TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Elektryczne Sprintery powstaną w Dusseldorfie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.08.2017 09:02:30
Elektryczne Sprintery powstaną w Dusseldorfie

Zakłady w Düsseldorfie przechodzą intensywne przygotowania do rynkowej premiery kolejnej generacji Sprintera. Pilotażowa faza rynkowego wdrażania modelu rozpocznie się na początku 2018 r.

Zakłady Mercedes-Benz w Düsseldorfie przechodzą intensywne przygotowania do rynkowej premiery kolejnej generacji Sprintera. Zarząd firmy i rada zakładowa uzgodniły właśnie, że będzie tam wytwarzany również nowy Sprinter z napędem elektrycznym.

- "Nasza fabryka Sprintera ma za sobą historię wspaniałych sukcesów. Fakty mówią same za siebie: w ciągu 55 lat wyjechało stąd grubo ponad 4 mln aut użytkowych, pełnimy wiodącą rolę w światowej sieci zakładów produkujących Sprintera, wykorzystujemy najnowsze urządzenia i procesy, a nasza jakość wyznacza standardy" – mówi Frank Klein, szef ds. operacji w Mercedes-Benz Vans. - "Teraz zaczynamy nowy rozdział w historii fabryki Sprintera w Düsseldorfie. Elektryczne układy napędowe to kluczowa technologia w dziedzinie transportu miejskiego – zwłaszcza w branży pojazdów użytkowych. Nasze dalekowzroczne porozumienie, w ramach którego będzie tu produkowany elektryczny Sprinter, ma ogromne znaczenie. Dbamy o długoterminowe perspektywy naszych zakładów i zabezpieczamy je na przyszłość".

Inwestycje w fabrykę
W ciągu najbliższych kilku lat Mercedes-Benz Vans zainwestuje łącznie około 150 mln euro w elektryfikację swojej gamy pojazdów użytkowych, bazując na modelach Vito i Sprinter. Oddział będzie mógł przy tym wykorzystać aktualne technologie konstrukcji modułowych opracowane przez Mercedes-Benz Cars i korzystać z efektu skali.

Na rozbudowę i modernizację zakładów w Düsseldorfie w związku z uruchomieniem produkcji nowej generacji Sprintera Mercedes-Benz Vans przeznaczy około 300 mln euro. Pracownicy przechodzą już szkolenia przygotowujące ich do pracy z elektrycznym Sprinterem oraz innymi nowoczesnymi technologami. Firma i rada zakładowa porozumiały się co do podjęcia działań mających na celu zwiększenie elastyczności oraz wydajności pracowników.

Nie ma modelu - jest kontrakt
Jest już pierwszy znaczący nabywca elektrycznych aut użytkowych Mercedes-Benz – jak ogłosiły kilka tygodni temu Mercedes-Benz Vans oraz firma Hermes, dostawca usług transportowych i logistycznych, w ramach partnerstwa strategicznego flota Hermes Germany powiększy się o 1500 dostawczych Mercedesów z napędem elektrycznym. Samochody te – w tym nowe Sprintery – w najbliższych latach posłużą do dostarczania paczek i przesyłek.

W ramach fazy pilotażowej na początku 2018 r w Stuttgarcie i Hamburgu Hermes rozpocznie użytkowanie elektrycznych Mercedesów w normalnych warunkach miejskiego transportu dystrybucyjnego. Do końca 2020 r. Hermes Germany zamierza eksploatować 1500 elektrycznych Mercedesów Vito i Sprinter na obszarach miejskich na terenie Niemiec.

"made in Düsseldorf"
Na początku lat 60. ówczesna firma Daimler-Benz AG przejęła zakłady w Düsseldorfie od Auto Union. Produkcja dostawczych Mercedesów ruszyła tu 1 kwietnia 1962 r. Mercedes-Benz Sprinter jest wytwarzany w Düsseldorfie od 1995 r. Już niedługo po premierze jego roczna produkcja osiągnęła poziom 100 000 egzemplarzy. W 2015 r. Sprinter świętował w Düsseldorfie swoje 20. urodziny – a jednocześnie najlepszy rok w swojej historii. W roku 2016 model kontynuował rekordową passę, znajdując na całym świecie około 193 400 nabywców.

Sprinter dał początek – i nazwę – całej klasie dużych aut dostawczych i od początku ją zdominował. Dziś jest oferowany w ponad 130 krajach i ma na koncie ponad 3 mln sprzedanych egzemplarzy. Czyni go to jednym z najpopularniejszych pojazdów dostawczych w historii motoryzacji i bestsellerem w portfolio koncernu Daimler.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
elektrobus
Nowy Sprinter
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.