TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

FlixBus chce równego traktowania kolei i autobusów
DEUTSCHE WELLE / DPA InfoBus.pl - Opublikowano: 04.11.2019 09:00:48
FlixBus chce równego traktowania kolei i autobusów

Niemiecki rząd chce obniżyć podatek VAT na bilety kolejowe z 19 proc. do 7 proc. W tej sytuacji największa w Europie platforma autobusów dalekobieżnych chce zredukować liczbę połączeń.

Niemiecki rząd chce obniżyć podatek VAT na bilety kolejowe z 19 proc. do 7 proc. W tej sytuacji największa w Europie platforma autobusów dalekobieżnych chce zredukować liczbę połączeń.

Z kolei gazeta "Bild am Sonntag" informuje, że z rozkładu zniknie między innymi Chemnitz, Pasawa, Akwizgran, Ulm, Drezno i Neumuenster. Na celowniku znalazły się przede wszystkim destynacje na prowincji i cele turystyczne.

-"Jeżeli obniżenie VATu nie obejmie autobusów dalekobieżnych, a tylko komunikację kolejową, przewaga konkurencyjności kolei będzie tak duża, że będziemy musieli zlikwidować około 30 proc. połączeń autobusowych" - zapowiedział w mediach szef FlixBusa André Schwämmlein.

Kolejowa wojna

Aby coraz więcej ludzi przesiadało się z samochodów i samolotów na kolej, rząd Niemiec uchwalił obniżenie podatku VAT na bilety kolejowe na trasach dalekobieżnych. Kolej zapowiedziała, że odpowiednio obniży ceny biletów i spodziewa się 5 milionów dodatkowych pasażerów.

W tej sytuacji przewoźnicy autobusowi obawiają się, że stracą przez to klientów i domagają się obniżki podatku VAT także na bilety autobusowe. Według ekspertyzy federalnego zrzeszenia niemieckich przewoźników autobusowych jednostronna obniżka VAT-u jest w sprzeczności z konstytucją i z prawem europejskim.

-"Autobusy i kolej wspólnie mają najmniejszą emisję CO2 tak, że ich różne traktowanie, jest niezrozumiałe" - stwierdza zrzeszenie.

Flixbus obawia się, że w ten sposób dojdzie do nowej wojny cenowej między koleją i dalekobieżnymi autobusami.

-"Z zasady nie komentujemy planów firmy, ale jasne jest, że takie jednostronne obniżenie VATu poważnie zmienia warunki ramowe komunikacji dalekobieżnej. Polityka najpierw umożliwiła rozwój połączeń dalekobieżnych autobusów, by teraz jednym pociągnięciem je zniszczyć - zaznaczył rzecznik Flixbusa.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
linie
FlixBus
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.