TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dysten i MPTechnology z ofertami dla szczecinecki SDIP.
TransInfo.pl - Opublikowano: 03.07.2018 11:30:10
Dysten i MPTechnology z ofertami dla szczecinecki SDIP. fot. poznańskie autobusy

Szczecinek ma dwie oferty w drugiej próbie na zamówienie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Obie mieszczą się w budżecie.

Miasto Szczecinek jest na dobrej drodze, aby pozytywnie rozstrzygnąć przetarg na rozbudowę dynamicznego systemu informacji pasażerskiej wraz z modernizacją głównych przystanków autobusowych.

Przypomnijmy, że jest to drugie próba miasta w celu znalezienia wykonawcy na to zadanie. Za pierwszym razem się nie udało, mimo że wpłynęły dwie oferty – od Dysten i MPTechnology. Problemem okazał się zbyt niski budżet miasta, który wyniósł wówczas 1,8 mln PLN, podczas gdy oferty opiewały na cenę odpowiednio 3,4 mln PLN i 3,3 mln PLN. Naturalną konsekwencją było unieważnienie przetargu. Po upływie nieco ponad miesiąca miasto zdecydowało o ponownym podejściu. Zamawiający wydłużył termin wykonania zamówienia w stosunku do poprzedniego razu i co najważniejsze zwiększył planowane środki finansowe.

Obecnie kosztorys miasta przewiduje wykonanie przedsięwzięcia za cenę 3 370 000,00 PLN brutto.

Zamawiający w dniu 22 czerwca otrzymał dwie oferty – obie mieszczą się w szacunkach miasta. Pochodzą ponownie od Dysten i MPTechnology.

  • Pierwsza z firm zaoferowała wykonanie zamówienia za cenę 3 099 600,00 PLN, okres gwarancji wynoszący 60 miesięcy i czas przystąpienia do realizacji zgłoszonej reklamacji w ciągu 24 godzin.

  • Z kolei druga z ofert opiewa na cenę 3 320 540,14 PLN, jak również 60 miesięcy gwarancji i 24 godziny na przystąpienie do realizacji reklamacji.

Przy takim zestawieniu ofert, decydująca będzie cena, która stanowi kryterium z największą wagą. To oznacza, że najbliżej zwycięstwa jest firma Dysten. Miasto teraz będzie sprawdzało oferty pod względem formalnym. Dodajmy jeszcze, że inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020. Wykonawca, który ostatecznie wygra przetarg musi rozbudować SDIP najpóźniej do 30 lipca 2019 roku.


Co zostanie wykonane?

Przypomnijmy, że na podstawie kryterium wielkości ruchu pasażerskiego i lokalizacji wybrano 24 przystanki autobusowe na terenie miasta, na których zostaną wymienione wiaty przystankowe. Dla wytypowanych przystanków wyodrębniono dwa typy wiat opartych na tym samym schemacie funkcjonalnym i wizualnym w zależności od ilości osób oczekujących, możliwości realizacyjnych, szerokości chodników, odległości od pasów ruch pojazdów i innych lokalnych uwarunkowań.

Zakres robót budowlanych dla 24 wiat przystankowych obejmuje następujące prace:

- demontaż 22 wiat, w sposób umożliwiający ich montaż w innych lokalizacjach wraz z przetransportowaniem w miejsce wskazane przez zamawiającego,

- demontaż i utylizacja jednej wiaty (ul. Kościuszki),

- demontaż tablic LED Dysten oraz słupa stalowego cynkowanego w sposób umożliwiający ich montaż w innych lokalizacjach wraz z przetransportowaniem w miejsce wskazane przez zamawiającego,

- posadowienie 24 wiat bezpośrednio na prefabrykowanych punktowych blokach fundamentowych,

- wykonanie nawierzchni z nowej kostki polbruk wraz z podbudową,

- wykonanie zasilania elektroenergetycznego zgodnie z warunkami technicznymi przyłączenia,

- wyposażenie wiat w jednobarwną tablicę do wyświetlania informacji pasażerskiej i wielobarwny monitor do wyświetlania informacji miejskich,

- budowa stanowiska operatora monitoringu dla 94 kamer w budynku przy ul. Karlińskiej 15 w Szczecinku, w celu obsługi 24 kamer instalowanych na przystankach oraz 36 istniejących z uwzględnieniem dodatkowej rezerwy.


W każdej wiacie ma być zamontowana jednobarwna tablica elektroniczna LED, przeznaczona do wyświetlania informacji pasażerskiej oraz wielobarwny monitor 47 calowy (+/- 2 cale), wykonany w technologii LCD, przeznaczony do wyświetlania informacji miejskich. Wyświetlacze LED i LCD muszą być przystosowane do pracy w warunkach zewnętrznych, charakteryzować się dużą jasnością i kontrastem zapewniającym doskonałą czytelność obrazu. Wbudowane w wiaty wyświetlacze LED i LCD muszą być wyposażone w czujnik natężenia światła zewnętrznego, który automatycznie zmienia jasność świecenia w zależności od występujących warunków pogodowych i pory dnia tak, aby zapewnić czytelność prezentowanych informacji w każdych warunkach pogodowych.

Tablice LED muszą wyświetlać w pięciu kolejnych wierszach (lub czterech w przypadku emisji komunikatu) najbliższe odjazdy pojazdów komunikacji zbiorowej w czasie rzeczywistym, numer trasy, nazwę przystanku docelowego, czasu przybycia/odjazdu z przystanku lub informacje rozkładowe. Mają posiadać funkcję wyświetlania w ostatnim piątym wierszu dowolnego komunikatu w postaci tekstowej, z możliwością przewijania tekstu. W przypadku braku danych o rzeczywistym czasie odjazdu danego pojazdu, tablice będą wyświetlały ostatnią aktualną informację rozkładową.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
SDIP
KM Szczecinek
Dysten
MP Technology
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.