TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Hybrydowa passa Solarisa trwa. Wygrana w Tomaszowie!
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.03.2017 17:56:44 9 komentarzy
Hybrydowa passa Solarisa trwa. Wygrana w Tomaszowie!

Dzisiaj, 8 marca 2017 r., Solaris ma swój dzień. Po wypunktowaniu Volvo w Kielcach, kolejne dobre informacje dla producenta nadeszły z Tomaszowa Maz., gdzie firma wygrała w obu hybrydowych przetargach na dostawę łącznie 25 autobusów klasy MAXI z napędem spalinowo-elektrycznym.

Dodajmy, że podział hybrydowego zamówienia w Tomaszowie na dwa osobne przetargi (miasto / MZK), wynikało z dwóch wniosków złożonych do łódzkiego RPO. W ramach dużego projektu magistrat chce zakupić nie tylko 20 autobusów o napędzie hybrydowym, ale także 15 tablic informacji pasażerskiej (SDIP) i 5 zadaszonych wiat rowerowych. Z kolei MZK Tomaszów MAZ. oprócz zakupu 5 autobusów hybrydowych planuje gruntowanie wyremontować swoją bazę autobusową.

Oferta Solarisa

W obu tomaszowskich przetargach Solaris zaproponował za 25 szt. niskopodłogowych autobusów z napędem hybrydowym cenę 45 817 500 PLN brutto / 37 250 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto za Nowego Urbino 12 Hybrid na poziomie 1 490 000 PLN netto. W przetargu UM Tomaszów Maz. na 20 hybryd wielkopolska firma zaoferowała sumę 36 654 000 PLN brutto / 29 800 000 PLN netto, a w MZK na pięć pojazdów ? 9 163 500 PLN brutto / 7 449 593,4 PLN netto. Tym samym spółka przekroczyła o ponad 2 mln PLN miejski budżet przeznaczony na sfinansowanie zamówienia (34 491 250 PLN brutto) i w punkt zmieściła się w kwocie MZK (9 163 500 PLN brutto).

Oferta Volvo

Z kolei Volvo w obu przetargach na 25 szt. hybryd zaproponowało cenę 53 351 250 PLN brutto / 43 3750 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto za Volvo 9700LH na poziomie 1 735 000 PLN netto. W przetargu UM Tomaszów Maz. na 20 pojazdów producent z Wrocławia zaoferował sumę 42 287 400 PLN brutto / 34 379 674 PLN netto, a w MZK na pięć autobusów ? 11 063 850 PLN brutto / 8 995 000 PLN netto. Tym samym Volvo przekroczyło miejski budżet aż o ponad 7 mln PLN (34 491 250 PLN brutto) i o w 1,9 mln PLN budżet MZK (9 163 500 PLN brutto).

Różne strategie

Skąd aż taka duża różnica pomiędzy jednostkową ceną Solarisa nU12H na poziomie 1 490 000 PLN netto, a Volvo 7900LH ? 1 735 000 PLN netto? Szwedzka firma uznała, że kluczem do zwycięstwa w Tomaszowie będzie zdobycie maksymalnej liczby punktów w zakresie gwarancji. Tym samym Volvo zaproponowało aż 7-letnią gwarancję, co z jednej strony zapewniło jej komplet "gwarancyjnych" punktów, ale z drugiej strony mocno podrożyło łączną wartość oferty. Natomiast Solaris starał się być blisko kwoty wyasygnowanej przez miasto i dał najniższą wymaganą gwarancję, czyli 5 lat, co z kolei zaowocowało bardziej atrakcyjną ceną. Dla cenowego porównania ? w późniejszym przetargu w Kielcach, Solaris zaproponował za Nowe Urbino 12 Hybrid cenę jednostkową 1 590 000 PLN netto, a Volvo 7900 LH kosztowało 1 694 000 PLN netto.

Tomaszowskie kryteria

Pamiętajmy, że w obu przetargach w Tomaszowie zastosowano identyczne kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty: Cena: 60% Gwarancja: 20% Parametry techniczno-eksploatacyjne: 20% Tym samym przy podobnych parametrach technicznych obu ofert (dopuszczony był zarówno szeregowy, jak i równoległy hybrydowy układ napędowy), Solaris otrzymał komplet punktów w najbardziej premiowanym kryterium najniższej ceny (60%), a Volvo w trzy razy słabszym kryterium gwarancji (20%).

I na koniec timing dostaw. W ramach pytań od oferentów, i MZK i UM w trakcie przetargu zmieniły termin dostawy hybryd. Tomaszów dopuścił dostawy w partiach po 5 sztuk od 16.10.2017 r. do 15.11.2017 r. Natomiast MZK oczekuje na dostawę autobusów do 20.10.2017 r.




Sprawdź też:
MZK Tomaszów
hybryda
Solaris
Volvo
przetarg
  • pawo – 09.03.2017

    Znowu bedzie pelno w Polsce solarisow a szkoda

  • Lublin – 09.03.2017

    do Pawo co szkoda Polską produkcje trzeba wspierać i myśl techniczą Takim Patriotą jesteś

  • TomTom – 09.03.2017

    Solaris po zgarnięciu zamówienia na 208 SU12H będzie mógł bez problemu podpiąć te autobusy pod belgijskie zamówienie. Czyli koszty znacząco zejdą.

  • farafiu – 09.03.2017

    ^Dokładnie. Sam przetarg kielecki pokazał, że dzięki temu może zejść z ceny o 10 milionów zł.

  • XWJ – 09.03.2017

    Standardowa zagrywka Solarisa. Ktoś spełnia 100% wszystkie kryteria?
    Powalimy go ceną...

  • Krzysztof – 10.03.2017

    Zamiast się cieszyć z tego że Polska będzie zarabiać to nie,hejterzy jak zwykle się muszą ujawniać. Zachowajcie swoje myśli dla siebie

  • TomTom – 10.03.2017

    @XWJ
    Solaris wygrał ten przetarg dzięki kryteriom technicznym, w których wygrał 18,5 do 10,5.
    Bez tego (czyli licząc tylko punktację za gwarancję i cenę) prowadziło Volvo.

  • farafiu – 11.03.2017

    @Krzysztof, niektórzy chcą być postrzegani jak zakichane nieuki, które dodatkowo nie potrafią czytać, więc robimy im tą przyjemność. Wystarczyło wejść w BIP MZK oraz UM Tomaszowa i jest jak na dłoni.

  • michal – 28.03.2017

    Szkoda starych Jelczy, które jeżdziły po naszych ulicach

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.