TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Elektryczne Solarisy pojadą do Rumunii
- Opublikowano: 11.08.2017 09:43:04 44 komentarze
Elektryczne Solarisy pojadą do Rumunii

Firma Solaris Bus & Coach S.A. podpisała kolejny kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych. Tym razem do grona państw, w których jeżdżą bezemisyjne pojazdy wyprodukowane w Bolechowie dołączy Rumunia.

Flotę miasta Kluż-Napoka może zasilić nawet do 30 Solarisów Urbino 12 electric. Pasażerowie będą mogli podróżować pierwszą dostarczoną partią autobusów już wiosną 2018 roku. Umowa ramowa podpisana między Solarisem a władzami miasta Kluż-Napoka obejmuje dostarczenie do 30 sztuk całkowicie bezemisyjnych pojazdów w okresie najbliższych trzech lat. W tym czasie każdorazowo podpisywany będzie osobny kontrakt zamówieniowy na realizację dostaw w poszczególnych latach. Pierwsze zamówienie na 11 autobusów będzie zrealizowane w ciągu najbliższych dziewięciu miesięcy. Projekt jest częściowo finansowany ze środków Rumuńsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. Operatorem zostanie CTP Transport Company, które dysponuje już flotą 40 przegubowych Urbino.

Dwunastometrowe Urbino electric będą wyposażone w napęd polskiego producenta, firmę Medcom. W modelu dla rumuńskiego przewoźnika zamontowany zostanie silnik centralny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh. Wprowadzenie do floty autobusów elektrycznych oznacza także inwestycję w infrastrukturę ładowania, która obejmie budowę 11 stacji wolnego ładowania i dwie stacje szybkiego ładowania za pomocą pantografów.

W autobusach dla Kluż-Napoka będzie zamontowana m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej, a także pełny zestaw monitoringu na zewnątrz i w środku pojazdu. Ponadto w elektrycznych Urbino będzie możliwość korzystania z darmowego dostępu do WiFi.

Zamówienie realizowane przez Solarisa jest pierwszym w Rumunii kontraktem na autobusy elektryczne. Historia współpracy podpoznańskiego producenta z krajem położonym nad Morzem Czarnym jest jednak znacznie dłuższa. Pierwszy wyprodukowany dla rumuńskiego przewoźnika pojazd (dwunastometrowe Trollino) wyjechał z Bolechowa ponad 15 lat temu, a łączna liczba zamówionych autobusów przekroczyła już 170 sztuk.



Sprawdź też:
Solaris
Rumunia
Kluż-Napoka
  • andreV – 11.08.2017

    Brawo za niezrównany Marketing ! Myślę że nawet gdybyście nie mieli takiego autobusu sprzedalibyście każdy inny. Szanujcie i pilnujcie takich sprzedawców !
    Pozdrawiam.

  • master – 11.08.2017

    IV generacja ?

  • TomTom – 11.08.2017

    ^^
    Pewnie tak, w zasadzie teraz elektryki idą tylko w nowej generacji (za wyjątkiem U8,9e rzecz jasna)

  • Miro Maro – 13.08.2017

    No i pięknie

  • artur – 14.08.2017

    Sądzę że Rumunia może być ostatecznie nia zadowolona z jakości tych autobusów.

  • Dawid – 14.08.2017

    Solaris w Rumunii - kolejne badziewie na europejskich drogach

  • Jan – 14.08.2017

    Solaris nie sprawdza się w Polsce to do Rumunie go wysłali...

  • Jarek – 14.08.2017

    Przez ten badziew będą źle nas kojarzyć, a przecież Polski rynek motoryzacyjny się rozwija w dobrym kierunku...

  • Łukasz – 14.08.2017

    Zły wybór, Solaris nie inwestuje w rozwój i produkuje marnej jakości pojazdy, będą narzekać na Polaków!

  • Radek – 14.08.2017

    Słaba produkcja ale może w Rumunii takiej potrzebują byle tanio było...

  • Mati – 14.08.2017

    Polskie miasta rezygnują z Solara, a teraz jeszcze zepsują opinie zagranicą...

