Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryki na trakcie

infobus
06.08.2020 19:00
0 Komentarzy

Po warszawskim TrakcieKrólewskim kursują ciche i ekologiczne autobusy elektryczne, które obsługującztery linie autobusowe – 503, 111, 128 oraz E-2.

Od stycznia trwają dostawy nowych autobusów elektrycznych zkontraktu na zakup 130 takich pojazdów przez Miejskie Zakłady Autobusowe.

Co tydzień 10elektryków

W zajezdni Miejskich Zakładów Autobusowych jest już 60zamówionych pojazdów. Zgodnie z harmonogramem, kolejne będą przyjeżdżać doWarszawy począwszy od października, po 10 sztuk tygodniowo. Gdy dotrąwszystkie, w sieci Warszawskiego Transportu Publicznego będzie jeździło aż 161autobusów elektrycznych.

Cztery linie, wkrótcesiedem

Aktualnie nowe „elektryki” można spotkać na liniach, którychtrasy prowadzą przez Trakt Królewski:

503 (Natolin Płn. – Konwiktorska)

111 (Gocław – Esperanto)

128 (Szczęśliwice – Plac Piłsudskiego).

E-2 (Wilanów – Metro Ratusz Arsenał)

Dodatkowo, dzięki zgodzie wydanej przez Centrum UnijnychProjektów Transportowych, autobusy elektryczne można spotkać również na innychliniach – najczęściej podczas obsługi kursów szczytowych. Niebawem planowanejest włączenie elektrobusów do obsługi linii 175 (Lotnisko Chopina – PlacPiłsudskiego), a w dalszej kolejności również na linie 116 i 180 (Wilanów –Chomiczówka) oraz 518 (Plac Trzech Krzyży – Nowodwory).

W ciągu dnia autobusy linii 503 doładowują swoje bateriepodczas postoju na pętli Konwiktorska. Z uwagi na opóźniony przez epidemiękoronawirusa montaż ładowarek na pętlach, autobusy linii 111 i 128 podjeżdżająna doładowanie do zajezdni.

Dzięki specjalnie skonstruowanemu rozkładowi jazdypasażerowie nie zauważają tej różnicy, bo w miejsce autobusu jadącego doładowaćbaterie, z wyprzedzeniem przyjeżdża inny, z pełną baterią.

Ciche i ekologiczneautobusy

Autobusy są wyposażone według standardów WarszawskiegoTransportu Publicznego, czyli m.in. w klimatyzację, biletomat, monitoring orazrozbudowany system informacji pasażerskiej. Poza wszystkimi udoskonaleniamitechnicznymi, najważniejszą cechą autobusów elektrycznych jest brak emisjispalin. Ponadto są ciche, co znacząco wpływa na poprawę jakości życia wmieście.

Zakup dziękifunduszom UE

Umowa o wartości ponad 399 mln złotych na zakup autobusówelektrycznych przez MZA została podpisana w lipcu ubiegłego roku. Zakuppojazdów jest współfinansowany ze środków europejskich w ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmuje zakup 130niskopodłogowych autobusów wraz z infrastrukturą towarzyszącą, czyli sieciąładowarek ulicznych. Kwota dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej to 180mln złotych.

Komentarze