Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Drugi elektrobus w MPK Radom. Czas na Solarisa

infobus
30.09.2016 11:14
0 Komentarzy

Od 30 września Miejskie PrzedsiębiorstwoKomunikacji w Radomiu będzie przez dwa tygodnie testowało autobus elektrycznymarki Solaris Urbino 12. W pojeździe zostaną zainstalowane kasownikiobsługujące Radomską Kartę Miejską, nie będzie tam natomiast urządzeńwchodzących w skład Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

Ciemnoszaro-biało-zielony autobus będzie miałw Radomiu tymczasowy numer taborowy 346. Będzie kursował na brygadachszczytowych różnych linii miejskich, czyli jedynie w godzinach porannego orazpopołudniowego szczytu komunikacyjnego. Pasażerowie posiadający kartę miejskąbędą mogli bez problemów z niej skorzystać, ponieważ w elektrycznym pojeździebędą zainstalowane charakterystyczne czerwone kasowniki.

Autobus nie będzie natomiast wyposażony wwewnętrzny monitor i wyświetlacz, nie będzie w nim także głosowych zapowiedziprzystanków. Brak urządzeń SDIP spowoduje poza tym to, że na tablicachprzystankowych będą wyświetlać się wyłącznie rozkładowe godziny odjazdów kursówobsługiwanych przez ten autobus, a nie rzeczywiste – jak to jest w przypadkuwszystkich pozostałych pojazdów komunikacji miejskiej w Radomiu.

Pojazd, który przez kilka dni będzie testowanyna tyskich ulicach wyposażony jest w napęd firmy Medcom (podobnie jakeksploatowane w Lublinie, Tychach czy Gdyni trolejbusy Solaris Trollino 12MB), silnikiasynchroniczne umieszczone w piastach tylnych kół o mocy 2 x 60kW. W momenciestartu osiągają one moc do 220kW. W elektrobusie zastosowano baterielitowo-jonowe amerykańskiej firmy A123, które mają pojemność 240kWh i pracująpod napięciem 600V. Ciekawymi rozwiązaniami, na które warto zwrócić uwagę sątakże dotykowy pulpit w kabinie kierowcy oraz elektryczne drzwi firmy Ventura.

Autobus, który radomskie MPK wypożyczyło na testy od Solarisa, zostałwyprodukowany w 2014 roku. Od samego początku był wykorzystywany jako pojazdtestowy. Woził już pasażerów kolejno w Zielonej Górze, Włocławku, Krakowie,Pile, Szczecinku, Grudziądzu, Rydze (na Łotwie), Białymstoku, Rzeszowie,Lublinie, Stalowej Woli, Gorlicach, Sosnowcu, Katowicach, Tychach i Olsztynie -a ostatnio w Płocku, skąd dotarł właśnie do Radomia.

Komentarze