Mamy najnowszą informację prasową ACEA nt. wyników rejestracji autobusów w Europie.w 2018 roku.
Mamy najnowszą informację prasową ACEA nt. wyników rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Europie w 2018 roku. Generalnie zeszły rok pojazdy użytkowe zamknęły "na plusie".
W grudniu 2018 r. rejestracje pojazdów użytkowych w całej UE zmniejszyły się o 4,0% w porównaniu do ostatniego miesiąca 2017 roku. Popyt spadł we wszystkich segmentach, ale ciężkie ciężarówki i autobusy odczuły najgłębsze spadki. Zarówno Hiszpania (+ 6,7%), jak i Francja (+ 1,9%) odnotowały wzrost, podczas gdy rejestracje nowych pojazdów użytkowych zmniejszyły się we Włoszech (-12,1%), Wielkiej Brytanii (-9,5%) i Niemczech (-4,4%).
Ogółem w 2018 r. popyt w UE na pojazdy użytkowe wzrósł o 3,2% w porównaniu do 2017 r., co stanowiło szósty rok z rzędu wzrostu. Około 2,5 miliona pojazdów użytkowych zostało zarejestrowanych w całej Unii Europejskiej, reprezentując rekordowy rezultat od 2007 r. Popyt spadł we Włoszech (-4,1%) i Wielkiej Brytanii (-1,9%), ale rynki hiszpański (+6,5%), francuski (+ 4,9%) i niemiecki (4,6%) rozwijały się bardzo dobrze w 2018 roku.
Nowe autobusy i autokary
Wyniki grudniowe pokazały silny spadek (-13,4%) w rejestracjach autobusów i autokarów. Francja odnotowała najgłębszy spadek (-44,2%), następnie Wielka Brytania (-27,5%) i Hiszpania (-16,7%). Natomiast popyt na autobusy w ostatnim miesiącu 2018 roku zwiększył się w Niemczech (+ 5,4%) i we Włoszech (+ 5,0%).
Ogółem w 2018 r. zarejestrowano 41 992 autobusy i autokary w całej UE, co stanowi wzrost o 1,3% w porównaniu do sytuacji rok wcześniej. Wzrost był w dużej mierze napędzany przez rynki środkowoeuropejskie (+ 18,6%), skąd był przekazywany przez cały rok kluczowy impuls.
Z drugiej strony wszystkie główne rynki zachodnioeuropejskie kurczyły się w 2018 r - z wyjątkiem Włoch, które odnotowały wysoki wzrost (+ 36,7%). Poniżej szczegóły - powyżej 3,5 t. - w tabeli:
December |
December |
% change |
Jan-Dec |
Jan-Dec |
% change |
|
2018 |
2017 |
18/17 |
2018 |
2017 |
18/17 |
|
AUSTRIA |
143 |
119 |
20,2% |
1 125 |
1 244 |
-9,6% |
BELGIUM |
63 |
32 |
96,9% |
1 060 |
869 |
22,0% |
BULGARIA |
- |
- |
- |
- |
||
CROATIA |
4 |
10 |
-60,0% |
224 |
204 |
9,8% |
CYPRUS |
- |
- |
- |
- |
||
CZECH REPUBLIC |
264 |
175 |
50,9% |
1 203 |
804 |
49,6% |
DENMARK |
64 |
50 |
28,0% |
578 |
856 |
-32,5% |
ESTONIA |
4 |
1 |
300,0% |
137 |
212 |
-35,4% |
FINLAND |
25 |
45 |
-44,4% |
475 |
514 |
-7,6% |
FRANCE |
437 |
813 |
-46,2% |
6 230 |
6 329 |
-1,6% |
GERMANY |
862 |
818 |
5,4% |
6 687 |
6 697 |
-0,1% |
GREECE |
47 |
19 |
147,4% |
263 |
190 |
38,4% |
HUNGARY |
36 |
97 |
-62,9% |
659 |
642 |
2,6% |
IRELAND |
40 |
14 |
185,7% |
446 |
339 |
31,6% |
ITALY1 |
293 |
279 |
5,0% |
4 584 |
3 353 |
36,7% |
LATVIA |
15 |
80 |
-81,3% |
126 |
245 |
-48,6% |
LITHUANIA2 |
33 |
34 |
-2,9% |
696 |
392 |
77,6% |
LUXEMBOURG |
6 |
6 |
0,0% |
217 |
239 |
-9,2% |
NETHERLANDS |
142 |
269 |
-47,2% |
562 |
887 |
-36,6% |
POLAND |
186 |
354 |
-47,5% |
2 687 |
2 288 |
17,4% |
PORTUGAL |
33 |
28 |
17,9% |
510 |
361 |
41,3% |
ROMANIA |
229 |
108 |
112,0% |
1 324 |
1 031 |
28,4% |
SLOVAKIA |
21 |
27 |
-22,2% |
351 |
403 |
-12,9% |
SLOVENIA2 |
24 |
16 |
50,0% |
187 |
183 |
2,2% |
SPAIN |
245 |
294 |
-16,7% |
3 327 |
3 527 |
-5,7% |
SWEDEN |
135 |
89 |
51,7% |
931 |
1 301 |
-28,4% |
UNITED KINGDOM2 |
412 |
568 |
-27,5% |
7 403 |
8 342 |
-11,3% |
EUROPEAN UNION |
3 763 |
4 345 |
-13,4% |
41 992 |
41 452 |
1,3% |
EU15 |
2 947 |
3 443 |
-14,4% |
34 398 |
35 048 |
-1,9% |
EU12 |
816 |
902 |
-9,5% |
7 594 |
6 404 |
18,6% |
ICELAND |
3 |
3 |
0,0% |
109 |
156 |
-30,1% |
NORWAY |
38 |
93 |
-59,1% |
1 026 |
1 190 |
-13,8% |
SWITZERLAND |
87 |
97 |
-10,3% |
681 |
712 |
-4,4% |
EFTA |
128 |
193 |
-33,7% |
1 816 |
2 058 |
-11,8% |
EU + EFTA |
3 891 |
4 538 |
-14,3% |
43 808 |
43 510 |
0,7% |
Statystyczna oferta
Przedstawiony raport to tylko wycinek autobusowych danych, jakie na bieżąco zbiera firma "JMK analizy rynku transportowego". Zapraszamy do zamawiania aktualnych opracowań. Na rok 2019 przygotowaliśmy szeroki zbiór opracowań. To m.in.:
· comiesięczne analizy rejestracji nowych i używanych autobusów w Polsce;
· kwartalne analizy produkcji nowych autobusów w Polsce;
· analizy on-line przetargów na zakup nowych autobusów miejskich oraz międzymiastowych, MINI i turystycznych;
· analizy on-line przetargów na obsługę miejskich linii autobusowych;
· analizy on-line przetargów na obsługę lokalnych i międzymiastowych linii autobusowych.
Wykonujemy również opracowania pod konkretne zamówienia. Ceny analiz firmy JMK zaczynają się od 150 PLN netto za m-c. Szczegóły na www.jmk.org.pl. Zapraszamy!
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Te Plaxtony ze zdjęcia to niech wracają, skąd przybyły. Na dłuższe trasy te wozy są dla pasażerów katorgą.
#platonysoutera ;)
Skąd pochodzą te dane? Wzięte z dupy bo widziałem inne..
A co jest nie takiego z tymi Plaxtonami? Tak przy okazji to raczej trudno żeby wróciły skąd przybyły, bo kierownica i drzwi nie po tej stronie...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.