  • maja – 14.08.2017

    Wszystko było by dobre gdyby nie Solaris, to jak latać drzwiami od stodoły :D

  • Waldi – 14.08.2017

    Myślę, że Rumunia zajawiła się niedrogim sprzętem, ale miejmy nadzieje, że znają tragiczną jakość Solarisa...

  • Tomek – 14.08.2017

    Jak zaczną się psuć to będą je ściągać do kraju czy będą serwisować na miejscu?

  • ekonom – 14.08.2017

    @Waldi oni chyba włąśnie wybrali najdroższy sprzęt myśląc że wraz z ceną idzie jakość a tu mały ZONK

  • baron – 14.08.2017

    Wiele czasu nie będą potrzebować żeby się zorientowali jak słabe to sprzęcicho.

  • cechini – 14.08.2017

    Solarisy wciskają w mniejsze miasta Polski, robią zapchajdziury. To samo z Rumunią!

  • helenka – 14.08.2017

    No ciekaw jestem bardzo ile te Solarisy tam wytrzymają. Na szczęście z pretensjami jadąc na Cypr będą mieli sporo czasu na pozwiedzanie sobie okolic ;)

  • PIK – 14.08.2017

    szału te autobusy nie robią. na polskich drogach nie widziałem, czyżby tutaj się nie sprawdzały więc wysyłają je do Rumunii?

  • V – 14.08.2017

    Czytam powyżej same dobre recenzje o Solarisie .Za to Ursus nie sprawdza się w kraju dlatego wysłali go do Lublina . Sprzedajcie choć jednego Ursusa Rumuni .WTEDY NIE BĘDZIECIE PISAĆ BREDNI !

  • mehhh – 14.08.2017

    Solaris Solarisem... ileż można? Wszędzie go widać a jeździ jakby miał się rozlecieć zanim skończymy liczyć do 10

  • Ciekawy – 15.08.2017

    A tak BTW, ile autobusów wyeksportował już Ursus?

  • Franc – 15.08.2017

    Poza Lublin 5 sztuk do Torunia

  • Ciekawy – 15.08.2017

    Chodzi o eksport za granicę. Solaris pewnie w tym roku pewnie kilkaset, być może koło tysiąca, chciałbym się dowiedzieć ile autobusów wyeksportuje firma Ursus.

  • Jestem za – 15.08.2017

    I niech eksportuje gdzie chce, byle nie wciskali tego czegoś w Polsce.

  • Kaczka – 15.08.2017

    Ale walnął, jak gołąb na parapet.
    „Solaris pewnie w tym roku pewnie kilkaset, być może koło tysiąca”
    Od początku, czyli od jakiś pięciu lat prób robienie elektrycznych autobusów Solaris nie wyprodukował nawet stu autobusów, z prototypami, z nie udanym złomem i z tym co udało się wcisnąć naiwnym.
    Jak kiedyś uda się Solarisowi wyprodukować i sprzedać tysiąc autobusów elektrycznych w jednym roku, to będę bardzo zdziwioną kaczką.

  • v – 15.08.2017

    Prawdziwą kaczką to jesteś Ty która wylądowała na goły kuper . Mowa jest o autobusach ,anie e-busach . Tak czy owak Ursus ma zapewniony rynek eksportu .Lublin przyjmie każdą ilość czego by nie wyprodukowali ,każdy prototyp Ursusa jest dobry . Ja zostanę kaczorem jak Ursus sprzeda w Europie tyle autobusów co Solaris e -busów w kraju tylko w tym roku .

  • Miro Maro – 15.08.2017

    @v Ja zostanę kaczorem jak ursus wyeksportuje w tym roku spoza Lublina 25 autobusów...

  • Miro Maro – 15.08.2017

    A tak na marginesie to tym normalnym nie wydaje się, że większość negatywnych komentarzy o Solarisie jest pisana przez jednego użytkownika po wieloma nickami?

  • V – 15.08.2017

    Masz racje przy tym tempie i skali produkcji zawalą Lubin za parę lat .

  • drgrin – 16.08.2017

    @ Miro Maro
    To właśnie tak wygląda, jakby jedna osoba prowadziła obszerny dialog sama ze sobą....

