TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

EvoBus Polska: Jesteśmy gotowi na elektryczne przetargi [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.07.2018 11:30:11
EvoBus Polska: Jesteśmy gotowi na elektryczne przetargi [FILM]

Podczas prasowej premiery autobusu elektrycznego eCiatro, Artur Konarski, prezes EvoBus Polska zapowiedział, że jego spółka jest już gotowa do startu w elektromobilnych przetargach organizowanych przez polskie miasta.

Podczas prasowej premiery autobusu elektrycznego eCiatro, Artur Konarski, prezes EvoBus Polska zapowiedział, że jego spółka jest już gotowa do startu w elektromobilnych przetargach organizowanych przez polskie miasta.

Podczas prasowej premiery autobusu elektrycznego eCiatro, Artur Konarski, prezes EvoBus Polska zapowiedział, że jego spółka jest już gotowa do startu w elektromobilnych przetargach organizowanych przez polskie miasta. Zdaniem szefa spółki nowy elektrobus Mercedes-Benz może być ciekawą alternatywą, a długie przygotowania do jego premiery gwarantują najwyższą jakość i niezawodność. I to w każdych warunkach klimatycznych.

-"Mobilność elektryczna oznacza ponowne przemyślenie transportu autobusowego w miastach - powiedział nam Artur Konarski, prezes EvoBus Polska. - Nowy całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eCitaro wprowadza elektrobusy na nowy poziom, m.in. oferuje imponujący i niespotykany dotąd standard w zakresie efektywności energetycznej. Ponadto nowy eCitaro to znacznie więcej niż autobus miejski. Wraz z nim oferujemy system eMobility Daimler Buses, który wspiera operatorów transportowych: - od kompleksowych usług doradczych w zakresie planowania elektromobilnego rozwoju po szkolenia pracowników. To razem daje kompleksową i sprawdzoną ofertę, którą już teraz będziemy oferować także polskim operatorom" - podkreślił Artur Konarski.


Elektryczny timing

Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej - koniec 2018 roku - model eCitaro ma za sobą kompleksowy program testowy. Mercedes-Benz przetestował pojazd w temperaturach poniżej minus 15 stopni Celsjusza na kole podbiegunowym i w temperaturze ponad 30 stopni Celsjusza w upalnym letnim upale Hiszpanii. eCitaro przeszedł też test zderzeniowy z tyłu. W sumie powstało kilkanaście prototypów.

Z kolei pierwsze dostawy od klientów również rozpoczną się jeszcze w tym roku. Pierwszym klientem będzie
Rhein-Neckar-Verkehr GmbH . Kolejny kontrakt to 20 nowych elektrycznych autobusów miejskich Citaro do Hamburger Hochbahn AG, z czego pierwsze dwie jednostki zostaną przekazane przed końcem bieżącego roku. Na rok 2019 zaplanowana jest realizacja kontraktu dla Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), która to spółka zamówiła 15 autobusów eCitaro.

Przyszłość jest elektryczna

Nowy eCitaro jest początkiem inicjatywy Mercedesa w zakresie elektryfikacji transportu publicznego. Jak zapewnia producent, w ciągu zaledwie kilku lat eCitaro będzie w stanie zastąpić autobusy miejskie zasilane silnikiem spalinowym i to niemal całkowicie.
Oczywiście wiele zależy od baterii, których rozwój postępuje w szybkim tempie. eCitaro zostało tak zaprojektowane tak, aby być gotowym na przyszłą technologię akumulatorową. Obecnie stosowane są ogniwami z tlenku manganu i kobaltu (NMC). Charakteryzują się one zrównoważonym połączeniem gęstości energii i możliwości szybkiego ładowania. Nowa generacja akumulatorów NMC o większej pojemności i zwiększonym zasięgu będzie dostępna dla klientów eCitaro w 2020 r. Dzięki 33 kWh na jeden moduł akumulatorowy i łącznej mocy do 330 kWh, eCitaro pokryje wtedy około 50 procent wszystkich wymagań przewoźników. Większa pojemność akumulatora pozwali również na rynkowe wprowadzenie przegubowego autobusu eCitaro G.

Równolegle do tego rozwoju - w tym samym okresie - przewidziano już kolejny krok z opcjonalnym wykorzystaniem przyszłych baterii litowo-polimerowych. Należą one również do klasy akumulatorów litowo-jonowych, ale tutaj zwykle ciekły elektrolit jest w stanie stałym, dlatego są one również nazywane bateriami półprzewodnikowymi. Akumulatory półprzewodnikowe charakteryzują się wyjątkowo długą żywotnością i dużą gęstością energii. Dzięki znamionowej pojemności akumulatora wynoszącej około 400 kWh w autobusie solo, eCitaro spełni wówczas około 70 procent wszystkich wymagań europejskich przewoźników.

Charakterystyka akumulatorów półprzewodnikowych znacznie różni się od akumulatorów NMC: mają one inny kształt, są większe i nie są zamienne z akumulatorami NMC. Nie nadają się też do szybkiego ładowania. W rezultacie wyposażone w nie autobusy miejskie muszą mieć różne profile operacyjne. Z tego powodu eCitaro będzie w przyszłości oferowany z wyborem akumulatorów NMC lub półprzewodnikowych.
W kolejnym ruchu, rodzina eCitaro zostanie uzupełniona przez model z ogniwem paliwowym. Wówczas eCitaro spełnieni prawie 100 procent wszystkich wymagań klientów w autobusach miejskich. Technologia ta eliminuje potrzebę ładowania i złożonej infrastruktury . Wówczas eCitaro będzie w stanie zastąpić miejskie autobusy silnikiem spalinowym praktycznie jeden do jednego.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Mercedes
EvoBus
IAA
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.