TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

FlixBus chce podbić Polskę. Z PolskimBusem
- Opublikowano: 14.12.2017 19:00:47 33 komentarze
FlixBus chce podbić Polskę. Z PolskimBusem

FlixBus po mocnym wejściu na czeski i słowacki rynek, teraz chce znacząco rozbudować swoją sieć w Polsce. Szczegółów dowiemy się podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.

FlixBus, największy europejski przewoźnik autobusowy, po mocnym wejściu na czeski i słowacki rynek teraz chce znacząco rozbudować swoją sieć w Polsce - w oparciu o PolskiegoBusa. Szczegółów dowiemy się podczas zapowiedzianej na poniedziałek, 18 grudnia, konferencji prasowej.

Na niej to właśnie zostanie przedstawiona nowa wizja strategicznej współpracy między FlixBusem a PolskiBusem. Szczegóły współpracy omówią Michal Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska oraz Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com.

Jak podkreślają przedstawiciele przewoźnika na pewno na tym transportowym rozszerzeniu skorzystają pasażerowie.

-"Rozszerzenie dotychczasowej kooperacji obu firm ma na celu rozbudowanie polskiej sieci połączeń FlixBus i zapewnienie polskim klientom najbardziej atrakcyjnej oferty przewozów autokarowych" - czytamy w komunikacie.

Z kolei "zielona" ekspansja nie wróży nic dobrego dla polskich przewoźników - szczególnie tych skupionych w opolskiej platformie Sindbad. FlixBus na pewno będzie chciał połączyć swoją zagraniczną siatkę połączeń z "czerwoną" liniami krajowymi i tutaj napotka na silna konkurencję.

Obecnie FlixBus oferuje ponad 200 000 połączeń międzymiastowych dziennie do 1400 destynacji w 26 krajach. Wraz z lokalnymi firmami transportu autobusowego, firma przewozi ponad 40 milionów pasażerów rocznie.


Sprawdź też:
FlixBus
PolskiBus
linia
  • Jacek – 14.12.2017

    No to robi się mało ciekawie na naszym podwórku.

  • zażenowany – 14.12.2017

    Wydawać by się mogło, że na infobus.pl można znaleźć rzetelne artykuły a tu: "FlixBus, największy europejski przewoźnik autobusowy" Flixbus to nie żaden przewoźnik! To platforma sprzedaży biletów zrzeszająca innych przewoźnik. Ludzie...

  • solaris150 – 14.12.2017

    Koledzy i koleżanki z wracam się do was kierowców o wypełnienie ankiety ,ankieta jest na temat czasu pracy kierowców :) ankieta jest mi niezbędna na studia :) z góry bardzo dziękuję :)
    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfNg90-F3UCW8oXzGf01LGXuEMl2cp_JKVEXo8cYcrcF2G_cQ/viewform#responses

  • pbb – 14.12.2017

    Nieoficjalnie - od 1 stycznia PB.com jako Flixbus.

  • Rafał – 14.12.2017

    Fajne wozy będzie można spotkać w Gdańsku

  • pbworker – 14.12.2017

    no... dziś było zebranie zarządu i coś grubego omawiali, cała firma się trzęsie od plotek.

  • Xyz – 14.12.2017

    Sindbad i monopol Wojcika z gwiazdorami s- klasami sra już w gacie i dobrze xyz

  • prawda – 14.12.2017

    a prawda jest taka:
    Souter Holdings Poland Sp. z.o.o. podwykonawcą Flixbusa!!!
    Restrukturyzacja firmy obejmie wygaszenie marki PolskiBus.com (do kwietnia 2018 r.), co za tym idzie - bilety będzie można kupić jedynie na stronie flixbus.pl, a Dział Obsługi Klienta i Dział Marketingu i Komunikacji Społecznej PolskiBus.com znikną.
    Autobusy PolskiegoBusa zostaną przebrandowane na logotypy Filxbusa i wyposażone w nadajniki GPS, urządzenia do elektronicznej odprawy pasażerów (on-line), nawigację dla kierowców oraz system monitorujący bezpieczeństwo jazdy zgodnie ze standardami Flixbusa. Kierowcy zachowają pracę (choć nie wiadomo czy nie będzie redukcji etatów) i jest cień nadziei na poprawę jej warunków, chociażby
    patrząc na wymogi Flixbusa takie jak załoga dwuosobowa w godz. nocnych (00:00 - 06:00).
    rzeczywiście konferencja prasowa niosąca propagandę sukcesu ma się odbyć w poniedziałek.

