Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FlixBus chce równego traktowania kolei i autobusów

infobus
04.11.2019 07:00
0 Komentarzy

Niemiecki rząd chce obniżyć podatek VAT na bilety kolejowe z 19 proc. do 7 proc. W tej sytuacji największa w Europie platforma autobusów dalekobieżnych chce zredukować liczbę połączeń.

Z kolei gazeta „Bild am Sonntag” informuje, że zrozkładu zniknie między innymi Chemnitz, Pasawa, Akwizgran, Ulm, Drezno iNeumuenster. Na celowniku znalazły się przede wszystkim destynacje na prowincjii cele turystyczne.

-„Jeżeli obniżenie VATu nie obejmie autobusówdalekobieżnych, a tylko komunikację kolejową, przewaga konkurencyjności koleibędzie tak duża, że będziemy musieli zlikwidować około 30 proc. połączeńautobusowych” – zapowiedział w mediach szef FlixBusa André Schwämmlein.

Kolejowa wojna

Aby coraz więcej ludzi przesiadało się z samochodów isamolotów na kolej, rząd Niemiec uchwalił obniżenie podatku VAT na biletykolejowe na trasach dalekobieżnych. Kolej zapowiedziała, że odpowiednio obniżyceny biletów i spodziewa się 5 milionów dodatkowych pasażerów.

W tej sytuacji przewoźnicy autobusowi obawiają się, żestracą przez to klientów i domagają się obniżki podatku VAT także na biletyautobusowe. Według ekspertyzy federalnego zrzeszenia niemieckich przewoźnikówautobusowych jednostronna obniżka VAT-u jest w sprzeczności z konstytucją i zprawem europejskim.

-„Autobusy i kolej wspólnie mają najmniejszą emisję CO2 tak,że ich różne traktowanie, jest niezrozumiałe” – stwierdza zrzeszenie.

Flixbus obawia się, że w ten sposób dojdzie do nowej wojnycenowej między koleją i dalekobieżnymi autobusami.

-„Z zasady nie komentujemy planów firmy, ale jasne jest, żetakie jednostronne obniżenie VATu poważnie zmienia warunki ramowe komunikacjidalekobieżnej. Polityka najpierw umożliwiła rozwój połączeń dalekobieżnychautobusów, by teraz jednym pociągnięciem je zniszczyć – zaznaczył rzecznikFlixbusa.

Komentarze