TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Hybrydy MAN oficjalnie w Warszawie [TRANSMISJA]
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.06.2018 13:07:58 1 komentarz
Hybrydy MAN oficjalnie w Warszawie [TRANSMISJA]

Dzisiaj miała miejsce konferencja prasowa inaugurująca oficjalny start autobusów hybrydowych MAN we flocie firmy Mobilis - działającej w ramach sieci ZTM Warszawa.

13 czerwca odbyła się uroczysta prezentacja największej floty autobusów hybrydowych w Polsce. To razem 71 pojazdów, w tym 61 szt. MAN należących do Mobilis oraz 10 szt. Solarisów należących do MZA Warszawa.

To oznacza, że Warszawa konsekwentnie stawia na ekologiczny transport. Jak zadeklarowała Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM Warszawa, niskoemisyjne pojazdy będą miały coraz większy udział w stołecznej flocie.

Realizacja hybrydowego kontraktu rozpoczęła się punktualnie 9 czerwca. Wówczas na warszawskie ulicy wyjechało 61 niskopodłogowych autobusów MAN Lion`s City Hybrid (50 szt. w ruchu + 11 rezerwy) . Zgodnie z podpisaną umową mają one wykonywać rocznie ok. 4 mln wzkm przez najbliższe 8 lat.

Jak powiedział Dariusz Załuska, prezes spółki Mobilis wejście na warszawski rynek przebiegło pomyślnie - bez żadnych problemów, co m.in. wynika także z dobrej współpracy z producentem pojazdów, czyli firmy MAN.

-"Innowacyjność tego kontraktu polega na wprowadzeniu niskoemisyjnych pojazdów do ruchu w bardzo dużej skali. Nikt tego do tej pory w Polsce tego nie zrobił" - podkreślił Dariusz Załuska.

Debiut hybrydowego lwa

Dostawa MAN LIon`s City Hybrid dla Mobilisu to jednocześnie debiut tego modelu na warszawskim rynku. Łącznie w całej Europie zostało sprzedanych 590 hybryd tego typu. Pojazdy wyróżniają się oprócz oczywiście układu hybrydowego, dodatkowym oznakowaniem wprowadzonym przez ZTM Warszawa - "Jestem hybrydowy". Podobnie jak wszystkie nowe autobusy kupowane przez stolicę w ciągu ostatnich dwóch lat, tak i nowe lwy mają system informacji pasażerskiej z białymi diodami. Tablice - podobnie jak monitoring - dostarczyła bydgoska firma SIMS.

Jak podkreśliła Aneta Knitter, prezes spółki SIMS, wyróżniają się one niską masą oraz systemem zarządzania energią. Z kolei monitoring wyróżnia oprogramowanie połączone z lokalizacją GPS, co zdecydowanie ułatwię obsługę pasażerów. Ponadto autokomputer przekazuje on-line dane do dyspozytora, co umożliwia szybkie zlokalizowane usterek i ich wyeliminowanie.

Warszawski rynek

Mobilis to aktualnie największy prywatny przewoźnik miejski w naszym kraju - przede wszystkim dzięki mocnej pozycji na stołecznym rynku przewozowym. Współpraca z Warszawą rozpoczęła się 14 lat temu, a najnowszy, hybrydowy kontrakt jest 10. umową przewozową z ZTM i czwartą realizowaną aktualne. W tym czasie pod kątem obsługi stołecznych linii przewoźnik zakupił 223 pojazdy.

Relację video z dzisiejszej konferencji można znaleźć na naszej stronie FB.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
MAN
Mobilis
hybryda
  • Sebbastian Pioro – 13.06.2018

    Ciekawe czy nie zabraknie kierowców do jej obslugi ??? 😁😁😁 bo Mobilos sporo naobiecywał jesli chodzi o finanse - a teraz kierowcy uslyszeli "ktos się musiał pomylić"...

  • Krzysiek Skwierzyński – 13.06.2018

  • Ashir – 13.06.2018

    W artykule jest błąd, poza 61 hybrydowymi MANami z Mobilisu w Warszawie jest 5 hybrydowych SU12 z Arrivy, 4 hybrydowe SU18 z MZA i 1 Volvo, któremu się kończy okres wypożyczenia.

  • Dawid Rolewski – 14.06.2018

    Odpowiedź do Ashira jakby odczytał: Volvo nie kończy się okres wypożyczenia, zostaje na kolejne 2 lata, czyli do 2020 roku.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.