TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Elektryczny Ursus w Szczecinku. Testy!
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.08.2016 19:16:21 6 komentarzy
Elektryczny Ursus w Szczecinku. Testy!

Już jutro na ulice Szczecinka wyjedzie autobus elektryczny marki Ursus, Będzie to drugi elektrobus ? po modelu Solaris Urbino 12 electric ? jaki przetestuje szczecinecka Komunikacja Miejska. Pojazd z Lublina pojeździ tutaj do końca sierpnia.

Już jutro na ulice Szczecinka wyjedzie autobus elektryczny testowany przez szczecinecką Komunikację Miejską. Na początku pojazd będzie kursował po linii numer 2. Planowo ma też się poruszać po linii nr 1.

- To drugi w pełni elektryczny autobus, który sprawdzamy w naszym mieście ? przypomina Roman Romanow z Komunikacji Miejskiej w Szczecinku. ? Ten konkretny model przyjechał z Lublina i jest produkowany przez tamtejszą fabrykę. Testy mają dać odpowiedź, czy deklarowany przez Ursus czas pracy akumulatorów jest zgodny z rzeczywistością. To najważniejszy, ale nie jedyny parament, które weźmiemy pod uwagę przy rozpisywaniu przetargu na zakup aut.

A akumulatory w testowanym modelu, który przez cały poniedziałek był przygotowywany do wyjazdu z bazy mają wystarczać na około 150 kilometrów. Potem trzeba będzie je ładować przez 6 godzin.

- Biorąc pod uwagę wszystkie koszty pojazdy elektryczne mogą okazać się nawet o 50 procent tańsze w eksploatacji od tych tradycyjnych ? dodaje Romanow.

Co ważne, autobus ? bazujący na modelu AMZ CitySmile 12 LF, który przyjechał do Szczecinka jest w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Maksymalnie może jechać nim 80 pasażerów, o których komfort, szczególnie w okresie zimowym zadba hybrydowe ogrzewanie.

- Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musimy martwić się o duże straty energii w czasie ostrych mrozów ? podsumowuje Romanow.

Ursus z Lublina będzie testowany w Szczecinku do końca sierpnia. Jest to kolejny etap przygotowań do zakupu 10 nowych, w pełni elektrycznych pojazdów, który planuje KM. Jeden kosztuje od 1,6 do 1,8 miliona złotych. Spółka do końca września złoży wniosek o dofinansowanie inwestycji, które może sięgnąć nawet 85 procent. Poza samymi pojazdami w Szczecinku ma też powstać stacja ładowania z 10 stanowiskami.


Sprawdź też:
Ursus
elektrobus
KM Szczecinek
  • fromex – 23.08.2016

    "Biorąc pod uwagę wszystkie koszty pojazdy elektryczne mogą okazać się nawet o 50 procent tańsze w eksploatacji od tych tradycyjnych" - a to nowość. Jakiś nowy rodzaj niezużywających się akumulatorów zastosowano? Czy aby na pewno wszystkie koszty uwzględniono, czy tylko te z okresu testowania? (BTW: co można przetestować przez tydzień poza stwierdzeniem przejechanego dystansu na jednym ładowaniu?)
    Żeby się to nie skończyło jak z gazowcami, gdzie jedną decyzją (ministerstwa?) jedno miasto zostawiono na lodzie z taborem na który go nie stać.
    "hybrydowe ogrzewanie" - ki czort? Elektryczno-parowe, jak w składach ciągniętych przez spalinówki?
    "Spółka do końca września złoży wniosek o dofinansowanie inwestycji, które może sięgnąć nawet 85 procent" - i chyba tu jest klucz do tematu :> Dajom, to bieremy...
    Żeby nie było - byłem w Lublinie, widziałem z bliska Ursusy na mieście, wygląda to to nawet jak autobus :D Fajnie, że się udało coś zmajstrować na własnym podwórku zamiast biadolić jak to źle u nas, ale ten ideologiczny cyrk wokół po prostu śmierdzi...

  • max – 23.08.2016

    Om jest montowany w Lublinie czy w Kutnie.?

  • krakus – 23.08.2016

    W Krakowie już dwa lata jeździ elektryk AMZ i jest najbardziej wytrzymały z testowanych

  • LU – 23.08.2016

    Montowany w Lublinie. Całą część autobusową AMZ przeniesiono do Lublina, gdzie powołano spółkę Ursus Bus. Ursus ma w niej 60%, natomiast AMZ 40%.

    ursusbus.com

  • Marcin – 23.08.2016

    Ciekawe czy ktoś bierze pod uwagę pojemność pasażerską elektryków? Do tej pory w żadnym artykule chyba nikt się nawet nie zająknął na ten temat. Zachód jeździ tylko na miejscach siedzących, ale u nas autobusy są doładowane na maxa a może i nawet przeładowane. 80-miejscowy dwunastometrowiec zastąpi tylko midika na ON, 130-miejscowy przegub z pewnością nie sprawdzi się na linii gdzie 160-170 osobowy autobus na ON nie zabiera wszystkich z przystanków.

  • tantus – 25.08.2016

    @Marcin: ale kto by tam u nas patrzył na pojemność pasażerską, czy dopuszczalne naciski na osie...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.