TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gepard I czeka. Pod koniec roku wejdzie Gepard II
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.03.2018 12:51:13
Gepard I czeka. Pod koniec rok wejdzie Gepard II

NFOŚiGW przedłużył moment składania wniosków o pożyczkę w ramach programu priorytetowego Gepard I, z którego nowe elektrobusy zakupi m.in. Gdynia, Inowrocław, Polkowice, Poznań i Szczecin.

NFOŚiGW przedłużył moment składania wniosków o pożyczkę w ramach programu priorytetowego Gepard I, z którego nowe elektrobusy zakupi m.in. Gdynia, Inowrocław, Polkowice, Poznań i Szczecin.

Jak już wcześniej informowaliśmy, autobusowe wnioski Gdyni, Inowrocławia, Polkowic, Poznania i Szczecina pozytywnie przeszły weryfikację NFOŚiGW i znalazły się na liście rankingowej przedsięwzięć wstępnie zakwalifikowanych do dofinansowania w ramach naboru programu priorytetowego "System zielonych inwestycji - Część 2 - GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny." O tym sukcesie pisaliśmy InfoBusie TUTAJ

Ta "zielona" lista nie jest jednak jeszcze zamknięta.

30 elektrobusów

Teraz wnioskodawcy, których przedsięwzięcia umieszczone zostały na liście rankingowej, otrzymają pisemną informację o wynikach konkursu wraz z zaproszeniem do negocjacji warunków dofinansowania.

-"Zawarcie pierwszych umów z beneficjentami w ramach programu Gepard planowane jest w II kwartale br. - powiedział nam Sławomir Kmiecik, rzecznik prasowy NFOŚiGW.

Tym samym do Gdyni, Inowrocławia, Polkowic Poznania i Szczecina w najbliższych latach trafi łącznie 30 elektrobusów, w tym:

  • Gmina Miasta Gdyni zamówi 6 szt.

  • Gmina Miasto Szczecin zamówi 6 szt.

  • MPK w Poznaniu Sp. z o.o. zamówi 6 szt.

  • Miasto Inowrocław zamówi 8 szt.

  • Gmina Polkowice zamówi 4 szt.

Jest jeszcze kasa

NFOŚiGW podsumował I nabór wniosków w programie GEPARD, który zakończył się 22.09.2017 r. Kwota środków w formie dotacji przeznaczona na dofinansowanie przedsięwzięć w tym konkursie wynosiła 200 mln zł, w tym w formie dotacji 41 mln zł, natomiast w formie pożyczki 159 mln zł. Do NFOŚiGW wpłynęły wnioski o dofinansowanie dla 7 przedsięwzięć, o łącznym koszcie całkowitym 89,5 mln zł. I tak:

  • Liczba wniosków - 7

  • Dotacja - 27 695 216,00

  • Pożyczka - 4 650 000,00 zł

Przypomnijmy, że dofinansowanie jest udzielane w formie:

  • dotacji w wysokości do 40 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia;

  • pożyczki w wysokości do 100% różnicy pomiędzy wartością kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia a dotacją.

Przedstawione wyżej wyliczenia pokazują, że w budżecie Geparda została jeszcze kasa i kolejne polskie miasta także mogą jeszcze złożyć wniosek o pożyczkę z NFOŚiGW w ramach programu GEPARD. Termin wydłużony został do 30.03.2018 r. Formularz wniosku o dofinansowanie w formie pożyczki dostępny jest TUTAJ

-"Wydłużenie terminu składania wniosków o dofinansowanie w formie pożyczki do 30 marca 2018 r. miało na celu umożliwienie złożenia jak największej liczby wniosków i jak najskuteczniejsze zaangażowanie pożyczkowych środków NFOŚiGW na realizację inwestycji w zakresie niskoemisyjnego transportu, który wpływa na poprawę jakości powietrza" - podkreśla Sławomir Kmiecik.

Nadchodzi Gepard II

Ponadto NFOŚiGW planuje w tym roku jeszcze uruchomienie programu Gepard II , gdzie planowana data rozpoczęcia naboru wniosków to III kwartał 2018, a planowana data zakończenia naboru wniosków to IV kwartał 2018. Czym się będzie różnił od Geparda I?

-"Planowany do wdrażania nowy program priorytetowy "Gepard II – Transport niskoemisyjny" będzie miał odrębne zarówno założenia i kryteria oceny, jak również dedykowane na jego realizację środki finansowe - na razi dość enigmatycznie informuje Sławomir Kmiecik z NFOŚiGW.

I na koniec jeszcze raz - głównym celem programu GEPARD jest poprawa jakości powietrza. Program realizowany jest w ramach umowy sprzedaży jednostek przyznanej emisji z dnia 4 października 2012 r. podpisanej z Ministerstwem Rolnictwa, Żywności i Środowiska Hiszpanii. W ramach tego programu dofinansowane zostaną przedsięwzięcia zmierzające do obniżenia zużycia energii i paliw w publicznym transporcie zbiorowym: 1) dotyczące taboru polegające na: a) zakupie nowych autobusów elektrycznych b) szkoleniu kierowców pojazdów publicznego transportu zbiorowego z obsługi bezemisyjnego taboru, 2) dotyczące infrastruktury i zarządzania, polegające na modernizacji lub budowie stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego w zakresie dostosowania do autobusów elektrycznych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Gepard
NFOŚiGW
  • Paolo Diego – 13.03.2018

    A jak tam Gazela? :P Czy czestochowskie hybrydy nadal stoja w zajezdni. Niedlugo chyba rocznica bedzie.

  • Оливер Кржисчак – 13.03.2018

    i niech stoja do końca świata , wole Ikararusy ;0

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.