TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Drugi Citaro we flocie PKT Gdynia
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 01.11.2012 00:34:04 3 komentarze
Drugi Citaro we flocie PKT Gdynia

Mercedes-Benz O530AC Citaro o nr. inwentarzowym 3054 to kolejny Mercedes przekonwertowany z klasycznego miejskiego autobusu i włączony do trolejbusowej floty Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Mercedes-Benz O530 Citaro o nr. inwentarzowym 3054 to kolejny Mercedes przekonwertowany z klasycznego miejskiego autobusu i włączony do trolejbusowej floty Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. PKT jako pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo trolejbusowe wykonuje przebudowy nadwozi niskopodłogowych autobusów na trolejbusy, w tym także montaż napędu oraz prace adaptacyjne w pojeździe: Standardowej długości pojazdy tego typu kursują po ulicach Gdyni i Sopotu od 2004 r. Mercedesy zastępują wycofywane z ruchu Jelcze, a obniżona podłoga pojazdu ułatwia wsiadanie i wysiadanie nie tylko osobom niepełnosprawnym. Montowany przez PKT nowy silnik asynchroniczny firmy Enika zapewnia płynniejszą jazdę w intensywnym ruchu miejskim.

Oczywiście najważniejsze znaczenie dla tego projektu ma koszt przebudowy takiego pojazdu, który jest znacznie niższy, niż zakup nowego pojazdu tej samej klasy. Fabrycznie nowy trolejbus kosztuje ok. 1 mln PLN, natomiast koszt przebudowy z używanego miejskiego autobusu to około 30-40 proc. tej sumy. Aktualnie w sieci ZKM w Gdyni eksploatowanych jest 30 Mercedesów przekonwertowanych na trolejbusy, w tym dwa w najnowszej wersji - O530AC Citaro. W rezultacie tych przebudów oraz zakupu 50. nowych Solarisów Trollino 12 z końcem 2012 r. w taborze trolejbusowego przedsiębiorstwa nie będzie żadnego pojazdu wysokopodłogowego, nie licząc tutaj 4 trolejbusów zabytkowych: Sauera, Skody i dwóch Jelczy, obsługujących sezonową linię turystyczną. Modernizacja sieci, podstacji i taboru oraz realizacja przez Urząd Miasta Gdyni i Uniwersytet Gdański europejskiego projektu Trolley, promującego elektryczny transport publiczny, odmieniły wizerunek trolejbusów w Gdyni. Stały się one nie tylko ekologicznymi, ale także nowoczesnymi środkami transportu, w znacznej części uniezależnionymi na krótkich dystansach od sieci trakcyjnej. Poniżej dane techniczne trolejbusu Mercedes Benz O530AC Citaro:

Długość

12,2 m

Szerokość

2,55 m

Wysokość

3,2 m

Liczba osi

2

Rok produkcji

2002

Napęd

Silnik asynchroniczny Enika Łódź z odzyskiem energii hamowania do sieci trakcyjnej.

Moc silnika

175 KW

Awaryjne zasilanie

Z baterii trakcyjnej Ni-Cd 101 V 80 Ah: w zależności od warunków trakcyjnych pozwala na pokonanie do 3 km z prędkością do 30 km/h

Liczba miejsc siedzących

29+1

Liczba miejsc stojących

51

Układ drzwi

2-2-2

Wyposażenie

klimatyzacja, elektroniczne wyświetlacze, zapowiedzi przystanków, monitoring

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
trolejbus
PKT Gdynia
Gdynia
Mercedes
  • w temacie – 03.11.2012

    Jaka wziatka dla zamawiającego? Sprawa dla CBA

  • nighthawk – 04.11.2012

    Jak się nie znasz na prawie to się nie wpieprzaj.

  • kierowca trola z lublina – 06.11.2012

    W Lublinie kilka lat temu był prototypowy trolejbus z silnikiem asynchronicznym i dodatkowym zestawem baterii i super-kondensatora , który pozwalał na przejechanie bez zasilania z sieci około 6,5 km. Na samych kondensatorach był w stanie przejechać około 1,5 km. Po zabraniu baterii i super-kondensatora jako zwykły napęd asynchroniczny jeździ do dziś i wozi pasażerów - Jelcz PR110 nr inwentażowy 3752

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.