TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

IAA 2018: Najmniejszy autobus MAN - TGE Intercity [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.09.2018 09:00:07
IAA 2018: Najmniejszy autobus MAN - TGE Intercity [FILM]

Podczas wystawy w Hanowerze MAN pokazał także minibus TGE Intercity z 15 miejscami pasażerskimi. To początek budowania konkurencyjnej oferty wobec Sprintera.

Podczas wystawy w Hanowerze MAN pokazał także minibus TGE Intercity z 15 miejscami pasażerskimi. To początek budowania konkurencyjnej oferty wobec Sprintera.Teraz czekamy na  modele MAN TGE City i MAN TGE Coach.

Zdaniem MAN, minibus TGE Intercity to idealny minibus dla szkół, klubów i hoteli. Niebawem MINI oferta MAN Truck & Bus ma zostać uzupełnia o pojazdy do 19 miejsc siedzących, a pod koniec tego roku także o wersję miejską City i turystyczną Coach.

Pokazany podczas targów pojazdów użytkowych IAA 2018 minibus MAN TGE Intercity w wariancie międzymiastowym posiadał 15 miejsc dla pasażerów. Podstawę autobusowej MINI platformy MAN stanowi model TGE 5.180 o mocy 177 KM (130 kW) z maksymalnym momentem obrotowym 410 Nm. Jego długość to 7391 mm, rozstaw osi 4490 mm, a tylna oś tego ważącego maksymalnie 5,0 t minibusu jest wyposażona w ogumienie bliźniacze. Standardowo do zmiany biegów służy sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów, jednak podczas targów IAA 2018 po raz pierwszy zaprezentowano w serii TGE automatyczną skrzynię biegów.

Kierowca i pilot wsiadają na swoje miejsca przez drzwi przednie, a wejście dla pasażerów jest możliwe przez elektryczne drzwi przesuwne z elektrycznym stopniem. Bagaż można ładować do bagażnika przez dwie pary drzwi skrzydłowych. Opcjonalnie możliwe jest zastosowanie rampy dla wózków inwalidzkich. Ponieważ fotele są przymocowane do szyn Airline, możliwe jest zastosowanie różnych odległości pomiędzy fotelami oraz układów miejsc bez dużych nakładów na przebudowę. Wszystkie siedzenia pasażerów są wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i regulowane oparcie.


Minibus TGE posiada w standardzie urządzenie klimatyzacyjne (na dachu). Komfort pasażerów podnoszą również gniazda ładowania USB w ściankach bocznych oraz dodatkowe głośniki.

Z kolei bezpieczeństwo jazdy TGE zapewniają liczne układy wspomagania, jak na przykład montowany seryjnie system hamowania awaryjnego wspomagający kierowcę EBA, asystent bocznego wiatru oraz aktywny Lane Guard System, a także opcjonalny tempomat wyposażony w funkcję utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu ACC, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Dobrą widoczność zapewniają reflektory główne LED ze światłami dziennymi LED oraz kamera cofania.

Kiedy elektryk?

Podobnie, jak 9-miejscowe pojazdy VIP na bazie TGE, również minibusy z logo MAN mogą być dopasowywane pod kątem klienta przez MAN Bus Modification Center w Plauen. W pierwszym roku od wprowadzenia na rynek, BMC zmodyfikowało już ponad sto TGE. Zakres usług obejmuje indywidualną rozbudowę i przebudowę dla takich branż, jak transport osób, rzemiosło i przemysł budowlany, a także przebudowy specjalistyczne, jak np. pojazdy rekreacyjne czy biurowe.

Na koniec warto dodać, że na IIA firma MAN Truck & Bus zaprezentowała także elektryczny van z serii TGE. O tym w poniższym filmie mówi Martin Imhoff, ekspert MAN:


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
IAA
MAN
TGE. MINI
  • Kamil Nowakowski – 27.09.2018

    A buda nie jest przypadkim Crafterowa/Sprinterowa? 😒

  • Adam Kieryluk – 27.09.2018

    - Mamo, jadę do Was intercity! - ooo! - Busem! - Kurwa! :D

  • Adam Anna Skotowscy – 27.09.2018

    To jest buda crafterowa Man należy do Vw

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.