Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczny Solaris w Estonii. Na razie na testach

infobus
12.09.2018 12:01
0 Komentarzy

Od 3 września w estońskim Tartu, drugim co do wielkościmieście w kraju, rozpoczęły się testy elektrycznego Solarisa Urbino 12electric. Testy pojazdu potrwają aż rok. To pierwszy tak długi projekt w ramachelektromobilności w Estonii.

W oparciu o wyniki testów, które zakończą się 31 sierpnia2019, samorząd Tartu będzie opracowywał długoterminową strategię transportowądla miasta.

Solaris do testów przystąpił wspólnie z miejscowymprzewoźnikiem, firmą AS SEBE, która wygrała przetarg na obsługę linii numer 25,która stworzona została z myślą o długoterminowych testach autobusuelektrycznego. Do Tartu dotarł dobrze znany autobus Solaris Urbino 12 electric,zwycięzca konkursu „Bus of the Year 2017”, który w ubiegłym roku pomyślnieodbył testy w stolicy kraju Estonii, Tallinie.

Elektryczny tester

Testowy Urbino wyposażony jest w oś ze zintegrowanymisilnikami elektrycznymi o maksymalnej mocy 2×125 kW. Został on fabrycznieprzygotowany do montażu pantografu umożliwiającego ładowanie baterii typuSolaris High Energy o mocy 200 kWh. Aktualnie ładowanie odbywa się poprzeztradycyjne złącze Plug-in. W autobusie istnieje także możliwość zastosowaniamobilnej ładowarki on-board. Autobus może w tej konfiguracji technicznej zabraćna pokład 75 pasażerów, z czego aż 30 na miejscach siedzących. Dla ułatwieniawymiany pasażerskiej zastosowano układ drzwi 2-2-2, a osoby z ograniczeniamiruchowymi szczególnie docenią ułatwiającą wsiadanie funkcję przyklęku naprzystankach. Ponadto autobus posiada rekordową liczbę 16 miejsc dostępnych zpoziomu niskiej podłogi oraz przestrzeń przeznaczoną na wózek inwalidzki lubdziecięcy.

Solaris Urbino 12 electric to jednak nie tylko najnowocześniejszerozwiązania techniczne. Polski producent wyposażył pojazd także w szeregrozwiązań wydatnie podnoszących komfort i bezpieczeństwo pasażerów orazkierowcy. Wśród nich znajdziemy m.in. całopojazdową klimatyzację, oświetlenie wewnętrzne oraz zewnętrznewykonane w energooszczędnej technologii LED, dotykowy panel kierowcy orazrozbudowany system informacji pasażerskiej. Ponadto, autobus przygotowano dopracy w najtrudniejszych warunkach pogodowych montując dodatkową izolacjętermiczną sufitu, ścian bocznych, ściany przedniej oraz nadkoli.

Solaris w Estonii

Do tej pory z Bolechowa do Estonii trafiło ponad 50pojazdów, wszystkie z nich to trolejbusy jeżdżące po stołecznych ulicachTallina.

Komentarze