Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczny debiut VDL w Luksemburgu w rozmiarze MIDI

infobus
09.05.2018 14:15
0 Komentarzy

Pierwsze7 elektrobusów VDL Citea LLE99 zostało przekazanych firmie transportowejVoyages Emile Weber z Luksemburga. Jest to także pierwsze zamówienie dlaholenderskiego producenta na tego typu pojazdy w tym kraju.

Elektrycznepojazdy typu Citeas LLE99 zostaną skierowane do obsługi połączeń gminieBettembourg. Będzie tam operowała obecnie największa flota autobusówelektrycznych w Luksemburgu. Dziennie będą obsługiwały przewozy w wymiarze ok.1400 km.

Dziękikrótkim nadwoziom o długości 9,9 m autobusy są dobrzedostosowane do specyficznych wymagań. Szybkie ładowanie zapewnia optymalnewykorzystanie elektrobusów w ciągu dnia. VDL jest odpowiedzialny za dostarczeniezarówno autobusów elektrycznych, jak i stacji ładowania.

„W Holandiiaktualnie prowadzimy 9 projektów mających na celu wdrożenie elektrobusów,dzięki czemu jesteśmy sprawdzonym partnerem dla przewoźników, którzy myślą onapędach zeroemisyjnych. Ponadto nasze ekologiczne i wydajne pojazdyelektryczne są w codziennej eksploatacji w kilku niemieckich miastach. Dzięki tymdoświadczeniom jesteśmy dobrze przygotowani do wymagań, które postawiono nam wLuksemburgu” – powiedział Ard Romers, dyrektor VDL Bus & CoachNederland.

VDLCitea LLE-99 Electric został opracowany specjalnie z myślą o mniej ruchliwychmiejskich i regionalnych liniach autobusowych. Zwykle autobusy elektryczne sąznacznie cięższe niż konwencjonalne konstrukcje z silnikami wysokoprężnymi.Wyższa masa oznacza mniej pasażerów, których można zabrać na pokład i wyższe zużycieenergii. Jednak VDL Citea LLE jest znany jako mistrz wagi lekkiej. Producentowiudało się utrzymać niską masę niespełna dziesięciometrowego “elektryka”,dodatkowo osiągając redukcję nawet o ponad 1000 kg w porównaniu z tradycyjnym12-metrowym autobusem z silnikiem Diesla.

Komentarze