TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Europejski rynek autobusów w I połowie 2020 r.
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.08.2020 11:00:49
Europejski rynek autobusów w I połowie 2020 r.

W czerwcu rejestracje autobusów i autokarów spadły w Europie UE o 41,1%, co stanowi niewielką poprawę w porównaniu do spadku z maja (-56,5%).

W czerwcu br. tylko trzy autobusowe rynki odnotowały pozytywne wyniki w czerwcu 2020 r .: Cypr, Luksemburg i Słowacja.

Pozostałe 24 rynki, w tym cztery strategiczne, jak Niemca, Francja, W. Brytania i Włochy odnotowały w czerwcu dwucyfrowe spadki procentowe, w tym Wyspy na poziomie aż 71%!

W pierwszej połowie 2020 roku popyt na autobusy i autokary w całej Europie spadł o 35%, przy 15 522 nowych pojazdach zarejestrowanych w regionie.

Rejestracje spadły o ponad połowę w Hiszpanii (-52,3%), podczas gdy w W. Brytanii (-34,4%), Włoszech (-21,3%), Niemczech (-19,2%) i Francji (-18,9%) odnotowano jak dotąd skromniejsze spadki w tym roku.

Polska ze sporym spadkiem (-55%%) zajmuje już 7. pozycję w rankingu na europejskim rynku. W czerwcu wyprzedziła nas Norwegia. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej jesteśmy cały czas liderem, ale Czechy są już bardzo blisko.


06.2020

06.2019

zmiana

01-06. 2020

01-06. 2019

zmiana

NIEMCY

455

636

-28,5%

2 627

3 253

-19,2%

FRANCJA

602

672

-10,4%

2 324

2 865

-18,9%

W. BRYTANIA

175

606

-71,1%

2 078

3 167

-34,4%

WŁOCHY

170

363

-53,2%

1 565

1 988

-21,3%

HISZPANIA

138

222

-37,8%

871

1 825

-52,3%

NORWEGIA

383

695

-44,9%

729

1 121

-35,0%

POLSKA

139

396

-64,9%

692

1 538

-55,0%

CZECHY

122

159

-23,3%

686

651

5,4%

SZWECJA

236

449

-47,4%

650

836

-22,2%

BELGIA

107

202

-47,0%

414

763

-45,7%

AUSTRIA

69

128

-46,1%

350

562

-37,7%

WĘGRY

25

29

-13,8%

307

340

-9,7%

RUMUNIA

62

197

-68,5%

294

1 470

-80,0%

HOLANDIA

19

98

-80,6%

281

401

-29,9%

PORTUGALIA

28

99

-71,7%

252

432

-41,7%

SZWAJCARIA

42

62

-32,3%

200

280

-28,6%

DANIA

14

85

-83,5%

144

340

-57,6%

GRECJA

19

46

-58,7%

144

267

-46,1%

LUKSEMBURG

13

10

30,0%

129

162

-20,4%

SŁOWACJA

33

16

106,3%

123

146

-15,8%

FINLANDIA

13

61

-78,7%

114

184

-38,0%

CYPR

96

3

3100,0%

106

16

562,5%

IRLANDIA

35

51

-31,4%

98

329

-70,2%

BUŁGARIA

11

44

-75,0%

86

204

-57,8%

LITWA

1

37

-97,3%

85

245

-65,3%

ESTONIA

0

79

-100,0%

76

155

-51,0%

ŁOTWA

6

11

-45,5%

34

53

-35,8%

SŁOWENIA

7

11

-36,4%

30

80

-62,5%

CHORWACJA

0

30

-100,0%

26

175

-85,1%

ISLANDIA

0

3

-100,0%

7

38

-81,6%

RAZEM

3 020

5 500

-45,1%

15 522

23 886

-35,0%

Pojazdy użytkowe razem

W czerwcu 2020 r. popyt na nowe samochody użytkowe w całej UE pozostał słaby (-20,3%), chociaż tempo spadku spowolniło w porównaniu z kwietniem i majem. Spadek był mniej wyraźny w segmencie samochodów dostawczych, co złagodziło ogólną bessę. Jednak segmenty ciężarówek i autobusów wciąż mają duże problemy. Trzy z czterech największych rynków w regionie odnotowały w zeszłym miesiącu dwucyfrowe procentowe spadki: Niemcy (-30,5%), Hiszpania (-24,2%) i Włochy (-12,8%). Z kolei Francja odnotowała niewielki wzrost (+ 2,2%) ).

W pierwszej połowie roku liczba rejestracji pojazdów użytkowych w UE spadła o 33,7% z powodu strat odnotowanych we wcześniejszych miesiącach. Każdy z 27 rynków UE odnotował dotychczas w tym roku dwucyfrowe spadki procentowe, w tym cztery główne: Hiszpania (-44,8%), Włochy (-35,4%), Francja (-32,0%) i Niemcy (-28,6%).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rynek
nowe
Europa