Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Giganci razem dla elektrobusów

infobus
16.03.2016 06:35
0 Komentarzy

Irizar, Solaris, VDL iVolvo, europejscy producenci autobusów postanowili wspólnie zapewnić interoperacyjnośćautobusów elektrycznych poprzez udostępnienie ujednoliconej infrastrukturyładowania. Otwarty system opracują i dostarczą ABB, Heliox i Siemens. Celemprojektu jest zagwarantowanie otwartego interfejsu do ładowania autobusówelektrycznych, a poprzez to ułatwienie wprowadzenia tej technologii doeuropejskich miast.

Branża transportu publicznego podejmuje kroki mające na celuprzygotowanie się do wprowadzenia autobusów elektrycznych w Europie.Działalność związana ze standaryzacją systemów rozpoczęła się już na poziomieorganów unijnych ? Europejskiego Komitetu Normalizacyjnego oraz EuropejskiegoKomitetu Normalizacyjnego Elektrotechniki (CENELEC) ? a takżemiędzynarodowych organizacji normalizacyjnych (ISO/IEC). Standardy europejskiewejdą w życie w 2019 roku, zaś międzynarodowe normy w roku 2020.

Wiele miast już dziś decyduje się na włączenie bateryjnychautobusów elektrycznych do sieci komunikacyjnej. Aby odpowiedzieć na potrzebytych ośrodków, kilku europejskich producentów autobusowych ? Irizar, Solaris,VDL oraz Volvo ? oraz dostawców systemów ładowania ? ABB, Heliox i Siemens ?zainicjowało przejrzystą i dobrowolną współpracę. Proponowany przez nichuniwersalny system będzie otwarty dla wszystkich uczestników rynku i będziewykorzystywany do ładowania autobusów elektrycznych ? zarówno do tzw. szybkiegoładowania, czyli doraźnego uzupełniania baterii na pętlach oraz naprzystankach, a także uzupełniania baterii nocą w zajezdni. Grupa pragnie tymsamym włączyć się w działania normalizacyjne w Europie, a także podzielićdoświadczeniami z organizacjami CENELEC oraz ISO/IEC, aby wspólniewypracować europejski standard dla pojazdów elektrycznych.

Celem nawiązania współpracy jest także ułatwienie procesuprzechodzenia na autobusy bateryjne przez miasta oraz stworzenie niezawodnegosystemu, który byłby uniwersalny dla różnych marek autobusów oraz systemówładowania. Inni producenci oraz dostawcy ładowarek mają naturalnie możliwośćprzyłączenia się do tego wspólnego projektu.

Uniwersalny system będzie obejmować zarówno rozwiązania do szybkiegoładowania, takie jak automatyczne ładowanie pantografowe, komunikacjębezprzewodową, płyty kontaktowe czy też infrastrukturę łączącą pojazd zpantografem. Dla autobusów elektrycznych ładowanych nocą w zajezdni rodzajwtyczki oraz system komunikacji między stacją ładowania a pojazdem, będziebazować na systemie szybkiego ładowania, który został opracowany dla samochodów(CCS).

Komentarze