TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Hybrydowy autobus przyszłości - według MAN
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.08.2017 12:00:44 2 komentarze
Hybrydowy autobus przyszłości - według MAN

Firma MAN prowadzi badania nad autobusem hybrydowym przyszłości w ramach projektu badawczego UE ECOCHAMPS. W jego ramach powstanie - w VI kwartale 2017 r. - modułowy prototyp.

Pod patronatem unijnego projektu "Horizon2020", ECOCHAMPS zajmuje się rozwojem technologii hybrydowej w samochodach osobowych oraz w pojazdach użytkowych.

Celem tego 26-osobowego konsorcjum jest opracowanie wydajnego, kompaktowego, wytrzymałego i niedrogiego hybrydowego układu przenoszenia napędu do różnych zastosowań. Jako jeden z uczestniczących w projekcie partnerów, firma MAN zbuduje autobus hybrydowy, który ma osiągać nawet 20-procentowe zwiększenie efektywności układu przenoszenia napędu.

- "Szczególnie w sektorze autobusów miejskich widzimy duży potencjał zastosowania rozwiązań eMobility. Jednakże kwestia Total Cost of Ownership (całkowity koszt posiadania) odgrywa szczególnie dużą rolę dla zakładów komunikacji i przewoźników" - wyjaśnia dr Götz z Esebeck, kierownik działu eMobility w MAN Truck & Bus. "Dlatego wciąż pracujemy nad usprawnianiem naszych rozwiązań, zarówno pod względem technicznym, jak i ekonomicznym". W tym celu wspierana jest na przykład standaryzacja komponentów, a także koncepcje wykorzystania popularnych komponentów samochodów osobowych także w pojazdach użytkowych. Zasadniczo moduł technologiczny ma być dostępny zarówno dla samochodów ciężarowych, jak i autobusów."

Dla firmy MAN napęd hybrydowy stanowi obecnie rozsądne uzupełnienie portfolio produktów. Zarówno jako technologia pomostowa do czasu wprowadzenia na rynek całkowicie elektrycznego autobusu liniowego, jak również jako uzupełnienie do zastosowania na przykład w transporcie wahadłowym z obszarów podmiejskich do centrów miast, autobusy hybrydowe mogą być wartościowym elementem transportu niskoemisyjnego.

Ponadto technologia hybrydowa może być stosowana także w pojazdach z napędem konwencjonalnym, przyczyniając się nie tylko do ochrony środowiska, lecz także do zwiększenia rentowności, ponieważ odzyskiwana energia hamowania jest krótko przechowywana i może być wykorzystywana na przykład w napędach dodatkowych. W związku z tym firma MAN w ramach projektu opracowuje koncepcję pojazdu podstawowego z elektrycznym układem przenoszenia napędu. W zależności od potrzeb klienta można następnie zintegrować różne źródła energii, jak na przykład generator wysokoprężny lub ogniwo paliwowe. Możliwe jest także łatwe wyposażenie w większą pojemność, by powstał całkowicie elektryczny pojazd, który będzie ładowany w zajezdni.

Zbudowany w ramach projektu ECOCHAMPS podstawowy autobus hybrydowy marki MAN zostanie przedstawiony publiczności w czwartym kwartale 2017 roku.


Sprawdź też:
MAN
hybryda
  • bronek – 08.08.2017

    Żadna nowość, polska firma jest już przed MANem w produkcji hybrydy i to w dodatku z napędem wodorowym!

  • 321 – 09.08.2017

    Tak ale MAN w 2005r za to wyprodukował autobusy z całkowicie napędem wodorowym.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.