Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IGKM i PIGTSiS za projektem ustawy o ptz

infobus
24.05.2017 09:06
0 Komentarzy

23 maja 2017 r. odbyło się kolejne spotkanie zespołu dospraw opracowania projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym,w którym uczestniczył Jerzy Szmit, podsekretarz stanu w MinisterstwieInfrastruktury i Budownictwa.

W swoim ciekawym wystąpieniu, Jerzy Szmit podkreślił dużezrozumienie dla problemu narastających białych plam na komunikacyjnej mapiePolski oraz przyznał, iż ma świadomość, że pierwotny projekt ustawy nierozwiązałby tego problemu, gdyż nakierowany był wyłącznie na ochronę interesówwybranych grup przewoźników.

Po wystąpieniu ministra, przedstawiciele wszystkichorganizacji samorządów oraz Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej i PolskiejIzby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji, wyrazili swoje poparciedla ostatniego projektu ustawy (z dnia 8 maja 2017 r.), zgłaszając jedyniepotrzebę wyjaśnienia pewnych drobnych wątpliwości. Dotyczyły one m.in.:

  • definicji komunikacji miejskiej – potrzeby jednoznacznegodoprecyzowania, że gminne przewozy pasażerskie organizowane przez gminęmiejsko-wiejską takową komunikacją nie są;

  • maksymalnej wielkości pakietu (postulowano jegozmniejszenie);

  • mechanizmu finansowania ulg (pułapu maksymalnej dopłaty –stuprocentowa refundacja wynika z innych przepisów oraz możliwości uruchamianiarezerwy celowej po wyczerpaniu puli środków zaplanowanej w wysokości, jak dlapoprzedniego roku – w kontekście obecnego brzmienia zapisów projektu ustawy).

W najbliższych tygodniach, po kolejnych zmianach, ustawapowinna zostać skierowana do konsultacji społecznych jako projektministerialny. Uchwalenie ustawy nie powinno być jednak końcem prac nadregulacjami dotyczącymi publicznego transportu zbiorowego, a wręcz przeciwnie.Konieczna jest bowiem aktywna pomoc rządu dla samorządów we wdrażaniu przepisów(same mogą sobie z tym nie dać rady) oraz skierowanie strumienia funduszy UniiEuropejskich na modernizację taboru przeznaczanego do obsługi obszarówpozamiejskich – w ramach umów z organizatorami.

-„Generalnie mam wrażenie, że wszystko zmierza w corazlepszym kierunku – powiedział Marcin Gromadzki, szef firmy Public Transport Consulting,który przygotował dla nas podsumowanie ostatniego spotkania zespołu do sprawopracowania projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym.

Komentarze