TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

IAA: Premiera autobusu Sprinter City 75
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.07.2018 19:00:17
IAA: Premiera autobusu Sprinter City 75

Na targach IAA 2018 swoją premierę będzie miał także nowy Mercedes-Benz Sprinter, który w miejskiej, dwuosiowej wersji City 75 imponuje swoją pojemnością.

Na targach IAA 2018 swoją premierę będzie miał także nowy Sprinter, który w miejskiej, dwuosiowej wersji City 75 imponuje swoją pojemnością.

Nowy Mercedes Benz Sprinter stanowi podstawę zupełnie nowej generacji minibusów z trójramienną gwiazdą. Tak jak poprzednio zostały one zgrupowane w 4 serie:

  • Sprinter City - rodzinę obejmie początkowo dwa modele Sprinter City 75 i Sprinter City 45 (premiera wiosną 2019 roku) o długości 7,4 metra, DMC 5,5 t i pojemności do 30 pasażerów, z czego 17 na miejscach siedzących

  • Sprinter Transfer - czyli cztery modele: Sprinter Transfer 23 o długości 5,9 metra, Sprinter Transfer 35 (7,0 m), Sprinter Transfer 45 (7,4 m) i Sprinter Transfer 55 o długości 7,7 metra. W rezultacie rodzina Transfer obejmuje pojazdy o wadze od 3,55 t do 5,5 t i oferuje miejsce od 12 do 22 pasażerów

  • Sprinter Mobility - w nowej generacji seria koncentruje się na dwóch modelach: Sprinter Mobility 23 o długości 5,9 metra i DMC 3,5 tony oraz Sprinter Mobility 45 o DMC 5,0 t i pojemności maksymalnie do 19 pasażerów lub 6 wózków inwalidzkich.

  • Sprinter Travel, która najpóźniej wejdzie do produkcji w nowej wersji.

Mercedes-Benz korzystając z możliwości nowej generacji Sprintera dokonała przebudowy swoich modeli i gruntownie zmieniła lub całkowicie przeprojektowała poszczególne modele. Największą nowością jest wyposażenie wszystkich MINI modeli w napęd na tylne koła lub opcjonalnie w napęd na wszystkie koła.

MINI timing

Rozruch nowej generacji jest rozłożony i dopasowany do dostępności nowego Sprintera. Zaczyna się w 2018 r. od modeli Sprinter Transfer 23 i 35, Sprinter Mobility 23, a także całkowicie nowego Sprinter City 75. Pozostałe modele dołączą do oferty w 2019 roku, podobnie jak wszystkie modele Sprinter Travel. Po zakończeniu wymiany generacyjnej - do jesieni 2019 roku - gama produktów obejmie ponad 20 modeli z kierownicą z lewej strony i z kierownicą po prawej stronie.

Sprinter City 75

Nowy Mercedes-Benz Sprinter City 75 ma dwie osie, DMC 6,8 t, szerokość 2,02 m, rozstaw osi wynoszący 5095 mm i długość 8,5 metra. Jego pojemność to maksymalnie 38 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Tym samym ten model tworzy pomost pomiędzy minibusami a Mercedes-Benz Citaro K.

W odróżnieniu od jego poprzednika, Sprinter City 75 ma pojedynczą tylną oś w miejsce poprzednich dwóch osi. I to jest właśnie tutaj najciekawsze - tylna oś z pneumatycznym zawieszeniem wytrzymująca duże obciążenia opracowana i wyprodukowana wyłącznie do minibusów Mercedes-Benz. Do tego dochodzą koła 17,5 cala z oponami o rozmiarze 215/75 R 17,5. Z przodu City 75 ma opony o rozmiarze 205/75 R 16 C.

Z kolei podobnie jak w poprzedniej generacji, przednia szyba panoramiczna podnosi się bardzo wysoko i integruje wyświetlacz kierunkowy. Dwie ściany boczne mają asymetryczny kształt. Przeszklenie nadwozia ma charakterystyczny kształt strzały, a linia progu delikatnie zakrzywia się do tyłu na tylnej osi. Podstawowy kształt Sprinter City 75 jest wzorowany na projekcie nowego Sprintera - jednak tylne lampy pochodzą od autobusów Mercedes-Benz i podkreślają autobusową przynależność.