  • olaf – 14.12.2017

    spłacili autobusy skończyły się zwolnienia podatkowe, kierowcom trzeba płacić 3 e za godzinę min, wycyckali rynek i bay bay PB

  • Hahaj – 14.12.2017

    Ciekawe co na to Sindbad

  • buspas – 14.12.2017

    Autobusy PB nie spelniaja wymogow Flixa w kwestii ilosci miejsca na nogi. Jak to bedzie rozwiazane ?

  • pbworker – 14.12.2017

    Coś słychać o nowych wozach. Mówią o różnych markach w różnych ilościach. Już niedługo sie przekonamy...

  • Mia – 14.12.2017

    Nie podoba mi się to że Polska nie ma swojego przewoźnika narodowego tylko znów ci Niemcy się panoszą teraz Flix za chwilę Lufthansa :-)

  • Ibvfrf – 14.12.2017

    Napewno nazwa PilskiBus.com oraz barwy biało czerwone to JEST FAJNE COS CO MI SIE PODOBA ta firma zmieniła transport na lepsze szkoda że nie będzie PB czas Polsko rosnąć w siłę by inne gałęzie gospodarki.nie przejmowali Niemcy!

  • buspas – 14.12.2017

    Przewoznik narodowy? Owszem. Byly PKSy. Sztuczne tworu poprzedniego ustroju ktore teraz sa przyczolkiem lokalnych wladz. Mowa o tych ktore jeszcze istnieja. Transport osob w Polsce to patologia. PB mimo iz nie polski to jednak pokazal jak mozna dzialac inaczej. Auta mimo ze mocno wyeksploatowane to jednak ciagle sa marzeniem wielu innych przrwoznikow. Flix oferuje jeszcze wyzsza jakosc. Auta PB nie lapia sie w wymogach. To pewnie zostanie niebawem jakos rozwiazane.

  • wicher – 15.12.2017

    Flixbus głównie zagrozi nie Sindbadowi, chociaż jemu też się pewnie dostanie, ale najbardziej polskim przewoźnikom realizującym przewozy po kraju, takim jak dobrze funkcjonujące byłe lub obecne jeszcze PKSy, Unibus, Voyager, Szwagropol, Plusbus, Żak itp. Niemcy będą jeździć po Polsce na byłych liniach Polskiego Busa i wielu nowych w tworzonej właśnie sieci. Czas najwyższy aby polskie firmy usiadły do stołu i się wzajemnie wspierały w walce z zielonymi autobusami. Jak nie dojdzie do wspólnego przeciwdziałania na inwazję Flixa, to za kilka, kilkanaście miesięcy nie będzie polskich przewoźników autokarowych.

  • ChińskiBus – 15.12.2017

    A nie będzie tak, że Flix podzieli los PolskiegoExpressu i PolskiegoBusa? Mocne wejście a potem... zwłaszcza gdy będzie "wiele nowych linii" - co rentowne to chyba już PB ogarnia?

  • Kierowca – 15.12.2017

    To wszystko prawda.do maja 2018 przeklejone auta PB,doposażone do standartów flixa,ujęte kilka foteli i co najważniejsze flix przejmuje całą platforme sprzedaży oraz marketing. oczywiście co za tym idzie linie.co z tego wyjdzie nikt nie wie.pewnie coś zamkną,ograniczą ale i napewno dodadzą.marka PB wygasa...

  • buspas – 15.12.2017

    Pomysłem na biznes Flixa jest obecnie zrzeszenie wielu podwykonawców pod swoja bandera. Jezdza Niemcy Czesi Slowency Chorwaci a nawet i chyba Delta Trans jako pierwszy polski partner Flixa. Na poczatku istnienia Flix mial swoje auta ale szybko przemyslal sprawe i zadania operacyjne czyli uslugi przewozu oddal swoim podwykonawcom. Flix to platforma zakupowa biletow i marka sama w sobie jak sieci franczyzowe. Zobaczcie ze PB tez zaczal wprowadzac taki model biznesowy i skupial coraz wiecej swoich partnerow jak np. Polonus Viki SuperPks itd. Brak inwestycji w tabor to byl glowny punkt do domyslow co dalej. Ja osobiscie myslalem ze PB zostawi sobie marke jaka stworzyl w kraju i sprzedaz biletow na platformie www. Dokładnie tak jak dziala Flix a realizacje przewozow pozostawi mniejszym podwykonawcom.

  • xyz – 15.12.2017

    Marka czerwona całkowicie nie mająca nic wspólnego z komfortem zostanie zastąpiona przez markę zieloną i to plus tego.

