TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

IAA 2016: ZF wzmacnia swoją elektryczną ofertę
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.09.2016 16:54:13
Centralna elektryczna jednostka napędowa

Niemiecki ZF oferuje szerokie portfolio produktów i usług w zakresie elektryfikacji pojazdów użytkowych. Firma koncentruje się na ciągłym rozwoju elektrycznych układów napędowych dla pojazdów miejskich i systemów hybrydowych.

Niemiecki ZF oferuje szerokie portfolio produktów i usług w zakresie elektryfikacji pojazdów użytkowych. Firma koncentruje się na ciągłym rozwoju elektrycznych układów napędowych dla pojazdów miejskich i systemów hybrydowych stosowanych w transporcie dalekobieżnym.

Najnowsze produkty firmy obejmują pełną ofertę elektrycznych układów napędowych dla autobusów, autokarów i samochodów dostawczych. Bazują one na koncepcji elektrycznej osi portalowej typu AVE130 oraz kompaktowym silniku elektrycznym dla samochodów dostawczych, który jest nową elementem oferty. Został on zastosowany po raz pierwszy w koncepcji lekkiej ciężarówki e-Truck Mercedesa.

Oprócz tego ZF oferuje rozwiązania w kwestii hybryd, takie jak Hybrid Traxon dla samochodów ciężarowych. Sektor pojazdów użytkowych również może korzystać z udogodnień, jakie do tej pory wypracowano w zakresie elektromobilności. Przykładem, tego, jest zmodyfikowana przez ZF całkowicie elektryczna oś napędowa dedykowana do zastosowania w lekkich samochodach dostawczych.

Wysoki moment obrotowy i mocne silniki wysokoprężne to najbardziej wymagające komponenty, które stosuje się w pojazdach użytkowych. Niemniej, elektryfikacja samochodów dostawczych ma duży potencjał, ponieważ dla niektórych klientów i samorządów hybryda lub napęd elektryczny jest najlepszą alternatywą.

"Wiele pojazdów użytkowych z ograniczonym przebiegiem dobowym mogą już być obsługiwany za pomocą elektrycznych napędów" - mówi Fredrik Staedtler, szef Wydziału Technologii Pojazdów Użytkowych w ZF. Systemy te stają się koniecznością w wielu dużych miastach metropolitalnych w Europie i Azji, które mają już przyjęte surowe normy emisji spalin. Całe floty pojazdów są często wykorzystywane w tylko przy powrocie do macierzystej bazy, co oznacza, że ??samochody dostawcze i autobusy mogą powrócić np. do zajezdni autobusowej by tam je doładować.

Jako najnowszy dodatek do swojej szerokiej oferty rozwiązań z zakresu e-mobilności, ZF opracował centralny napęd elektryczny, który przybliża autobusy miejskie i samochody dostawcze do jazdy z zerową emisją. Jest on idealnym rozwiązaniem dla pojazdów z układem napędowym podobnym do tych, które w danej chwili są używane w konwencjonalnych pojazdach, dzięki czemu można łatwo zintegrować go z istniejącymi koncepcjami pojazdów. Fakt, że napęd może być łączony z praktycznie każdym rodzajem osi wpływa na dużą elastyczność nowego produktu ZF.

Z kolei popularna portalowa oś AVE130 jest kolejnym idealnym rozwiązaniem dla autobusów niskopodłogowych, ponieważ wynikają z niej dwie korzyści. Następuje ograniczenie masy pojazdu i dzięki temu np. można zwiększyć ilość miejsc przewidzianych dla pasażerów.

Hybrydowe napędy do samochodów ciężarowych i autobusów

ZF opracował kolejny produkt gotowy do zastosowania w ciężkich pojazdach użytkowych. System Traxon Hybrid wyposażony jest w silnik elektryczny zainstalowany między silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Ta hybrydowa konstrukcja umożliwia równoległe stosowanie obu napędów w pojazdach o masie do 40 ton. Jedną z cech, szczególnie atrakcyjną dla wielu zastosowań jest to, że w trybie generatora, moduł hybrydowy może dostarczać moc do innych urządzeń, podczas jazdy, np. chłodnicy czy klimatyzacji. Poza ciężarówkami Traxon Hybrid nadaje się również dla autokarów, w których napęd hybrydowy posiada te same zalety.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZF
IAA
hybryda