Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

GAZ i 300 autobusów Euro 5 dla Moskwy

infobus
30.01.2017 06:00
0 Komentarzy

Do końca 2016 roku Grupa GAZ dostarczyła największymprzewoźnikom w regionie moskiewskim – GUP „Mosgortrans” i SUE MO Mostransavto aż300 średnich i dużych autobusów, spełniających ekologiczną normę Euro 5.Całkowity koszt kontraktu wyniósł ponad2,38 miliardy rubli.

Wszystkie pojazdy wyprodukowane zostały w zakładach GAZ wLikinie i w Dulowie. W sumie było to 300 egzemplarzy, w tym:

  • 68 autobusów klasy MAXI – LiAZ-5292 dla Mosgortrans;

  • 232 autobusów klasy MIDI – GAZ Kursor dla Mostransavto.

Kursory trafiły do takich miejscowości jak:Dmitrow, Oriechowo-Zujewo, Jegoriewsk, Klin, Sołniecznogorsk, Siergijew-Posad,Sierpuchow, Stupino, Elektrostal i Czechow.

GAZ Kursor z YAMZ-em

Ten niskowejściowy autobus podmiejski o średniej pojemności został uznany za „AutobusRoku 2016” w Rosji, na międzynarodowej wystawie Busworld 2016 w Moskwie. Pojazd jestprzeznaczony do pracy na trasach o niskim i średnim natężeniu ruchu iprzystosowany dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Kursor wyposażono wczterocylindrowy silnik wysokoprężny YAMZ-530 o mocy 210 KM, spełniającyekologiczne normy Euro 5, automatyczną skrzynię biegów. Jest przeznaczony doprzewozu 75 pasażerów i posiada 18 miejsc siedzących.

Ze względu na długość 9,5 m autobus cechuje się wysokąmanewrowością, zachowując wszystkie cechy dużych środków transportu.Powierzchnie na zewnątrz i wewnątrz oraz kabina kierowcy są zaprojektowanezgodnie z międzynarodowymi standardami komfortu i ergonomii. Niska podłogazapewnia wygodę przy wsiadaniu i wysiadaniu, zmniejszając czas przejazdu potrasie, funkcja elektronicznego, pneumatycznego sterowania zawieszeniem pozwalapodnieść i opuścić autobus, co pozwala pokonać najbardziej skomplikowaneodcinki. Pojazd jest wyposażony w układ przyklęku (pochylenie nadwozia w stronędrzwi o 7°), mechaniczną rampę, system monitoringu wizyjnego, system gaśniczy icyfrowy tachograf.

LiAZ-5292 z MAN-em

Z kolei standardowe, niskopodłogowe autobusy LiAZ-5292, które trafiły doobsługi tras w centrum Moskwy, są przeznaczone do pracy na trasach o dużymnatężeniu ruchu. Zostały wyposażone w system przyklęku, przestronne platformy,wyposażone w specjalne uchwyty dla rampy wózków inwalidzkich, ułatwiającewejście i wyjście niepełnosprawnym pasażerom.

Model LiAZ-5292 wyposażony został w silnik MAN D20 o mocy 250 KM,spełniający ekologiczne normy Euro 5. Pojemność pojazdu to 114 pasażerów, w tym 28miejsc siedzących.

Na koniec warto podkreślić, że Moskwa i obwód moskiewski sąkluczowymi partnerami Grupy GAZ przy tworzeniu przyszłościowych rozwiązańtransportowych, które potem zamawiane są do innych regionów kraju. Począwszy odroku 2010, Grupa GAZ dostarczyła ponad 5700 autobusów różnych wersji, dlanajwiększych przewoźników w regionie moskiewskim.

Komentarze