TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ekoenergetyka skarży przetarg na 20 elektrobusów dla Lublina
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.10.2018 13:30:21
Ekoenergetyka skarży przetarg na 20 elektrobusów dla Lublina

ZTM w Lublinie jeszcze raz chce kupić 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z pakietem ładowarek. Póki co przetarg nie jest podzielony na części. Ale czy zostanie? Tego domaga się Ekoenergetyka.

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie jeszcze raz chce kupić 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z pakietem ładowarek. Póki co przetarg nie jest podzielony na części. Ale czy zostanie? Tego domaga się Ekoenergetyka, która zaskarżyła do Krajowej Izby Odwoławczej warunki zamówienia.

Przypomnijmy, że lubelski ZTM jeszcze raz szuka dostawcy 20 elektrobusów klasy MAXI wraz z dedykowanymi ładowarkami. Nowy przetarg ogłoszono pod koniec września. Pisaliśmy o nim tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymogom miasta wobec "elektryków". Można o tym przeczytać tutaj. Prócz pojazdów urzędnicy chcą także zamówić ładowarki do nich. Chodzi o następujące urządzenia:

  • 9 dwustanowiskowych wolnych ładowarek
  • 2 ładowarki mobilne do wolnego ładowania
  • 4 ładowarki do szybkiego ładowania

Postępowanie nie zostało podzielone na części. Z tym też nie zgadza się Ekonergetyka. Producent ładowarek odwołał się od warunków zamówienia. Domaga się on podzielenia przetargu na zadania, z których jedno obejmowałoby wyłącznie dostawę ładowarek. Brak takiego podziału zdaniem Ekonergetyki skutkuje naruszeniem zasad uczciwej konkurencji, a także równego traktowania wykonawców.

Firma wskazuje ponadto, że brak podziału na części faworyzuje przede wszystkim producentów elektrobusów. Natomiast podmioty, które produkują ładowarki są w świetle lubelskiego przetargu w gorszej pozycji. Aby mieć teoretyczną szansę na wybudowanie ładowarek dla Lublina muszą w praktyce wejść w kooperację z dostawcami autobusów elektrycznych.

Co więcej Ekonergetyka wskazuje, że podzielenie zamówienia na części nie będzie negatywne w skutkach. Wymagania wobec ładowarek oraz oraz sposób, w jaki zdefiniował je ZTM są precyzyjne. Co więcej siłą rzeczy ładowarki będą kompatybilne z elektrobusami, których chce Lublin.

Skarga Ekoenergetyki jest pewną nowością. Czy lubelscy urzędnicy przychylą się do argumentacji firmy? Kazus jest dosyć interesujący.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
Ekoenergetyka
elektrobus
  • Bartosz Puczyński – 13.10.2018

    Lublinowi bardzo dużo brakuje do, nowych technologii i jestem za firmą Ekoenergetyka że ładowarki powinny być osobno a autobusy osobno. Zwiększa się wtedy szansę na zakup korzystniejszych autobusów elektrycznych.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.