TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

GAZ wprowadza niską podłogę w minibusach [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.06.2020 13:00:39
GAZ wprowadza niską podłogę w minibusach [FILM]

Rosyjski producent pojazdów użytkowych opracował nowy model miejskiego, niskopodłogowego autobusu klasy MINI.

Rosyjski producent pojazdów użytkowych opracował nowy model miejskiego, niskopodłogowego autobusu klasy MINI.

W zeszłym roku w zakładach Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w Niżnym Nowogrodzie ruszyła produkcja minibusów GAZ Gazela City. Teraz firma pokazała ten pojazd także zagraniczny klientom.

Niska podłoga

Tym co odróżnia ten pojazd od poprzednich Gazel to oczywiście niska podłoga i to nie na zwisie tylnym (co jest tańszym i mniej praktycznym rozwiązaniem), ale w przednich drzwiach, jak – nie przymierzając – w Mercedes-Benz Sprinter City 75, który uchodzi za wzór miejskiego autobusu klasy MINI.

Nowy autobus od GAZ ma niskie wejście i niską podłogę w środkowej części przestrzeni pasażerskiej. Do tego producent oferuje "przyklęk" i szerokie podwójne, elektryczne drzwi. Jak deklaruje GAZ, nowy autobus oferuje swoim pasażerom wysoki komfort, w tym łatwy dostęp do i z autobusu dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej . Docenią go także osoby na wózkach inwalidzkich i osoby z wózkami dziecięcymi.

Jak reklamuje Gazelę City rosyjska firma, pojazd został zaprojektowanego zarówno dla tras miejskich i klientów korporacyjnych. Producent na wet przygotował dwa filmy do celów marketingowych. Na początek zobaczcie "miejski":

22 pasażerów

Na pewno warto docenić fakt, że Rosjanie zaczynają coraz szerzej myśleć o osobach o ograniczonej sprawności ruchowej. Wcześniej opracowali całą serie miejską, teraz zabrali się za popularne minibusy.

Autobus może przewozić do 22 pasażerów, w tym 17 osób siedzących (w tym trzy rozkładane fotele) oraz 5 pasażerów stojących.

Nowy autobus jest kompaktowy (ma 6600 mm długości i 2510 mm szerokości), co jest dobre dla wąskich dróg miejskich i dużego natężenia ruchu. Minimalny promień skrętu wynosi 7,2 metra.

GAZ standardowo montuje w City wzmocnioną ramę, tylną oś o wyższej nośności oraz hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Korpus pojazdu zbudowany jest na mocnej, stalowej ramie z panelami z aluminium i włókna szklanego. Zawieszenie pneumatyczne zapewnia płynną jazdę oraz pomaga zmniejszyć przechylenie nadwozia pojazdu na zakrętach.

Do tego mamy wygodne, wandaloodporne siedzenia, przyciemniane boczne szyby pochłaniające ciepło i łatwą do czyszczenia tapicerkę. Ten zestaw pokazuje, że transport publiczny również w Rosji nie ma łatwo z wandalami i stąd "frontowe" wyposażenie. Oczywiście można do tego domówić m.in. elektroniczny system informacji pasażerskiej (tablica informacyjna, wyświetlanie trasy, system informacji głosowej z dwoma głośnikami, wzmacniacz głosu z mikrofonem), dodatkową nagrzewnicę i blokadę mechanizmu różnicowy w tylnej osi.

Zdaniem GAZ, stylowy i elegancki przód przyciąga wzrok i jest łatwo rozpoznawalny. W City mamy też nowe reflektory LED o wyższej wydajności , co oznacza więcej światła w nocy oraz w deszczowe i mgliste dni.

Rosyjski udział

Jak powiedział Leonid Dolgov, dyrektor ds. rozwoju globalnego biznesu w GAZ:

-"Autobusy produkowane przez GAZ w 80% składają się z części wytworzonych na rynku rosyjskim i są przygotowane do eksploatacji na różnych rodzajach dróg i to w różnych warunkach klimatycznych. Nasze autobusy są trwałe i niezawodne, oferują duże bezpieczeństwo i komfort, a my mamy naprawdę szeroki asortyment. Nasz nowy minibus to połączenie szybkiego i kompaktowego autobusu dostawczego oraz niskopodłogowego autobusu miejskiego. Nowy autobus trafił do sprzedaży w maju ubiegłego roku w Rosji, a teraz pracujemy nad udostępnieniem go na naszych rynkach eksportowych."

I na koniec wersja korporacyjna Gazeli City:



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MINI
Gaz
Rosja