TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Elektrobusy dla Malborka: Prosimy o listopad
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.03.2020 17:00:07
fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl

MZK w Malborku znów chce kupić sześć elektrobusów oraz ładowarki dla nich. To dobry moment by sprawdzić czego spółka oczekuje w przypadku tych pierwszych. Zaglądamy w SIWZ.

Miejski Zakład Komunikacji w Malborku znów chce kupić sześć elektrobusów oraz ładowarki dla nich. To dobry moment by sprawdzić czego spółka oczekuje w przypadku tych pierwszych. Zaglądamy w SIWZ.

Przypomnijmy, że chodzi o dwuczęściowy przetarg, który malborski przewoźnik ogłosił dwa tygodnie temu. Pisaliśmy o nim tutaj. Jego koronną częścią przetargu jest dostawa sześciu elektrobusów klasy MAXI. Każdy z nich ma być objęty minimum trzyletnią gwarancją całopojazdową oraz sześcioletnią na baterie. Oczywiście premiowane jest wydłużenie tych okresów.

Termin realizacji to zasadniczo 12 miesięcy od podpisania umowy. A dokładniej rzecz ujmując jest on de facto ograniczony czasowo. Zlecenie ma bowiem zostać zrealizowane w nieprzekraczalnym terminie, który MZK określiło na 30 listopada.

Wybór najlepszej oferty
Jest on banalnie prosty, bo kryteria są tylko dwa. Cena ma 80% wagi. Pozostałe 20% można zyskać dzięki:

  • gwarancji całopojazdowej dłuższej niż pięć lat - 6 pkt
  • gwarancji na baterie dłuższej niż osiem lat - 9 pkt
  • zużyciu energii w warunkach testu SORT2 do 1 kWh / km - 5 pkt

Jakie elektrobusy?
Malborskie "elektryki" Mają być konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi z nadwoziami o długości 11,5 – 12,2 m, szerokości 2,4 – 2,55 m i wysokości do 3,35 m. Każdy ma umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Nie mniej niż 26 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

"Elektryki" dla Malborka mają posiadać sterowanie impulsowe. Każdy musi posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy znamionowej min. 160 kW. Zestrojenie napędu ma umożliwiać optymalną dynamikę jazdy w warunkach miejskich. Elektrobusy mają posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 145 kWh.

W trakcie min. sześcioletniej gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazdy muszą być przystosowane do ładowania przez złącze plug-in o mocy do 120 kW oraz szybkiego poprzez pantograf odwrócony o mocy do 200 kW.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez min. sześć uchylnych okien bocznych oraz wentylatory nawiewowe. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane za pomocą agregatu o mocy chłodniczej min. 22 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.

Przechodzimy do SIP-u. Na zewnątrz znajdą się trzy tablice diodowe. W środku zamontowany zostanie wyświetlacz LED o rozdzielczości 120 x 16 pkt, który będzie prezentował informację liniową. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym ekranem min. 10".

Podsumowując...
Wyposażenie dosyć standardowe, wymagania w kwestii napędu oraz gwarancji również można by rzec dosyć topowe. Jedyne co martwi to ograniczony czas na dostawę. A to może skutkować brakiem ofert lub propozycjami z zawyżonymi cenami. Mamy w końcu teraz taki czas, że jak nigdy ryzyko krótkoterminowe jest łatwe do policzenia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Malbork
elektrobus
ładowarka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.