Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA: Premiera autobusu Sprinter City 75

infobus
10.07.2018 17:00
0 Komentarzy

Na targach IAA 2018 swoją premierę będzie miał także nowy Sprinter, który w miejskiej, dwuosiowej wersji City 75 imponuje swoją pojemnością.

Nowy Mercedes Benz Sprinter stanowipodstawę zupełnie nowej generacji minibusów z trójramienną gwiazdą. Tak jak poprzedniozostały one zgrupowane w 4 serie:

  • Sprinter City – rodzinę obejmie początkowodwa modele Sprinter City 75 iSprinter City 45 (premiera wiosną 2019 roku) o długości 7,4 metra, DMC 5,5 t ipojemności do 30 pasażerów, z czego 17 na miejscach siedzących

  • Sprinter Transfer – czyli czterymodele: Sprinter Transfer 23 o długości 5,9 metra, Sprinter Transfer 35 (7,0m), Sprinter Transfer 45 (7,4 m) i Sprinter Transfer 55 o długości 7,7 metra. Wrezultacie rodzina Transfer obejmuje pojazdy o wadze od 3,55 t do 5,5 t ioferuje miejsce od 12 do 22 pasażerów

  • Sprinter Mobility – w nowej generacji seria koncentruje sięna dwóch modelach: Sprinter Mobility 23 o długości 5,9 metra i DMC 3,5 tonyoraz Sprinter Mobility 45 o DMC 5,0 t i pojemności maksymalnie do 19 pasażerówlub 6 wózków inwalidzkich.

  • Sprinter Travel, która najpóźniej wejdzie do produkcji w nowej wersji.

Mercedes-Benz korzystającz możliwości nowej generacji Sprintera dokonała przebudowy swoich modeli i gruntowniezmieniła lub całkowicie przeprojektowała poszczególne modele. Największąnowością jest wyposażenie wszystkich MINI modeli w napęd na tylne koła lubopcjonalnie w napęd na wszystkie koła.

MINI timing

Rozruch nowej generacji jest rozłożony i dopasowany do dostępności nowegoSprintera. Zaczyna się w 2018 r. od modeli Sprinter Transfer 23 i 35, SprinterMobility 23, a także całkowicie nowego Sprinter City 75. Pozostałe modele dołącządo oferty w 2019 roku, podobnie jak wszystkie modele Sprinter Travel. Po zakończeniu wymianygeneracyjnej – do jesieni 2019 roku – gama produktów obejmie ponad 20 modeli zkierownicą z lewej strony i z kierownicą po prawej stronie.

Sprinter City 75

Nowy Mercedes-Benz Sprinter City 75ma dwie osie, DMC 6,8 t, szerokość 2,02 m, rozstaw osi wynoszący 5095 mm idługość 8,5 metra. Jego pojemność to maksymalnie 38 pasażerów, w tym 26 na miejscachsiedzących. Tym samym ten model tworzy pomost pomiędzy minibusami a Mercedes-Benz Citaro K.

Wodróżnieniu od jego poprzednika, Sprinter City 75 ma pojedynczą tylną oś wmiejsce poprzednich dwóch osi. I to jest właśnie tutaj najciekawsze – tylna oś zpneumatycznym zawieszeniem wytrzymująca duże obciążenia opracowana iwyprodukowana wyłącznie do minibusów Mercedes-Benz. Do tego dochodzą koła 17,5cala z oponami o rozmiarze 215/75 R 17,5. Z przodu City 75 ma opony o rozmiarze205/75 R 16 C.

Z kolei podobnie jak w poprzedniej generacji, przednia szyba panoramicznapodnosi się bardzo wysoko i integruje wyświetlacz kierunkowy. Dwie ścianyboczne mają asymetryczny kształt. Przeszklenie nadwozia ma charakterystycznykształt strzały, a linia progu delikatnie zakrzywia się do tyłu na tylnej osi. Podstawowykształt Sprinter City 75 jest wzorowany na projekcie nowego Sprintera – jednaktylne lampy pochodzą od autobusów Mercedes-Benz i podkreślają autobusową przynależność.

