TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dwa lata współpracy Solarisa z BAE Systems
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.10.2017 13:43:29
Dwa lata współpracy Solarisa z BAE Systems

We wrześniu 2016 r. BAE Systems i Solaris podpisały porozumienie na mocy którego, polski producent oferuje w swoich pojazdach hybrydowych napęd elektryczny brytyjskiej firmy.

W Polsce walory tych konstrukcje poznamy tak naprawdę dopiero w tym roku, kiedy wejdą one do regularnej eksploatacji - pierwsze już za moment w Tomaszowie Mazowieckim. Kolejne trafią do kilku miast w Polsce pod koniec lutego i w marcu 2018 r.

Jak podkreśla koncern, flagowy hybrydowy system BAE z serii-E jest atrakcyjny dla użytkowników, ponieważ jego funkcja stop/start daje możliwość wyłączenia silnika autobusu podczas postoju. Jak policzyli Brytyjczycy, prawie 40 procent czasu pracy autobusu zajmuje zabieranie pasażerów. Tym samym funkcja stop/start umożliwia oszczędność paliwa i redukcję emisję szkodliwych substancji.

Ponadto dodatkowe źródło zasilania opracowane przez BAE Systems umożliwia przeznaczenie całej energii elektrycznej, jaka potrzebna będzie podczas postoju autobusu, do zasilania akcesoriów, takich jak układ kierowniczy, sprężarka powietrza, instalacja klimatyzacji, czy grzejniki przy niższych temperaturach. Ta technologia jest obecnie zaawansowana na tyle, aby zapewnić użytkownikowi eksploatację autobusu przez maksymalnie 35 procent czasu, gdy silnik jest wyłączony, bez potrzeby zatrzymywania i ładowania akumulatorów pojazdu. Dzięki wbudowanej prądnicy autobus może być eksploatowany 24/7 i nie ma potrzeby podłączania go do instalacji ładowania, ani planowania czasu jego eksploatacji.

8000 systemów

O pozycji BAE na światowym rynku świadczy fakt, że do tej pory firma wyprodukowała 8000. elektrycznych napędów hybrydowych dla autobusów miejskich eksploatowanych na całym świecie.

Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat firma BAE Systems dostarczyła 3000 napędów tego typu, czyli dwukrotnie więcej, niż w poprzednich czterech latach.

-"Ciągłe zapotrzebowanie na te napędy wynika z elastyczności produktów Serii-E", powiedział Bob Lamanna, dyrektor globalnej sprzedaży i obsługi autobusów miejskich w BAE Systems. "Linia ta umożliwia podróż przy obniżeniu emisji szkodliwych substancji do zera, czyli takiej, jakiej szukają firmy przewozowe, bez wyzwań związanych z infrastrukturą wymaganą w przypadku rozwiązań całkowicie elektrycznych".

Brytyjska firma dostarcza hybrydowe systemy napędowe od ponad 20 lat. Prowadzi też prace nad zaawansowanymi rozwiązaniami dla transportu miejskiego, obejmujące kompletne instalacje elektryczne zasilane akumulatorami i ogniwami paliwowymi.


Sprawdź też:
hybryda
BAE
Solaris

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.