Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczne testy MZK Bełchatów. Czas na Ursusa

infobus
05.03.2018 09:24
0 Komentarzy

Do 11 marca, po ulicach Bełchatowa, będzie jeździł elektryczny autobus Ursus City Smile 12LFE. Testowy pojazd można  przede wszystkim spotkać na linii nr 2, docelowo przeznaczonej do elektryfikacji.

Jak informuje producent, jego bateria wystarcza na około 120-130 km. Czasnocnego ładowania to około 8 godzin. Z kolei miasto dodaje, że to już trzeci, nowoczesny autobustestowany przez MZK. Miejski przewoźnik być może jeszcze w tym roku wzbogaciswój tabor o 6 nowych pojazdów, w tym trzy:

  • trzy autobusy z silnikami diesla Euro 6.

  • trzy autobusu elektryczne, które będą kursować na linii nr2.

Bełchatowski magistrat dostał naten cel ponad 7,5 mln zł unijnych pieniędzy z Regionalnego ProgramuOperacyjnego Woj. Łódzkiego. Cały projekt ma kosztować niespełna 11 mln zł. Oprócznowych autobusów projekt zakłada też budowę stacji do ładowania autobusów elektrycznych.Na ekologiczne autobusy jeszcze poczekamy, za to wcześniej będzie nowy dworzec,na który właśnie miasto za moment ogłoszony zostanie przetarg.

-„Linie produkcyjne w fabrykachsą obłożone i terminy wykonania autobusów, to około dwóch lat od złożeniazamówienia – mówi Ireneusz Owczarek, wiceprezydent Bełchatowa. – Będziemy staraćsię przyspieszyć, przynajmniej dostarczenie autobusów elektrycznych, ale raczejnie będzie to wcześniej jak w 2019 roku – mówi Mariola Czechowska, prezydentBełchatowa.

Wcześniej niż z nowych autobusówpasażerowie będą mogli skorzystać z nowego dworca PKS. Ten ma powstaćnajpóźniej do sierpnia przyszłego roku. Jeszczew marcu miasto planuje ogłosić trzeci przetarg na budowę węzła przesiadkowego.Poprzednie dwa zostały unieważnione – w pierwszym nie wpłynęła żadna oferta, wdrugim złożono dwie propozycje, które przekraczały kosztorys o kilka milionówzłotych. Terminal ma powstać w okolicach szpitala przy ul. Czaplinieckiej i mato być tzw. budynek pasywny. Na jego budowę miasto chce przeznaczyć nieco ponad8 mln złotych.

Bełchatów nie ma dworca od 2014 roku, kiedy to PKS sprzedałodziałkę przy ul. Sienkiewicza. Budowa węzła przesiadkowego jest jedną znajbardziej oczekiwanych miejskich inwestycji.

-„Dworzec jest ważny zarówno dla mieszkańców, jak iprzewoźników, ale to także kwestia wizerunku miasta. Chcemy wybudowaćnowoczesny węzeł komunikacyjny, zastosowane w nim rozwiązania mają dodatkowosprzyjać ochronie środowiska – wyjaśnia Mariola Czechowska, prezydentBełchatowa.

Najważniejszym elementem projektu jest tzw. budynek pasywny,który wpisze się w konsekwentnie realizowany przez miasto Program GospodarkiNiskoemisyjnej. Zgodnie z projektem ochronie środowiska sprzyjać mają m.in.nowoczesne pompy ciepła czy panele fotowoltaiczne. W samym dworcu mieścić sięmają poczekalnia, kasa, toalety oraz pomieszczenia dla kierowców i gastronomia.Plan zakłada także budowę parkingów i dróg dojazdowych, a przyszłości takżeścieżki rowerowej.

Komentarze