Nadwozie miejskiego Sprintera wykonana jest z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (GFRP). Klienci mogą również zamówić panoramiczne okna boczne z podwójnymi szybami. Jak podkreśla producent, oryginalna konstrukcja największego minibusa jest chroniona prawem autorskim.

Coś dla pasażerów

Pasażerowie wchodzą do jasnego i przestronnego przedziału pasażerskiego w Sprinter City 75 za pomocą dwuskrzydłowych, napędzanych elektrycznie drzwi wahadłowych za przednią osią. Podobnie jak jednoskrzydłowe tylne drzwi są one zasilane przez 12-woltową sieć Sprintera, co eliminuje potrzebę stosowania złożonego przetwornika 24-woltowego. Ponieważ wysokość progu wynosi zaledwie 270 mm, minibus nie potrzebuje skomplikowanej funkcji przyklęku. Standardowa składana rampa ułatwia dostęp pasażerom o ograniczonej możliwości wjazd na pokład niskopodłogowa platforma po środku oferuje miejsce dla pięciu składanych siedzeń po stronie kierowcy i dwóch po stronie drzwi plus alternatywnie miejsce postojowe dla wózka inwalidzkiego i / lub wózka dziecięcego. Fotele City Star Sprinter są dostępne w różnych wersjach - od plastikowych siedzeń po całkowicie piankowe siedzenia. Mają szerokość 400 mm, a tkaniny pochodzą z kolekcji Mercedes-Benz do autobusów miejskich.

Cechą charakterystyczną wnętrza nowego minibusa jest sufit z kanałami powietrznymi po obu stronach, z zintegrowanymi światłami LED. Odpowiedni klimat zapewnia półautomatyczny systemu klimatyzacji Temminatic (opcjonalnie Thermotronic z w pełni automatyczną regulacją) plus pomocniczy, elektryczny podgrzewacz z gorącym powietrzem. Temperatura w kabinie pasażerskiej jest regulowana przez zamontowany na dachu układ klimatyzacji o mocy 11 kW. Ponadto przez wymiennik ciepła z dmuchawami w strefie wejściowej i na końcu, a także przez konwekcyjny system grzewczy. Dodatkowo istnieje wodny podgrzewacz z funkcją podgrzewania wstępnego.

Miejsce pracy kierowcy korzysta z przeprojektowanego i najnowocześniejszego kokpitu nowego Sprintera, który jest dostępny w szerokiej gamie wariantów.

Centrum w Dortmundzie

Premiera nowej generacji minibusów zbiega się z podwójną rocznicą: od 1998 roku minibusy wchodzą w skład asortymentu autobusów Mercedes-Benz Buses w EvoBus, a w połowie tego roku 25 000 minibus opuścił zakład w Dortmundzie.

W ogóle historia minibusowego zakładu Mercedesa jest dość ciekawa. Dwadzieścia lat temu EvoBus rozpoczął działalność w tym segmencie mając 49-procentowy udział w produkcji minibusów - w Karl Koch GmbH w Mudersbach niedaleko Siegen. Ta średniej wielkości firma wcześniej produkowała minibusy i midibusy tylko z gwiazdą trójramienną. W 2004 r. EvoBus przejął pozostałe akcje Karl Koch i założył Mercedes-Benz Minibus GmbH.

W międzyczasie produkcja minibusów była stopniowo rozbudowywana i od początku 2000 roku ulokowana w Dortmundzie, która to fabryka od 2008 r. stała się centrum produkcji minibusów Mercedes-Benz. Aktualnie około 260 pracowników. produkuje rocznie od 1200 do 1600 pojazdów na czterech liniach montażowych. Dzięki temu Mercedes-Benz jest europejskim liderem na rynku minibusów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
premiera
MINI
Mercedes-Benz
Sprinter
IAA
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.