TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gdynia wspomina: 60 lat temu wyjechały Skody 8Tr
ZKM GDYNIA InfoBus.pl - Opublikowano: 13.02.2018 10:41:39
Gdynia wspomina: 60 lat temu wyjechały Skody 8Tr; fot. ZKM Gdynia

60 lat temu - 1 lutego 1958 r. - wprowadzono do eksploatacji pierwszy gdyńskie trolejbusy Škoda 8Tr, rozpoczynając ich numerację od 313.

60 lat temu - 1 lutego 1958 r. - wprowadzono do eksploatacji pierwszy gdyńskie trolejbusy Škoda 8Tr, rozpoczynając ich numerację od 313.

Generalnie w rozwoju trolejbusów w Gdyni można wyróżnić kilka etapów. Pierwszy etap, który zakończył się w 1957 r., charakteryzował się ekspansją przestrzenną sieci trolejbusowej i eksploatowaniem pojazdów różnych marek.

Drugi etap rozwoju gdyńskich trolejbusów przypadł na lata 1958–1971. Przy niewielkim rozwoju przestrzennym sieci trolejbusowej nastąpił istotny wzrost intensywności jej eksploatacji. Trolejbusy osiągnęły dominujący udział w przewozach pasażerskich w Gdyni. Wielkie znaczenie miało wprowadzenie do eksploatacji fabrycznie nowych trolejbusów czechosłowackich marki Škoda 8Tr i Škoda 9Tr, które zastąpiły wszystkie pojazdy używane wcześniej.

Konstrukcja trolejbusu Škoda 8Tr (podobnie zresztą jak poprzednie modele 6Tr i 7Tr) została oparta na samonośnym nadwoziu wykonanym w całości ze stali. Wyposażona została w troje drzwi harmonijkowych otwieranych pneumatycznie. Produkowana w Czechosłowackich Zakładach Škody w Pilźnie była napędzana silnikiem elektrycznym szeregowym o mocy 120 kW umieszczonym między osiami. Miejsca dla pasażerów umieszczono w układzie 2+1, zapewniając odpowiednią przestronność i pojemność pasażerską. D

Dodatkowo, we wnętrzu, oprócz miejsc siedzących dla pasażerów, znajdowało się stanowisko dla konduktora.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
trolejbus
ZKM Gdynia
PKT Gdynia
Skoda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.