TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gryf przejmie od PKS Gdynia linię J?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.12.2019 17:00:37
fot. ZKM Gdynia

W Gdyni czas na zmiany? Zarząd Komunikacji Miejskiej otrzymał jedną ofertę w przetargu na obsługę pospiesznej linii J. Jeśli urzędnicy zwiększą budżet to dojdzie do zmiany operatora. Gryf może przejąć to zadanie od PKS Gdynia.

W Gdyni czas na zmiany? Zarząd Komunikacji Miejskiej otrzymał jedną ofertę w przetargu na obsługę pospiesznej linii J. Jeśli urzędnicy zwiększą budżet to dojdzie do zmiany operatora. Gryf może przejąć to zadanie od PKS Gdynia. 

Przetargowe ABC
Przypomnijmy, że na wiosnę 2020 r. kończy się umowa na obsługę linii J z PKS Gdynia. Stąd ogłoszony 30 października przetarg. Nowy kontrakt będzie obowiązywał od 1 kwietnia 2020 do końca marca 2024 r. ZKM zakłada, że w tym okresie ma zostać wykonana praca eksploatacyjna na poziomie 1 077 600 wzkm. 

Zamówienie obejmuje obsługę następujących brygad: 

  • J/1, J/2, J/3, J/4 – w dni powszednie od poniedziałku do piątku, trzema autobusami,
  • J/1, J/2 – w soboty poza okresem letnich wakacji szkolnych (oprócz świąt), dwoma autobusami,
  • J/1, J/2, J/3 – w soboty w okresie letnich wakacji szkolnych (oprócz świąt), trzema autobusami,
  • J/1, J/2 – w niedziele i święta, dwoma autobusami. 

Oferent startujący w przetargu musi udowodnić, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej czterema w pełni niskopodłogowymi autobusami przegubowymi. Wszystkie muszą być fabrycznie nowe oraz posiadać napęd spełniający normę Euro 6. Poza tym muszą posiadać cztery wejścia, umożliwiać podróż przynajmniej 140 pasażerom, w tym minimum 36 na miejscach siedzących nieskładanych. 

Nie może także zabraknąć monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej z funkcją zapowiadania przystanków. Standardowo w początkowym okresie obowiązywania umowy ZKM dopuścił realizację przewozów pojazdami starszymi. 

Tylko... Gryf
Dziś, 2 grudnia minął termin składania ofert. Na zakup usług przewozowych objętych tym zadaniem ZKM przygotował 7 832 400 zł brutto. A to daje średnią stawkę ze wzkm wysokości 6,73 zł netto. Jedyna otwarta dziś oferta nieco przewyższa te szacunki.

Co najciekawsze nie jest to aktualny operator linii J, czyli PKS Gdynia. Swoją ofertę zdecydował się przedstawić Gryf. Za czteroletnie przewozy zaoferował on łączną sumę 8 297 951,04 zł brutto. A to daje stawkę za 7,13 zł/wzkm netto.

Co w tej sytuacji zrobi ZKM? Różnica nie jest wielka, więc być może znalezienie dodatkowej gotówki nie będzie problem. Jeśli urzędnicy zdecydują się rozstrzygać przetarg to będziemy mogli mówić o pewnej, ważnej zmianie w historii prywatnych operatorów w gdyńskiej sieci komunikacyjnej. Czyżby zwiastun nowej epoki?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.