Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdynia z Trollino numer 1001

infobus
07.04.2015 16:21
0 Komentarzy

Od początku marca br. PKT Gdynia testuje dwa najnowsze trolejbusy Solarisy Trollino 12. Pojazdy przez ostatni miesiąc przechodziły ostatnią fazę testów homologacyjnych i kursowały bez pasażerów. Oba posiadają alternatywne zasilanie bateryjne. Jak informuje ZKM Gdynia to rozwiązanie pozwoli na wszechstronne wykorzystanie trolejbusów ?nie tylko pod siecią trakcyjną. Ponadto najnowsze pojazdy potrafią podnosić i opuszczać pałąki za naciśnięciem przycisku na pulpicie kierowcy. Potrzeba tylko specjalnych daszków” na sieci trakcyjnej i całą operację można wykonać błyskawicznie. To genialne w swej prostocie rozwiązanie pozwoli najnowszym nabytkom PKT jeździć tam gdzie ?drut?nie sięga, i to nie tylko podczas awarii, ale także na co dzień. Jak wynika z marcowych testów, Trollino 12 potrafi przejechać na swoich litowo-jonowych bateriach dystans aż 20 km i to z prędkością do 70 km/h. Kolejne ładowanie ?do pełna” zajmuje nie więcej niż jedną godzinę. Jak informuje gdyński ZKM ??przed nami morze możliwości!?Od maja oba trolejbusy ujawnią cześć swoich możliwość kursując wydłużoną trasą linii nr 21, na Skwer Kościuszki i molo Południowe. Tym samym najnowszymi pojazdami PKT będzie można dojechać aż do Akwarium Gdyńskiego.I to praktycznie bezszelestnie i bez emisji spalin!

Tym samym ZKM Gdynia zrealizuje założenia projektu CIVITAS DYN@MO, w którym od kilku lat bierze aktywnie udział . ??Zdecydowaliśmy, by na okres od maja do października włącznie wydłużyć trasę linii 21, która kursuje od poniedziałku do soboty.Z ekonomicznego punktu widzenia to optymalne rozwiązanie. Trolejbusy będą zajeżdżać na skwer Kościuszki i molo Południowe jadąc z Sopotu do Dworca PKP?- zapowiada profesor Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM Gdynia. ??Dzięki temu odwiedzający latem miasto turyści będą mogli dojechać komunikacją miejską w pobliże Akwarium Gdyńskiego, na przystań białej floty i wręcz przed trapy muzeów na wodzie – ORP Błyskawicy i Daru Pomorza.?Wprowadzenie pierwszej regularnej linii trolejbusowej, której trasa obejmie ulice bez sieci trakcyjnej, jest swego rodzaju testem. Jeśli wyniki będą satysfakcjonujące, w niedalekiej przyszłości miasto będzie starało się pozyskać dofinansowanie unijne na zakup następnych pojazdów z bateriami litowo-jonowymi. Pozwoli to na wprowadzanie komunikacji trolejbusowej w kolejnych osiedlach Gdyni – Fikakowie i Demptowie – a nawet Sopotu i Gdańska. Istnieje pomysł, by trolejbusy dojeżdżały nawet do Ergo Areny.

Nowe Solarisy Trollino 12 z dodatkowym zasilaniem bateryjnym kosztowały po 1,55 mln złotych każdy. To cena porównywalna z ceną standardowego trolejbusu, choć pojemność baterii jest zdecydowanie większa. Zakupione pojazdy zastąpią dwa najstarsze Mercedesy O405, które ponad 10 lat temu w warsztatach PKT zostały przekonwertowane z autobusów. Idąc dalej tropem numerologii warto zauważyć, że jeden z najnowszych gdyńskich Trollino nosi tabliczkę znamionową z numerem 1001.

Komentarze