    Oczywiście Solaris produkuje więcej spalinówek niż elektryków, i tak pewnie zostanie przez najbliższych kilka lat. Prawdą jest też że licznik wyprodukowanych elektryków dawno przekroczył 100, co daje pozycję w pierwszej trójce w Europie. W zamówionych mają pewnie drugie tyle, a co chwila wpada coś nowego.

    O Ursusie pogadamy jak 10 szt warszawskich aut przejedzie w komplecie choć jeden dzień na linii, w najbliższym czasie się na to nie zanosi.

  • Tomek – 16.08.2017

    nie uważam sie za bota pisząc swoją opinię. i nie lui być za takiego oskarżany!
    To prawda że Solaris a dużą część runku , ale MOIM ZDANIEM jakościowo jest srednio.
    Czepacie się tego Ursusa jak ten artykuł go nie dotyczy. Jest to nowa Marka na rynkui dajcie im się rozwinąć .

  • Ciekawy 2 – 16.08.2017

    A taj BTW ile ten "zajefajny" Solaris sprzedawał autobusów w pierwszych latach swojej działalności w kraju i za granicą? Jakieś dane ktoś ma.

  • v – 16.08.2017

    Ten zafajdany Solaris wyprodukował przez pierwsze 5 lat ponad 1000 autobusów . WYEKSPORTOWAŁ ponad 700. Dane są na stronie Solarisa ogólnie dostępne tylko chęci i trzeba umieć czytać .

  • Do v – 16.08.2017

    Przede wszystkim czytać ze zrozumieniem. Strona Solalisa jest jego tubą, więc nie powinna być brana pod uwagę jako miarodajna. Zresztą dotyczy to też wydawanego przez nich pisemka, na poziomie Świerszczyka. Ale dotyczy to informacji podawanych przez wszystkich innych producentów. Redaktorzy biorą za to żeby przedstawić firmę w jak najlepszym świetle. A prawda, jak to prawda, jest ich kilka.

  • v – 16.08.2017

    OK to w takim razie Solaris tak jak Ursus wyprodukował 5 ,a sprzedał 5000 ! Nawet gdy Solaris pomylił się na swojej stronie o 99 % to i tak jest lepszy liczbach od Ursusa o 200 % . PODAJ MIARODAJNE DANE URSUSA bo ja doliczyłem się tylko do 5 + prototypy . Nie licz AMZ i trolejbusów Lublina .

  • Miro Maro – 17.08.2017

    @v Jest jeszcze jeden Warszawski...

    @Tomek WIĘKSZOŚĆ, a nie wszystkie.

  • monsun – 17.08.2017

    Może się wam UrsusBus nie podobać, jasne, bo gdy coś jest dla wszystkich, to jest dla nikogo. Tylko dyskwalifikowanie motywowane jednym powodem: UrsusBus nie jest Solarisem, jest żenująco śmieszne ;)

  • niceday – 17.08.2017

    Hehe pogadamy jak Solaris zacznie być polską firmą, na polskich warunkach płacąc polskie podatki ;) miłego dnia!

  • Jan – 17.08.2017

    UrsusBus dopiero się rozwija i osiągnął więcej niż Solaris na początku swojej działalności. Ale najważniejsze jest to, że to jest nasza Polska tradycyjna marka!

  • Marek – 17.08.2017

    Bardzo cenie sobie Ursusa bo jest on ikoną polskiej motoryzacji i Ursus ma bogatą historię.

  • v – 17.08.2017

    Taka tradycja takie osiągnięcia to gdzie te przereklamowane autobusy . Takie dobre nowoczesne że ciężko wyrobić się z tyloma zamówieniami . Terminy gonią , kary lecą , a produkcja wre aż huczy .

  • Sceptyk – 17.08.2017

    Przecież obecna firma z Lublina tylko kupiła nazwę marki Ursus, która przez całe swe istnienie związana była z Warszawą. A więc jaka to tradycja?!

  • @Jan – 20.08.2017

    No jasne, jeśli uważasz, że dostawa 5 autobusów to nie lada osiągnięcie to oczywiście.........

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.