  • rob – 15.12.2017

    do buspasa - masz rację - on to opiera na podwykonawcach i równocześnie wygrywa na rynkach lokalnych skąd pochodzą ci przewoźnicy. Oni pracując dla Flixa - będą siłą rzeczy reklamować jego linie. A jeszcze jak dogada się z dotychczasową konkurencją jak Polonus, Żak itp. to zgrania stawkę podwójnie. Jeżeli wszystkich skutecznie nastraszy na początku to może to mu się udać. Z drugiej strony jak wchodził Polski Bus to tylko wzmocnił lokalnych przewoźników i podniósł ich jakość.

  • buspas – 15.12.2017

    Wszystko pokaże czas, ale koncentracja wokół Flixa może być całkiem realna. Inni przewoźnicy mogą zawrzeć umowę z Flixem lub pozostać z boku. Każdy zapewne zważy swoje za i przeciw i podejmie decyzje.

  • Zigi – 15.12.2017

    A bezulskiego mianować na szlabanowego...

  • Bociek – 15.12.2017

    PB już jest pod Flixem będzie dla niego jeździć

  • luki – 15.12.2017

    ...że też nasze firmy tak chętnie rozpoczynają współpracę z FLIX, nie słyszeli ile firm niemieckich poszło z torbami z tej "współpracy" ?

  • Przemek – 15.12.2017

    Niech wprowadzą lepsze standardy i więcej linii i częściej a co do polskich firm to powiedzmy sobie szczerze przez ostatnie lata polskie firmy nic nie robiły żeby jakoś ten rynek przejąć model biznesowy w ogóle u nich nie istniał a teraz płaczą że konkurencja z zagranicy zabiera im klientów i bardzo dobrze że tak się dzieje tragiczne traktowanie klientów fatalny tabor im szybciej te słabe firmy padną tym lepiej zostaną tylko dobre polonus neobus bp tour i kilka innych które dość dobrze idą do przodu

  • fghbj – 15.12.2017

    Gdy wejdą ceny Flixbusa to liczba pasażerów na liniach PB może się zmniejszyć. Obecnie PB wygrywa cenowo z koleją i wiele osób wybiera busa nawet pomimo spadku jakości obsługi. Obecne linie Flixbusa do Niemiec zaczynające we Wrocławiu mają przeważnie słabe zapełnienie, czasami zerowe.

  • Ijvfiza – 15.12.2017

    Flix bus nie zaoferuje cen takich jak polski bus.Najgorsze jest to że to Niemcy, jakoś całościowo nie pałam do nich. We olałem szkockie niż niemieckie.Niemcy zawsze łączą biznes z polityką i na odwrót.Nie ufam im i historycznie trzeba uważać! Czas aby polskie firmy węszy we współpracę i stworzyły coś na w zór polskiego busa czy flixa.A co do Delty dla Flixa co jeździ, to kierowcy pracują za najniższą reszta pod stołem za kurs ZUS najmniejszy, sprzątają jeżdżą w pojedynczej w nocy we dwoje, TAKIE SANE WARUNKI poza tą nocą JAK NA RUMUNACH tirach.

  • buspas – 15.12.2017

    Charakter nas - Polaków jest taki, że nie umiemy się zorganizować. Tak wiem, piszę również o sobie, ale taka jest prawda. Mamy spory kraj, dużo miast, prawie 40 mln ludzi i jest tu kogo i gdzie wozić. Nie ma za to chęci współpracy, a walka o pasażera odbywa się na zasadzie - kto pierwszy podjedzie po babcie na przystanek. Nie tędy droga. Flix ma siłę, ale wiedzy jeszcze nie do końca jeśli chodzi o nasz kraj. Ja jednak uważam, że nie ma u nas możliwości skutecznego przeciwstawienia się ze względu na nasze zadziorne charaktery.

  • zenek – 15.12.2017

    W Polsce niby próbowano stworzyć coś na wzór PB, czyli SuperPKS, ale zrobiono to trochę nieudolnie. Niby oferują bilety od 1 zł, ale nigdy takich nie widziałem, autobusy mają pozamykane toalety.

  • Chaczkar – 16.12.2017

    To nie jest zagrożenie dla polskich firm, tylko szansa.
    PolskiBus był zagrożeniem, bo miał swoje autokary.Flixbus nie ma. Polskie firmy mogą zacząć jeździć dla Flixa obok PolskiegoBusa.
    To Sindbad jest też zagrożeniem dla mniejszych polskich firm obok PB, nie FlixBus.

  • okazje – 16.12.2017

    https://okazjepodroznika.pl/cos-sie-konczy-cos-sie-zaczyna-polskibus/

  • Kar – 18.12.2017

    Ale Sindbad też w dużej mierze działa w oparciu o innych przewoźników. To może być szansa, ale zależy jakie umowy dostaną przewoźnicy i na jaki termin.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.