Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2018: BYD z nową e-platformą [FILM]

infobus
22.09.2018 09:00
0 Komentarzy

BYD po raz drugi pojawił się na targach IAA. Tym razem firmazaprezentowała zupełnie nową platformę pod swoje elektryczne autobusy – 12 i 18-metrowe.Przegub może być teraz ładowany poprzez pantograf.

Na samym początku kilka liczb. Zdaniem BYD, od 2010 r. chińskamarka sprzedała w Europie ponad 600 e-busów, co stanowi 20% udział w rynku. Naszymzdaniem to trochę przerysowane dane, ale na pewno BYD jest jednym z liderem narynku autobusów elektrycznych.

Dwa lata temu na IAA BYD pokazał pierwszy elektrycznyautokar. W tym roku Chińczycy zaprezentowali nową, modułową generacji swoichniskopodłogowych elektrobusów – w wersji 12 i 18-metrowej. System modułowy opierasię na nowej koncepcji produkcyjnej, która optymalizuje konstrukcję. Przyspieszato produkcję i prowadzi do zmniejszenia liczby komponentów, i tym obniża masę pojazdu.ZdaniemBYD, zastosowanie nowych materiałów wraz z analizą CAE zmniejszyło wagę bruttoautobusu o około 4%. Zwiększyłyone także sztywność skrętną korpusu autobusu o 80%, podnosząc w ten sposóbbezpieczeństwo i niezawodność.

MAXI z Węgier

Nowe autobusy pokazane w Hanowerze mają już wspólną stylistykę. Od teraz to stylistycznystandard we wszystkich elektrobusów BYD.

Ponadto autobusy wyposażone są w nowe funkcje, w tymakumulatory fosforanowo-żelazowe BYD Iron-Phosphate o wysokiej gęstości mocy wraz z układem BatteryThermal Management System firmy BYD. Pojazdy wyposażone są też w inteligentny system monitorowania i diagnozowania,umożliwiający klientom zdalną kontrolę systemów.

Oba pokazane na IAA pojazdy zostały wykończone w dwócheuropejskich fabrykach BYD. 12 metrowy e-bus jestprodukowany od 2017 r. w Komarom na Węgrzech. Zakładten zrealizował już kontrakty m.in. dla holenderskich klientów: Connexxion iSyntus oraz dla szwedzkiej Nobiny. Niedawnofabryka rozpoczęła produkcję 30 szt. elektrobusów dla lotniska w Brukseli. To niekoniec. Podczas IAA ogłoszono, że Nobina złożyła zamówienia na łącznie 26 e-busów,w tym 11 szt. o długości 12 m, 10 szt. o długości 18 m i 5 szt. o długości 8,7m. To razem daje ponad 100 autobusów elektrycznych zamówionych w 2018 roku wSkandynawii.

MEGA z Francji

Z kolei przegubowy autobus elektryczny pokazany na IAA 2018zamontowany został w drugim zakładzie BYD w Europie, w Beauvais we Francji. Tafabryka, przeznaczona tylko do doposażania pojazdów z Komarom narynek francuski, zostanie oddana do użytku w ciągu miesiąca.

Na pewno zachodnioeuropejscy operatorzy docenią wprowadzone zmiany. Terazpojazdy BYD są po prostu ładniejsze, a także dzięki nowemu systemowi napędowemui osi napędowej – cichsze i to zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Do tego nowa oś napędowa BYD przyczyniła się również do płynniejszegoprzyspieszenia, zwiększając komfort pasażerów.

Ponadto pokazany na IAA 18-metrowy model BYD wyposażony został w system ładowania poprzezpantograf. To nowość, bo do tej pory BYD uważał, że akumulatory zapewniająpełną obsługę operacyjną w dzień i wystarczytylko nocne ładowanie. Teraz widocznie zmienili zdanie i przyjęli do wiadomościfakt, że akumulatory pokładowe mogą być wyposażone w różne moce i może zaistniećpotrzeba doładowania. To kolejny krok w kierunku klienta.

Zmiana designu

Zmiany w stylistyce chińskich autobusów widać od razui to zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Przednia ściana ma nowy design, któraskutecznie zmniejsza hałas wewnątrz całego pojazdu. Dachjest wykonany z kompozytu, co ma znaczenie podczas procesu produkcyjnego. Deskarozdzielcza kierowcy ma innowacyjny design, a oświetlenia LED zdecydowaniepoprawiło wrażenia wizualne pasażerów. Do tego doszła nowakolorystyka wnętrza, która sprawia, że te produkty BYD wyglądają teraz zdecydowanie lepiej. Zobaczcie zreesztą sami:

{https://www.youtube.com/watch?v=8xxF5NHzC-w}

Komentarze