TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Hamburg nie zapomina o wodorowych autobusach
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.09.2019 13:00:40
Hamburg nie zapomina o wodorowych autobusach

Ostatnio informowaliśmy, że firma Hamburger Hochbahn AG chce kupić do 530 szt. autobusów elektrycznych. Miasto jednak nie zapomina o swoich pionierskich doświadczeniach z wodorem i chce je kontynuować.

Ostatnio informowaliśmy, że firma Hamburger Hochbahn AG chce kupić do 530 szt. autobusów elektrycznych. Miasto jednak nie zapomina o swoich pionierskich doświadczeniach z wodorem i chce je kontynuować.

Od 2021 roku firma transportu publicznego Hamburger Hochbahn AG będzie testować nowy autobus przegubowy Mercedes-Benz eCitaro G z ogniwem paliwowym jako przedłużaczem zasięgu. Odpowiedni list intencyjny podpisali Henrik Falk, prezes zarządu Hamburger Hochbahn AG i Till Oberwörder, szef Daimler Buses.

Łącznie Mercedes-Benz dostarczy dwa wodorowe autobusy eCitaro G w ciągu 2021 roku.

Czas na przegub

Podpisany dokument pokazuje, że w najbliższym czasie czeka nas dalszy rozwój całkowicie elektrycznej serii eCitaro. Mercedes stawia jednak sprawę jasno - najpierw nowa generacja akumulatorów, która przyniesie znaczny wzrost pojemności, a potem dopiero nowy przegubowy autobus eCitaro G.

Następnym krokiem będzie eCitaro G z ogniwem paliwowym jako "range extender".

Hamburg pioniorem

Henrik Falk, prezes zarządu Hamburger Hochbahn AG tak skomentował zbliżające się testy:

-"Spodziewamy się szeregu korzyści wynikających z nowego rozwoju autobusu z ogniwami paliwowymi opartego na pojeździe wyłącznie elektrycznym, zwłaszcza jeśli chodzi o wydłużeniu zasięgu operacyjnego. Premiera tego najnowszego rozwiązania w Hamburgu w 2021 roku podkreśli naszą pionierską rolę w obsłudze autobusów bezemisyjnych. Teraz trzymamy kciuki, aby te pojazdy, jak najszybciej pojawiły się na naszych drogach."

Z kolei Till Oberwörder, szef Daimler Buses dodał: "Zrealizowaliśmy już wiele ambitnych projektów z firmą Hamburger Hochbahn AG. Natomiast eCitaro G z ogniwem paliwowym jest jednym z decydujących kroków na drodze do lokalnego, bezemisyjnego i wyjątkowo cichego transportu publicznego za pomocą autobusów miejskich ".

Miasto eCitaro

Przypomnijmy, że to właśnie w Hamburgu - w 2018 roku - miała miejsce światowa premiera Mercedes-Benz eCitaro - oczywiście w barwach Hamburger Hochbahn AG. Miasto zamówiło łącznie 20 takich egzemplarzy, a w 2020 r. Hamburger Hochbahn domówił kolejnych 25 szt. eCitaro. Razem 45 elektrobusów z gwiazdą.

Ścisła współpraca z Mercedes-Benz ma długą tradycję. W 1997 roku firma z Hamburga była jednym z pierwszych klientów autobusów Citaro pierwszej generacji. Od tego czasu Mercedes-Benz dostarczył firmie ponad 1500 pojazdów Citaro i CapaCity. Do tego dochodzącą wodorowe testy Citaro FuelCELL, Citaro G BlueTec Hybrid i Citaro FuelCELL Hybrid w ostatnich latach.

Na koniec przypomnijmy, że Hamburger Hochbahn posiada flotę ok. tysiąca autobusów miejskich, które obsługują 113 linii z 1353 przystankami. Pojazdy te przewożą około 214 milionów pasażerów rocznie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
wodór
Mercedes
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.