Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hybrydy MAN oficjalnie w Warszawie [TRANSMISJA]

infobus
13.06.2018 11:07
0 Komentarzy

13 czerwca odbyła się uroczysta prezentacja największej floty autobusów hybrydowych w Polsce. To razem 71 pojazdów, w tym 61 szt. MAN należących do Mobilis oraz 10 szt. Solarisów należących do MZA Warszawa.

To oznacza, że Warszawa konsekwentnie stawia na ekologiczny transport. Jak zadeklarowała Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM Warszawa, niskoemisyjne pojazdy będą miały coraz większy udział w stołecznej flocie.

Realizacja hybrydowego kontraktu rozpoczęła się punktualnie 9 czerwca. Wówczas na warszawskie ulicy wyjechało 61 niskopodłogowych autobusów MAN Lion`s City Hybrid (50 szt. w ruchu + 11 rezerwy) . Zgodnie z podpisaną umową mają one wykonywać rocznie ok. 4 mln wzkm przez najbliższe 8 lat.

Jak powiedział Dariusz Załuska, prezes spółki Mobilis wejście na warszawski rynek przebiegło pomyślnie – bez żadnych problemów, co m.in. wynika także z dobrej współpracy z producentem pojazdów, czyli firmy MAN.

-„Innowacyjność tego kontraktu polega na wprowadzeniu niskoemisyjnych pojazdów do ruchu w bardzo dużej skali. Nikt tego do tej pory w Polsce tego nie zrobił” – podkreślił Dariusz Załuska.

Debiut hybrydowego lwa

Dostawa MAN LIon`s City Hybrid dla Mobilisu to jednocześnie debiut tego modelu na warszawskim rynku. Łącznie w całej Europie zostało sprzedanych 590 hybryd tego typu. Pojazdy wyróżniają się oprócz oczywiście układu hybrydowego, dodatkowym oznakowaniem wprowadzonym przez ZTM Warszawa – „Jestem hybrydowy”. Podobnie jak wszystkie nowe autobusy kupowane przez stolicę w ciągu ostatnich dwóch lat, tak i nowe lwy mają system informacji pasażerskiej z białymi diodami. Tablice – podobnie jak monitoring – dostarczyła bydgoska firma SIMS.

Jak podkreśliła Aneta Knitter, prezes spółki SIMS, wyróżniają się one niską masą oraz systemem zarządzania energią. Z kolei monitoring wyróżnia oprogramowanie połączone z lokalizacją GPS, co zdecydowanie ułatwię obsługę pasażerów. Ponadto autokomputer przekazuje on-line dane do dyspozytora, co umożliwia szybkie zlokalizowane usterek i ich wyeliminowanie.

Warszawski rynek

Mobilis to aktualnie największyprywatny przewoźnik miejski w naszym kraju – przede wszystkim dzięki mocnej pozycji na stołecznymrynku przewozowym. Współpraca z Warszawą rozpoczęła się 14 lat temu, anajnowszy, hybrydowy kontrakt jest 10. umową przewozową z ZTM i czwartą realizowanąaktualne. W tym czasie pod kątem obsługi stołecznych linii przewoźnik zakupił223 pojazdy.

Relację video z dzisiejszej konferencji można znaleźć na naszej stronie FB.

Komentarze