Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczne Ursusy dla Zielonej Góry nabierają kształtów

infobus
26.06.2018 15:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze czeka w tym roku rewolucja. Przewoźnik pochwalił się pierwszymi zdjęciami z produkcji elektrycznych Ursusów. Producent z Lublina do końca roku ma zrealizować swoje dotychczas największe zamówienie. style=”text-align: justify;”>„Pierwsze Ursusy już na kołach” – poinformowało zielonogórskie MZK na swoim profilu na Facebook'u. Na opublikowanych przez przewoźnika zdjęciach widać dwa gotowe nadwozia, które są szykowane do kolejnego etapu montażu, który obejmie zabudowę napędu, wnętrza oraz systemów elektronicznych. style=”text-align: justify;”>Janusz Kubicki, prezydent Zielonej Góry podkreśla, że budowa pojazdów jest już bardzo zaawansowana. style=”text-align: justify;”>„Produkcja naszych nowych autobusów elektrycznych w fabryce Ursus w Lublinie jest już zaawansowana. Z niecierpliwością czekamy na efekt końcowy prac” – powiedział. style=”text-align: justify;”>Dostawa 47 elektrobusów City Smile CS12LFE za 96,5 mln PLN brutto sprawi, że 60% taboru obsługującego zielonogórską komunikację będzie elektryczna. Na chwilę obecną nikt w Polsce nie będzie mógł się pochwalić takim wynikiem. style=”text-align: justify;”>Pierwsze całkowicie niskopodłogowe miały trafić do Zielonej Góry już w tym miesiącu, a ostatnie mają zostać przekazane do listopada. Pewne jest, że w do końca czerwca raczej nie dojadą. Jednak już w ubiegłym roku Janusz Kubicki zapowiadał, żeby nie przywiązywać się do terminów. style=”text-align: justify;”>„Trzeba pamiętać, że to jest duża układanka. Bo to że będą autobusy, to nie znaczy, że będą one jeździć. Bo jeszcze muszą zostać skończone wszystkie elementy infrastruktury technicznej. Bez zakończenia inwestycji na pętlach, inwestycji budowlanych w zajezdni, bez zainstalowania stacji ładowania, bez zainstalowania jednolitego systemu informacji, kasowników autobusy nie pojadą. Te wszystkie elementy muszą zgrać w jedną całość. A to wiąże się jeszcze z remontem przebudowy Centrum Przesiadkowego i remontu ul. Dworcowej” – wyjaśniał prezydent. style=”text-align: justify;”>Nie tylko „elektryki” style=”text-align: justify;”>Po ulicach ulicach Zielonej Góry już 17 autobusów przegubowych, które dostarczył EvoBus Polska. To Mercedesy Conecto G w nowej odsłonie z silnikami diesla Euro 6. Zielonogórskie MZK jako pierwszy polski przewoźnik zamówił takie pojazdy jako fabrycznie nowe. Kosztowały one prawie 27 mln PLN brutto. „

Komentarze