Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hybrydowa odliczanka

infobus
13.10.2015 15:56
0 Komentarzy

Potwierdzająsię nasze rewelacje o przyspieszeniu dostaw hybrydowych Solbusów dlaczęstochowskiego MPK. Powód jest nieco prozaiczny. Producent autobusów, czyliwarszawski Lider Trading… ma kłopot, gdzie je pomieścić w należącym do niegozakładzie w Solcu Kujawskim. Dostawy będą na pewno przyspieszone. Niewykluczone,że już w tym miesiącu większość z nich zostanie przekazana przewoźnikowi spodJasnej Góry.

9 październikapoinformowaliśmy, że gazowo-elektryczne Solbusy uzyskały homologację. Przyokazji opisaliśmy ich budowę oraz parametry techniczne. Wspomnieliśmytakże, że możliwy jest ich wcześniejszy przyjazd do Częstochowy. Teraz to jużpewne. Niewiadomą pozostaje tylko dokładna ilość pojazdów, które już w tymmiesiącu trafią na zajezdnię przy ulicy Źródlanej.

Ale dla MPK tonajmniej istotne. Póki przewoźnik nie będzie posiadał czynnej stacji tankowaniaCNG autobusy nie będą mogły wejść do regularnej służby liniowej. Ale takasytuacja ma bardzo istotną korzyść. Spółka będzie mogła jeszcze lepiej zapoznaćz tymi unikatowymi w skali europejskiej, jeśli nie światowej pojazdami. DoSolca Kujawskiego regularnie docierają pracownicy zaplecza technicznego MPK,którzy przechodzą szkolenie z obsługi hybryd. Jest to jednak ograniczona grupa.Dzięki szybszym dostawą z nowymi autobusami będzie mogło zapoznać się jeszczewiększa grupa osób, można się nawet pokusić o stwierdzenie, że niemal wszyscy,którzy mają udział w przewozach autobusowych realizowanych przez MPK.

Współpracę zLider Tradingiem pozytywnie ocenia Robert Madej, wiceprezes częstochowskiegooperatora. Podkreśla, że dzięki takiemu obrotowi wydarzeń załoga MPK będzieidealnie przeszkolona z obsługi Solbusów. Jest to o tyle istotne, że pozakończeniu dostaw hybrydy będą stanowiły ok. 1/3 taboru autobusowego posiadanegoprzez przewoźnika.

MPK niespoczywa na laurach i planuje kolejne inwestycje, które odmłodzą flotę spółki.W ciągu najbliższych około trzech lat konieczne będzie wycofanie mniej więcej40 starszych autobusów, które pamiętają jeszcze lata 90 ubiegłego stulecia.Projekt miałby zostać sfinansowany przy udziale środków w ramach instrumentu „RegionalneInwestycje Terytorialne” w ramach śląskiego RPO na lata 2014-2020. Prezes Madej zdradza,że spółka liczy na wsparcie, które pozwoli na zakup minimum 30 nowych autobusów.Czy to też będą hybrydy gazowe? Z pewnością doświadczenia MPK będą kluczowymczynnikiem decyzyjnym.

Komentarze