Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Drezno i Lipsk na elektrycznych zakupach. Do 80 elektrobusów

infobus
30.08.2020 09:00
0 Komentarzy

W ostatnim czasie dwie duże, niemieckie firmy komunikacyjne ogłosiłyprzetargi na zakup autobusów elektrycznych.

Spółka Dresdner Verkehrsbetriebe chce kupić 20 szt. elektrobusówwraz z zasilaniem w ramach dwóch zadań:

  • Część 1 – 2 szt. standardowych autobusów z napędem elektrycznymo długości ok. 12 metrów

  • Część 2 – 18 autobusów przegubowych z napędem -elektrycznymo długości ok. 18 metrów

Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe, z pantografami, astosunek miejsc stojących do siedzących – powinien maksymalnie wynosić 2: 1 przyświetle rozstawu siedzeń 700 mm. Minimalna pojemność baterii to 260 kWh, a minimalnyzasięg brutto we wszystkich warunkach klimatycznych (lato / zima) i z maksymalnymobciążeniem to 150 km. Drezno dopuszcza ogrzewanie olejowe.

Zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:

  • Właściwość techniczne / Waga: 25

  • Cena pojazdu / Waga: 20

  • Koszty zużycie energii / Waga: 25

  • Przyłącze zasilające / Waga: 30

Datę składania ofert wyznaczono na 31 sierpnia.

Czas na Lipsk

Z kolei firma Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) chce kupić 10szt. autobusów elektrycznych, ale z opcją dokupu kolejnych 50 egzemplarzy.Chodzi o pojazdy z napędem bateryjnym i towarzyszącą infrastrukturą ładowania wokresie od 2021 do 2026 w następujący podziale:

  • Dostawa 10 niskopodłogowych autobusów przegubowych (długośćok. 18 m) z napędem elektrycznym i opcjonalnie do 50 dodatkowych, identycznychpojazdów z wyposażeniem typowym dla LVB;

  • Dostawa i montaż 3 stacji szybkiego ładowania i opcjonalniedo 9 dodatkowych, identycznych stacji szybkiego ładowania;

  • Dostawa i instalacja opcjonalnie do 60 stacji ładowaniana zajezdni.

Zasięg niskopodłogowych autobusów przegubowych powinien wpraktyce wynosić co najmniej 80 km i to przez okres 10 lat. Pojazdy mają byćwyposażone w układ drzwi 2-2-2-2. Powinny być również w pełni klimatyzowane. Jakzaznacza Lipsk, w miarę możliwości należy unikać stosowania paliw wytwarzanychz surowców kopalnych w ogrzewaczach pomocniczych, ogrzewaczach postojowych itp.

Moc ładowania na stacjach szybkiego ładowania powinnawynosić co najmniej 350 kW, a zajezdnię co najmniej 75 kW. Ładowanie ma sięodbywać poprzez plug in i za pomocą pantografów na dachach pojazdów.

Data składnia ofert minęła 24 sierpnia. Teraz oferenci do 4 wrześniaczekają na zaproszenia do dalszych rokowań. Oferty muszą zachować ważność do 31marca 2021 r.

Komentarze