TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Drogi Solaris czy biedny Kostrzyn Wielkopolski? Gazowy dylemat
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.10.2017 16:50:37 20 komentarzy
Drogi Solaris czy biedny Kostrzyn Wielkopolski? Gazowy dylemat

Urząd Miejski w Kostrzynie Wielkopolskim do 6 października czekał na oferty w przetargu na dostawę nowych autobusów. Co ciekawe miasto postawiło na pojazdy na CNG. Urzędnicy mogą mieć jednak problem, gdyż niewłaściwie oszacowali ceny rynkowe autobusów gazowych.

Przypomnijmy, że gmina swój "gazowy" przetarg ogłosiła pod koniec sierpnia. Było to kolejne w z ogłoszonych w drugiej połowie bieżącego roku postępowań zakupowych na dostawy pojazdów na CNG. Przed Kostrzynem Wielkopolskim to Przemyśl ogłosił przetarg na dostawę 15 autobusów klasy MAXI, w tym dwóch z napędem gazowym. Wcześniej tarnowskie MPK rozpoczęło postępowanie zakupowe, której najprawdopodobniej zakończy się zakupem pojazdów Scania Citywide 12LF CNG. Nie sposób też wspomnieć o tyskich planach, a także toczącym się przetargu w Sanoku. Ale wróćmy do Wielkopolski.

Kostrzyn chce nabyć cztery pojazdy na CNG o standardowej długości ok. 12 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,4 m. Musza umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej 10 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być możliwy dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2.

Gazowy napęd ma być oparty na silniku o pojemności skokowej 7 – 10 l. Jednostka ma osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Będzie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Szacunkową wartość zamówienia określono na 2 827 200 PLN netto. Dawało to wycenę jednostkową na poziomie 706 800 PLN netto. A więc już niezbyt dużo jak na autobusy gazowe… 6 października okazało się, że miasto przygotowało jeszcze mniejszą kwotę. Urzędnicy na cztery autobusy klasy MAXI na CNG przygotowali ostatecznie 2 389 722,22 PLN brutto. Oznacza to, że koszt jednostkowy zakupu jednego pojazdu określili na 485 715,89 PLN netto. Można powiedzieć, że to cena nierealna.

Jedyna oferta, która wpłynęła w postępowaniu ponad dwukrotnie przekracza środki, które Kostrzyn przeznaczył na "gazowy" zakup. Solaris dostawę czterech Nowych Urbino 12 CNG wycenił na 5 338 200 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 998 200 PLN netto. A więc można śmiało powiedzieć, że jest ona zbieżna z realiami rynkowymi.

Jaką decyzję zatem podejmą w Kostrzynie? Miasto ewidentnie nie dostosowało swojego budżetu do rzeczywistości.


Sprawdź też:
Kostrzyn
UM
Solaris
przetarg
tabor
CNG
  • Damian – 10.10.2017

    To miasto nazywa się Kostrzyn, Kostrzyn Wielkopolski to stacja kolejowa. Nowy burmistrz zorganizował nawet kampanię informacyjną ;)

    http://www.kostrzyn.wlkp.pl/asp/pl_miesz.asp?ref=1&typ=13&menu=2&schemat=&dzialy=2&akcja=artykul&artykul=3597

  • Tom – 10.10.2017

    Bańka netto za gazowca? Toż to taniocha.

  • Ursus rada – 10.10.2017

    A nie lepiej wybrać lepiej skrojony cenowo autobus Ursus z Lublina? Będzie i taniej i z korzyścią dla polskiej gospodarki. Polecam Ursusa!

  • STC – 10.10.2017

    Zapomnieliście o Chojnicach.

  • Ursus fan – 10.10.2017

    To dlaczego Ursus nie startował ze swoim gazowcem?? A bo go nie ma w ofercie, a taki miał być rozwojowy prawie amerykański ;)

  • !!! – 10.10.2017

    @traktor nie rada: JUŻ WSZYSCY MAJĄ DOSYĆ TEGO CZEGOŚ, pieprzony spamerze!!!

  • hahah – 10.10.2017

    Hahahahahah traktorzyści już w natarciu, boże co za szmelc!

  • ? – 10.10.2017

    Ja pierdzielę, jak można wychwalać jaki szajs autobusopodobny, tratorze nie wstyd ci?

  • Dobre pytanie – 10.10.2017

    A na jakiej podstawie wyrażasz tą opinię? Wiedziałeś choć raz autobusy Ursusa, jechałeś nimi, czy naczytales się tylko hejtu w necie?

  • Krakus – 10.10.2017

    Brać i nie narzekać ;)

  • Egon antyTrajtor – 10.10.2017

    Nie ma kichy pod tytułem Ursus CS CNG. Oczywiście traktorzyści mogą obiecać wszytko.

  • j – 10.10.2017

    Tak jest @krakus! Tylko Jamnik :)

  • New – 11.10.2017

    Mnie to bawią te komentarze Ursus rady, porady itp. :) Robi się to zabawne, zastanawiam się, gdzie jeszcze pojawią się te komentarze :) trzeba brać to z "przymrużeniem oka" :) Są dwie opcje, że ktoś dostał kasę za robienie marketingu, ale kompletnie nie wie jak to się robi, albo co gorsze nie potrafi :) Albo prawdopodobniejsze, na co stawiam, że ktoś robi "krecią" robotę firmie Ursus i dostaje za to wynagrodzenie :)

  • . – 11.10.2017

    @new: łał, ameryki nie odkryłeś. Dostają za to po 5 groszy, bo widzisz że to bełkot jest.

  • Slavista – 11.10.2017

    SOR będzie tańszy niż lepszy

  • Slavista – 11.10.2017

    tffu Tańszy i Lepszy

  • Ursus zmiana – 11.10.2017

    Tańszy i lepszy byłby Ursus, który z nie znanych powodów pomijany jest przy wyborze najkorzystniejszej oferty przez wielu przewoźników w Polsce. Jest nowoczesny, innowacyjny. Teraz po wygranej Ursusa w Zielonej Górze to się zmieni!

  • Ursus znane powody – 11.10.2017

    Nieznane powody? Ja tutaj aż dwa znam - 1. Ursus nie ma w ofercie autobusu na CNG, 2. Ursus nie złożył oferty w tym przetargu. Po wygranej w Zielonej Górze coś tam może się zmienić, np. Ursus upadnie z powodu kar.

  • k – 12.10.2017

    @zmiana: BAJECZKI, BAJECZKI i jeszcze raz BAJECZKI. Które możesz sobie wsadzić wiesz gdzie, i to głęboko :)

  • tomaj – 15.10.2017

    CNG fajny pomysł - ale gdzie będzie się tankował ?!! nie wiem czy coś się zmieniło ale najbliższa stacja CNG jest w Komornikach przy A2

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.