TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Elektryczny Karsan Jest na torze BMW [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.11.2018 20:00:47
Elektryczny Karsan Jest na torze BMW [FILM]

W dniach 6-7 listopada Karsan - wraz z polskim dilerem firmą MMI - zorganizował dla klientów i prasy testy swojego nowego, całkowicie elektrycznego autobusu. Redakcja InfoBusa wzięła w nich udział.

W dniach 6-7 listopada Karsan - wraz z polskim przedstawicielem firmą MMI - zorganizował dla klientów i prasy testy swojego nowego, całkowicie elektrycznego autobusu. Co ważne, wydarzenie miało miejsce na terenie BMW MINI Driving Academy w Maisach w Niemczech.

Impreza o nazwie "Positive Energy Experience" miała przybliżyć elektrycznego konstrukcję minibusa Karsan Jest Electric, który zdaniem tureckiego producenta może osiągnąć zasięg nawet do 210 km - przy użyciu akumulatorów BMW. Dodatkowo swojemu mniejszemu bratu towarzyszył prototyp Karsan Atak Electric (pokazany na IAA 2018) oraz modele BMW i3 i i8, które posiadają takie same silniki i baterie co Jest. Z kolei Atak ma już kombinację napędu od firm Dana i BMW.

Podkreślmy, że o ile BMW dostarcza napędowe serce Jesta, tak cała konstrukcja i design powstał w fabryce w Bursie, w Turcji.

Pierwsze zamówienia

W Maisach, na torze, Karsan zaprezentował w Jest nowe wersje akumulatorów o pojemności 44 i 88 kWh. Takie właśnie modele ma od listopada produkować fabryka w Bursie, w Turcji.

-"Technologie silnikowe są dla nas bardzo ważne i nadal rozwijamy naszą współpracę z BMW w tej dziedzinie. W tym kontekście tworzymy rozwiązania transportu publicznego, które mogą być używane na całym świecie - przy wykorzystaniu elektryczny układ napędowy marki BMW, który jest jednym z wiodących producentów samochód na świecie - powiedział Okan Baş, dyrektor generalny firmy Karsan.

W Niemczech Karsan poinformowali o pierwszych zamówieniach na elektrobusy Jest. Napłynęły one z Rumunii (Suczawa), Portugalii, Hiszpanii, Słowacji (Presov) i Francji. Każde z tych państw zamówiło po kilka pojazdów. Najwięcej Suczewa - pięć egzemplarzy i to w ramach postępowania przetargowego.

-"Kraje europejskie wykazują duże zainteresowanie Jest Electric, która różni się od swoich konkurentów oryginalnym rozmiarem i technologią. Dodatkowo w przyszłym roku uruchomimy produkcję kolejnego modelu - Atak Electric o długości 8,1 m, który został opracowany przez nasz zespół badawczo-rozwojowy przy wsparciu BMW Group. Jego premiera miała miejsce na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze. Planujemy, aby Atak Electric będzie można naładować w zaledwie 2,5 godziny z zasięgiem do 300 km."

A teraz zapraszamy na pierwszy film z testu:

Jest technicznie

Silnik elektryczny produkowany przez BMW, który zamontowany został w Jest Electric, współpracuje z jednostopniową skrzynią biegów i oferuje moc 125 kW i moment obrotowy 290 Nm. Jest Electric, który może być wyposażony w akumulatory BMW o pojemnościach 33, 44, 66 i 88 kWh. Efekcie pojazd oferuje zasięg do 210 km i może być ładowany w 6 godzin tradycyjnymi ładowarkami AC, a w zaledwie 0,7 godziny z szybkimi stacjami ładowania . Ponadto akumulatory w ramach procesu rekuperacji można naładować nawet do 25% pojemności.

Pod względem właściwości jezdnych Karsan Jest Electric wyróżnia się wysoką manewrowością, przestronnym wnętrzem, dynamiką i wyjątkową cichą pracą systemu napędowego. Kierowca ma do dyspozycji 10,1-calowy ekran multimedialny, cyfrowy wyświetlacz, wejście na kartę uruchamiającą pojazd. Generalnie Jest oferuje kierowcy komfort podobny do samochodu osobowego z niezależnym systemem zawieszenia na czterech kołach.

Sieć Karsana

Co warto podkreślić, Karsan przez ostatnie lata zbudował pokaźną, motoryzacyjną ofertę. Dzisiaj turecka firma produkuje m.in.:

  • lekkie samochody dostawcze H350 dla Hyundai Motor Company (HMC),

  • autobusy 10-12-18m diesla dla BredaMenarinibus

  • 25-metrowe autobusy elektryczne dla Bozankaya (marka Sileo)

  • autobusy z napędem diesla oraz elektryczne pod marką Karsan, czyli 6-metrowy pojazd Jest oraz 8-metrowe autobusy Atak i Star.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
test
Karsan
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.