Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Fikakowo połączą bateryjne trolejbusy PKT Gdynia

infobus
12.12.2016 07:58
0 Komentarzy

Jeżeli wszystkie odbiory pójdą zgodnie z planem, 19 grudnia,czyli tuż przed świętami Bożego Narodzenia, na gdyńskie osiedla Fikakowo dojadapierwsze trolejbusy z dodatkowym napędem bateryjnym – SolarisTrollino 12M.

Jeszcze tylko najważniejszy odbiór, wykonany przez PowiatowyInspektorat Nadzoru Budowlanego i z pętli Gdynia Fikakowo niebawem mogą ruszyćtrolejbusy na baterie. Inwestycja jest już gotowa, ale by mogły z niejkorzystać pojazdy komunikacji miejskiej, potrzebna jest zgoda na użytkowanie.Wszystko zaplanowane jest na 13 grudnia. Jeśli odbiór wypadnie pomyślnie,pierwszy kurs odbędzie się 19 grudnia, czyli tuż przed świętami BożegoNarodzenia.

Komunikacyjne plusy

Budowa gdyńskiej pętli w znaczący sposób usprawnikomunikację tej dzielnicy z pozostałą częścią miasta. Do kursującej już obecnielinii 153 dołączy linia 29, obsługiwana przez trolejbusy z bateriami ekologicznymi.Dzięki tej nowince technicznej, która od ponad roku sprawdza się między innymipodczas letnich kursów na Molo Południowe, na osiedlu Fikakowo nie trzeba byłobudować kosztownej trakcji elektrycznej. Pojazdy, które na zasilaniu bateryjnymsą w stanie przejechać nawet 20 kilometrów, bez przeszkód dotrą na pętlęusytuowaną u zbiegu ulic Gryfa Pomorskiego, Lipowej i Górniczej. Z koleipojazdy rozpoczynające tam kurs, włączą się w sieć na ulicy Chwaszczyńskiej idotrą aż do przystanku przy Dworcu PKP.

Co istotne, wspomniana wcześniej linia 153 zostanieutrzymana, modyfikacji ulegnie jedynie trasa na odcinku wiodącym przezFikakowo. Autobus pojedzie tylko ulicą Gryfa Pomorskiego. Pozostała część trasysię nie zmieni.

Jednak sama pętla to nie wszystko. W ramach inwestycjimiasto zbudowało w tym miejscu kanalizację deszczową i oświetlenie. Ponadtoprzebudowana została istniejąca kanalizacja sanitarna, deszczowa oraz sieciwodociągowe i teletechniczne. Konieczna była budowa punktów ładowania bateriitrolejbusów. Postawiono wiaty przystankowe oraz pomieszczenie socjalne dlakierowców.

Komentarze