazd ratownicy chcą 50.000,00 zł brutto. A dokładniej - taka jest cena wywoławcza w przetargu, który odbędzie się w Centralnej Stacji Ratownictwa Górniczego w Bytomiu w dniu 18 sierpnia.

Pojazd można zobaczyć w siedzibie spółki w dni robocze od poniedziałku do piątku do dnia 17 sierpnia.

Ratownicza historia

Po sprzedaży ratowniczego Autosana, flotę CSRG będą stanowić już wyłącznie pojazdy dostarczone przez Grupę Wanicki., które pierwsze pojazdy do Bytomia dostarczył w 2014 r. Były to modele Irizar i4H o długości 10,8 m na podwoziu Volvo B7R z zabudową Z. P. U. Auto Truck Spyra z Mikołowa.

Rok później CSRG zdecydowało się na zakup jednego pojazdu – też Irizar i4H o długości 10,8 m, ale już z integralną zabudową hiszpańskiego producenta plus specjalistyczna zabudowy firmy Spyra.

W tym roku do Bytomia pojechał też jeden ratowniczy autobus Irizar i4H - jeszcze w poprzednim designie, ale za to już z nowym kokpitem kierowcy (z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem) i o długości 12,2 m. Jego wysokość to 3,40 m, szerokość: 2.55m, a liczba miejsc dla ratowników to 15+1. W tegorocznym zamówieniu po raz pierwszy dodano bagażnik (plecak) o nośności ponad 400kg na tylną ścianę.

Do tego w ratowniczym i4 mamy układ drzwi 1-1-0, w tym poszerzone drzwi tylne do szerokości 1150mm. Dla wygody i bezpieczeństwa ratowników wszystkie stopnie wejściowe do autobusu są podświetlane, a luki bagażowe otwierane automatycznie z miejsca pracy kierowcy. Luki bagażowe mają specjalne wysuwane szuflady o nośności ponad 200kg. Tutaj też znajduje się przetwornica 230V oraz zewnętrzny system podtrzymania ciśnienia oraz ładowania akumulatorów ze złączem wypinającym się automatycznie po włączeniu zapłonu 115 km/h na liczniku

Pod maską mamy silnik Paccar/DAF MX 11 Euro 6 o mocy 270 kW i pojemności 10,8 l, który współpracuje z zautomatyzowaną, 12 stopniową skrzynia biegów ZF Traxon. Z uwagi na bojowe zadania, prędkość maksymalna autobusu została podniesiona do 115 km/h. Ze specjalnych układów podnoszących bezpieczeństwo mamy: TPMS – układ kontroli ciśnienia i temperatury kół; ACC – aktywny tempomat i LDWS – asystenta pasa ruchu. Kierowca dodatkowo ma do dyspozycji kamerę cofania + kamerę na plecaku, z których widzi obraz na 7 calowym monitorze. W środku ze specjalnego wyposażaniu mamy mocną, pełną klimatyzację plus ogrzewanie niezależne od pracy silnika Spheros z możliwością programowania 7 dni do przodu. W tylnej części autobusu umieszczono dwie zamrażarki na wkłady lodowe i kamizelki chłodzące plus szafki z szufladami na narzędzia i sprzęt ratowniczy. W górniczym Irizarze każdy rząd foteli został przerobiony na pojedyncze siedzenie dla ratownika wraz miejscem na specjalistyczny sprzęt podręczny. Pojazd krótko mówiąc świetnie wygląda, na co wpływają zarówno światła ostrzegawcze, przyciemniane boczne szyby, reflektory halogenowe ze światłami LED do jazdy dziennej, felgi aluminiowe Alcoa, jak i mocny, strażacki kolor. Dodatkowo w środku mamy skórzane fotele z haftowanym logotypem CSRG. Razem wygląda to naprawdę super. Zobaczcie zresztą sami TUTAJ



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
specbus
Autosan
CSRG