TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Ekoenergetyka z podziemną ładowarką w Helsinkach
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.03.2017 16:11:06
Ekoenergetyka w Helsinkach z podziemną ładowarką

Ostatnio pisaliśmy o pierwszych elektrycznych próbach stolicy Finlandii w ramach projektu ZeEUS. Teraz czas na drugą odsłonę, w której bierze udział m.in. polska firma - Ekoenergetyka.

Ostatnio pisaliśmy o pierwszych elektrycznych próbach stolicy Finlandii w ramach projektu ZeEUS. Teraz czas na drugą odsłonę elektromobilności w Helsinkach, w której bierze udział m.in. polska firma - Ekoenergetyka.

Spółka z Zielonej Góry dostarczy trzy urządzenia o mocy 300kW i jedno urządzenie o mocy 700kW, które zainstalowane będzie pod ziemią, a podłączone będzie do naziemnych masztów ładujących. Ładowarki zostały zamówione przez Helen, fińskiego dystrybutora energii, a zarządzane będą przez HSL, operatora transportu publicznego fińskiej stolicy.

Standardowa ładowarka do ładowania na pętlach autobusowych od Ekoenergetyki-Polska quickPOINT City Charger została przeprojektowana i dostosowana do konkretnych wymagań Helen, która zamówiła trzy ładowarki 300kW o długości 4m i szerokości 0,85m. Ładowarki będą wyposażone w pantograf i zainstalowana na pętlach autobusowych, gdzie dostarczać będą szybkich doładowań do autobusów elektrycznych HSL podczas ich jazdy na linii.

Do tego samego projektu Ekoenergetyka-Polska dostarczy również ładowarkę 700kW, która zainstalowana będzie pod ziemią z naziemnym masztem ładującym - pierwsze tego typu wdrożenie w Europie. Ładowarka podziemna pozwala na łatwą integrację urządzenia z architekturą miasta. Ładowarka będzie dostarczała energii do dwóch automatycznych punktów ładowania o mocy 350kW każdy. W przyszłości, wraz z postępem technologii baterii, operator planuje umożliwić ładowanie z mocą 700kW dla pojedynczego autobusu.

-?Doceniamy zaufanie okazane nam przez Helen i HSL. Dostarczenie ładowarek do Helsinek to dla nas okazja, żeby pokazać, jak nasza firma łączy design z innowacyjnymi technologiami ładowania i wydajnością. Wszystkie ładowarki zostały dopasowane do konkretnych wymagań miasta, do projektu dostarczymy też pierwszą w Europie ładowarkę podziemną. Po raz kolejny rozwiewamy mity o ładowarkach miejskich dla autobusów, czyli przekonanie, że są one problematyczne dla architektury miast." powiedział prezes Ekoenergetyki-Polska Bartosz Kubik.

Podziemna ładowarka

Ładowarka podziemna dołącza do portfolio produktów Ekoenergetyki-Polska, których podstawą, oprócz ładowania, jest przyjazny miastom design. Spółka oferuje ładowarki dla autobusów elektrycznych o mocy do 100kW, które można instalować bezpośrednio na słupach tramwajowych w miastach oraz ładowarkę miejską, łączącą w jednym urządzenie ładujące oraz maszt ładujący, o 50% mniejszej podstawie w porównaniu ze standardowym produktem. ?Urządzenia w Helsinkach będą oferować możliwość doładowania autobusom elektrycznym miasta podczas ich codziennej jazdy na linii, przedłużając zasięg ich baterii, jednocześnie wizualnie integrując się z miastem, co, jak wiemy jest bardzo ważne." dodał Bartosz Kubik.

Helsińskie urządzenia ładować będą autobusy elektryczne od Linkker Bus, fińskiej firmy specjalizującej się w pojazdach elektrycznych dla miast. Ładowarki w projekcie wykorzystują międzynarodowe standardy komunikacji dla ładowania prądem stałym i mogą ładować większość europejskich marek autobusów elektrycznych. Oprócz ładowarek, Ekoenergetyka-Polska zapewnia również usługę centrum monitorującego działającego 24h na dobę obserwującego ładowarki w czasie rzeczywistym, które zapewni operatorowi ich niezawodność. Wraz z fińskimi partnerami spółka zapewnia również wdrożenie ładowarek, ich instalację i podłączenie do sieci elektrycznej.


Sprawdź też:
Ekoenergetyka
ładowarka
Finlandia
ZeEUS

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.