TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Drabpol wprowadza TPMS_Telematics
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.09.2018 12:59:11

Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów firma DRABPOL wprowadziła na rynek swoje własne rozwiązanie - TPMS_TELEMATICS

Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów firma DRABPOL wprowadziła na rynek swoje własne rozwiązanie - TPMS_TELEMATICS – integrujące system monitorowania ciśnienia i temperatury opon z systemami telematycznymi.

W przypadku zbyt niskiego ciśnienia lub przekroczenia wysokiej temperatury opony, TPMS_TELEMATICS zdalnie alarmuje zarządzających transportem o zaistniałym zdarzeniu.

Systemy telematyczne coraz bardziej rozszerzają swój zakres o zdalne monitorowanie ciśnienia, a nawet temperatury opon, umożliwiając tym samym właścicielom i zarządzającym pojazdami stały wgląd do informacji odnoście właściwego użytkowania ogumienia. Systemy zarządzania pojazdami zintegrowane z systemami TPMS nie tylko dyscyplinują kierowców, aby dbali o właściwe ciśnienie w oponach, ale również pozwalają na odtworzenie danych historycznych w przypadku zniszczenia ogumienia.

System monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck jest zintegrowany z szeregiem systemów zarządzania pojazdami - poprzez bezpośrednią komunikację za pomocą magistrali CAN ze sterownikami systemów telematycznych. Są to między innymi systemy takich firm, jak Astrata, Atrom, ENTE, FrameLogic, Geotic (GPS Guardian), Mix Telematics, czy Tekom – Technologia.

Moduł TPMS_Telematics konwertuje sygnały alarmów, wychodzące z jednostki sterującej ContiPressureCheck w formacie CAN (J1939) na sygnały napięciowe i poprzez wiązkę przenosi je do wejść analogowo-cyfrowych sterownika systemu telematycznego.

Wystarczy tylko, by sterownik systemu telematycznego posiadał 3 wolne wejścia analogowo-cyfrowe lub możliwość ich multiplikowania. W przypadku powstania napięcia na którymś z przewodów, system zarządzania pojazdami definiuje je jako niepożądane zdarzenia tj. niskie ciśnienie opony (-10% nominalnego ciśnienia), bardzo niskie ciśnienie opony (-20% nominalnego ciśnienia) lub wysoka temperatura ogumienia (90oC). Wówczas, w przypadku przekroczenia któregoś z progów, zarządzający pojazdami są natychmiast alarmowanii przez system telematyczny w postaci pojawienia się komunikatu na ekranie startowym programu, e-maila lub SMS.

Obecnie nie ma żadnych barier, aby system monitorowania ciśnienia i temperatury opon ContiPressureCheck współpracował ze wszystkimi systemami zarządzania pojazdami , potocznie zwanych GPS.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
opona
Drabpol
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.