Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2018: Najmniejszy autobus MAN – TGE Intercity [FILM]

infobus
27.09.2018 07:00
0 Komentarzy

Podczas wystawy w Hanowerze MAN pokazał także minibus TGEIntercity z 15 miejscami pasażerskimi. To początek budowania konkurencyjnejoferty wobec Sprintera.Teraz czekamy na  modele MAN TGE City i MAN TGE Coach.

Zdaniem MAN, minibus TGE Intercity to idealny minibus dla szkół, klubów i hoteli. Niebawem MINI oferta MAN Truck& Bus ma zostać uzupełnia o pojazdy do 19 miejsc siedzących, a pod koniec tegoroku także o wersję miejską City i turystyczną Coach.

Pokazany podczas targów pojazdów użytkowych IAA 2018 minibusMAN TGE Intercity w wariancie międzymiastowym posiadał 15 miejsc dlapasażerów. Podstawę autobusowej MINIplatformy MAN stanowi model TGE 5.180 o mocy 177 KM (130 kW) z maksymalnymmomentem obrotowym 410 Nm. Jego długość to 7391 mm, rozstaw osi 4490 mm, atylna oś tego ważącego maksymalnie 5,0 t minibusu jest wyposażona w ogumieniebliźniacze. Standardowo do zmiany biegów służy sześciobiegowa, manualnaskrzynia biegów, jednak podczas targów IAA 2018 po raz pierwszy zaprezentowanow serii TGE automatyczną skrzynię biegów.

Kierowca i pilot wsiadają na swoje miejsca przez drzwiprzednie, a wejście dla pasażerów jest możliwe przez elektryczne drzwiprzesuwne z elektrycznym stopniem. Bagaż można ładować do bagażnika przez dwiepary drzwi skrzydłowych. Opcjonalnie możliwe jest zastosowanie rampy dla wózkówinwalidzkich. Ponieważ fotele są przymocowane do szyn Airline, możliwe jestzastosowanie różnych odległości pomiędzy fotelami oraz układów miejsc bezdużych nakładów na przebudowę. Wszystkie siedzenia pasażerów są wyposażone wtrzypunktowe pasy bezpieczeństwa i regulowane oparcie.

{https://www.youtube.com/watch?v=y0XjuJahO8A}

Minibus TGE posiada w standardzie urządzenie klimatyzacyjne (nadachu). Komfort pasażerów podnoszą również gniazda ładowania USB w ściankachbocznych oraz dodatkowe głośniki.

Z kolei bezpieczeństwo jazdy TGE zapewniają liczne układywspomagania, jak na przykład montowany seryjnie system hamowania awaryjnegowspomagający kierowcę EBA, asystent bocznego wiatru oraz aktywny Lane GuardSystem, a także opcjonalny tempomat wyposażony w funkcję utrzymywaniabezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu ACC, system ostrzegania ozmęczeniu kierowcy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dobrą widocznośćzapewniają reflektory główne LED ze światłami dziennymi LED oraz kameracofania.

Kiedy elektryk?

Podobnie, jak 9-miejscowe pojazdy VIP na bazie TGE, równieżminibusy z logo MAN mogą być dopasowywane pod kątem klienta przez MAN BusModification Center w Plauen. W pierwszym roku od wprowadzenia na rynek, BMCzmodyfikowało już ponad sto TGE. Zakres usług obejmuje indywidualną rozbudowę iprzebudowę dla takich branż, jak transport osób, rzemiosło i przemysłbudowlany, a także przebudowy specjalistyczne, jak np. pojazdy rekreacyjne czybiurowe.

Na koniec warto dodać, że na IIA firma MAN Truck & Bus zaprezentowała także elektryczny van z serii TGE. O tym w poniższym filmie mówi Martin Imhoff, ekspert MAN:

{https://www.youtube.com/watch?v=MR7emkylVzA}

Komentarze