Nadwozie miejskiego Sprintera wykonana jest z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknemszklanym (GFRP). Klienci mogą również zamówić panoramiczne okna boczne zpodwójnymi szybami. Jak podkreśla producent, oryginalna konstrukcja największegominibusa jest chroniona prawem autorskim.

Coś dla pasażerów

Pasażerowie wchodzą do jasnego i przestronnego przedziału pasażerskiego wSprinter City 75 za pomocą dwuskrzydłowych, napędzanych elektrycznie drzwiwahadłowych za przednią osią. Podobnie jak jednoskrzydłowe tylne drzwi są one zasilaneprzez 12-woltową sieć Sprintera, co eliminuje potrzebę stosowania złożonegoprzetwornika 24-woltowego. Ponieważ wysokość progu wynosi zaledwie 270 mm, minibusnie potrzebuje skomplikowanej funkcji przyklęku.Standardowa składana rampa ułatwia dostęp pasażerom o ograniczonej możliwości wjazdna pokład niskopodłogowa platforma po środku oferuje miejsce dla pięciuskładanych siedzeń po stronie kierowcy i dwóch po stronie drzwi plus alternatywniemiejsce postojowe dla wózka inwalidzkiego i / lub wózka dziecięcego. FoteleCity Star Sprinter są dostępne w różnych wersjach – od plastikowych siedzeń pocałkowicie piankowe siedzenia. Mają szerokość 400 mm, a tkaniny pochodzą zkolekcji Mercedes-Benz do autobusów miejskich.

Cechą charakterystyczną wnętrza nowego minibusa jest sufit zkanałami powietrznymi po obu stronach, z zintegrowanymi światłami LED. Odpowiedniklimat zapewnia półautomatyczny systemu klimatyzacji Temminatic (opcjonalnieThermotronic z w pełni automatyczną regulacją) plus pomocniczy, elektrycznypodgrzewacz z gorącym powietrzem. Temperatura w kabinie pasażerskiej jestregulowana przez zamontowany na dachu układ klimatyzacji o mocy 11 kW. Ponadtoprzez wymiennik ciepła z dmuchawami w strefie wejściowej i na końcu, a takżeprzez konwekcyjny system grzewczy. Dodatkowo istnieje wodny podgrzewacz zfunkcją podgrzewania wstępnego.

Miejsce pracy kierowcy korzysta z przeprojektowanego inajnowocześniejszego kokpitu nowego Sprintera, który jest dostępny w szerokiej gamie wariantów.

Centrum w Dortmundzie

Premiera nowej generacji minibusów zbiega się z podwójnąrocznicą: od 1998 roku minibusy wchodzą w skład asortymentu autobusówMercedes-Benz Buses w EvoBus, a w połowie tego roku 25 000 minibus opuściłzakład w Dortmundzie.

W ogóle historia minibusowego zakładu Mercedesa jest dośćciekawa. Dwadzieścia lat temu EvoBus rozpoczął działalność w tym segmencie mając49-procentowy udział w produkcji minibusów – w Karl Koch GmbH w Mudersbachniedaleko Siegen. Ta średniej wielkości firma wcześniej produkowała minibusy imidibusy tylko z gwiazdą trójramienną. W 2004 r. EvoBus przejął pozostałe akcjeKarl Koch i założył Mercedes-Benz Minibus GmbH.

W międzyczasie produkcja minibusów była stopniowo rozbudowywana i od początku 2000roku ulokowana w Dortmundzie, która to fabryka od 2008 r. stała się centrum produkcjiminibusów Mercedes-Benz. Aktualnie około 260 pracowników. produkuje rocznie od1200 do 1600 pojazdów na czterech liniach montażowych. Dzięki temuMercedes-Benz jest europejskim liderem na rynku minibusów o dopuszczalnej masiecałkowitej powyżej 3,5 tony.

Komentarze